ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 26 ارديبهشت 1396     |     کد : 177686

آغاز ساخت مجهزترین مرکز یون‌درمانی آسیا درکرج

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: یکی از دستاوردهای درخشان برجام این بود که ورود ایران به عرصه ساخت پیشرفته‌ترین مرکز درمان سرطان را ممکن ساخت.

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: یکی از دستاوردهای درخشان برجام این بود که ورود ایران به عرصه ساخت پیشرفته‌ترین مرکز درمان سرطان را ممکن ساخت.
دکتر علی اکبر صالحی دیروز در جریان آغاز عملیات ساخت مرکز فوق پیشرفته یون درمانی سرطان در ایران در مرکز تحقیقات سلامت و کشاورزی هسته‌ای در کرج، افزود: جا دارد از دکتر ظریف که تسهیل کننده موضوع دستیابی به توافق برجام بودند، قدردانی کنم چرا که این معاهده و این توافقنامه مهم وقتی به سرانجام رسیدتوانستیم وارد این عرصه شویم و از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های جهان برخوردار شویم و قبل از آن چنین امکانی برای ما فراهم نبود.
در این مراسم، علاوه بر رئیس سازمان انرژی اتمی، محمد جواد ظریف و سید حسن‌هاشمی وزرای امور خارجه و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز حضور داشتند.
صالحی گفت:‌ این بیمارستان برای درمان بیماری‌های صعب‌العلاج به‌ویژه سرطان، در نوع خود بیمارستان کم نظیری است و بر اساس اطلاعاتی که داریم در غرب آسیا چنین بیمارستانی وجود ندارد.
وی افزود: مشابه این بیمارستان ۵ مورد در دنیا وجود دارد که مدرن‌ترین آن در اتریش است و ما با شرکت مداسترون که یک شرکت دولتی اتریشی است و تجاری نیست، قراردادی را در این خصوص امضا کرده‌ایم.
معاون رئیس‌جمهوری اضافه کرد: این بیمارستان قرار است بر اساس شتاب دهنده‌های سیکلوترون‌ها کار کند و سیکلوترون پروتون و کاربون‌ها را شتاب می‌دهد و بدین طریق این شیوه مدرن‌ترین روش معالجه سرطان در جهان است.
صالحی گفت: ساخت این بیمارستان تا ۳ سال دیگر به پایان می‌رسد و ۲ سال نیز برای تست در نظر گرفته شده است، یعنی در مجموع ۵ سال زمان لازم است تا ما بتوانیم به طور معمول بیمار در این بیمارستان بپذیریم.
او ادامه داد: از وزیر بهداشت که کارهای ایشان در وزارت بهداشت برای ملت عزیز ما محسوس است و همه دریافته‌اید که در این ۵ر۳ سال چه قدم‌های بلندی در وزارت برداشته‌اند و با پیشنهاد و تشویق ایشان ما قدم در این راه گذاشته ایم، قدردانی می‌کنم.
وی اضافه کرد: به همین منظور با وزارت بهداشت قراردادی امضا کرده‌ایم که بر اساس این قرارداد تأمین نیروی انسانی متخصص توسط این وزارتخانه انجام می‌گیرد.
صالحی گفت: این بیمارستان متعلق به وزارت بهداشت است و سازمان انرژی اتمی امکانات و تسهیلات لازم را فراهم کرده و در بحث تأمین مالی هم اقدامات لازم انجام گرفته است. بخش قابل توجهی از کارهایی که باید انجام می‌گرفت، به نتیجه رسیده است.
وی ادامه داد: هزینه ساخت این بیمارستان نزدیک به ۱۰۰۰ میلیارد تومان برآورد شده و این بیمارستان بیمارستانی خواهد بود که غیر از خدماتی که به بیماران هموطن می‌دهد، می‌تواند به بیماران کشورهای منطقه نیز خدمات رسانی کند.
رئیس سازمان انرژی اتمی
اضافه کرد: اقدام مهمی نیز که انجام شده بر اساس قرارداد این نوع بیمارستان در منطقه انحصارش در اختیار ایران است و اگرکشورهای دیگر بخواهند مشابه این بیمارستان را بسازند، جمهوری اسلامی ایران و اتریش با هم در ارتباط با ساخت بیمارستان‌های دیگر اقدام خواهند کرد.
صالحی گفت: در این بیمارستان انتقال تکنولوژی قابل توجهی پیش‌بینی شده و بخش قابل توجهی از تجهیزات این بیمارستان بر اساس نقشه‌هایی که توسط شرکت مداسترون تأمین می‌شود، در ایران بر اساس استاندارد و تحت نظارت آن شرکت ساخته می‌شود.
وی افزود: اگر تجهیزات این بیمارستان بعد از چند سال عمرش به پایان رسید اینگونه نیست که که بخواهیم بیمارستان جدیدی وارد کنیم، این بیمارستان از نظر علمی، فناوری و تجارب متراکمی که ایجاد می‌شود، به گونه‌ای است که این امکان را فراهم می‌آورد که بیمارستان‌های بعدی را خود ایرانیان بسازند و تجهیزات مهمی همچون مگنت‌ها و پاور ساپللای‌ها در ایران ساخته خواهد شد.
* توجه جهان را جلب خواهد کرد
نماینده شرکت اتریشی مداستون گفت: مرکز ایجاد شده یون درمانی سرطان در ایران توجه جهانی را جلب خواهد کرد.
کلاوس اشنیبیگر در آیین آغاز عملیات ساخت مرکز ملی یون درمانی ایران در مرکز تحقیقات سلامت و کشاورزی هسته‌ای در استان البرز، افزود: امروز که ساخت این مرکز در پی انعقاد تفاهمنامه‌ای آغاز شده، یکی از زیباترین روزها در تاریخ روابط ایران و اتریش است.
وی با قدردانی از رئیس سازمان انرژی اتمی ایران برای تحقق این پروژه در ایران، اظهار داشت: کارشناسان و محققان ما مرحله به مرحله تأسیس این مرکز یون درمانی را دنبال می‌کنند و در آینده نزدیک این مرکز بسیار مدرن در نوع خود افتتاح خواهد شد.
وی از سفرای ۲ کشور ایران و اتریش برای فراهم ساختن شرایط این تفاهمنامه و ساخت مرکز یون درمانی ایران قدردانی کرد.
اشنیبیگر اضافه کرد: بیمارستان مرکز یونی که در اتریش قرار دارد، برادری به نام مرکز یون درمانی در ایران پیدا کرده است.
وی اضافه کرد: این مرکز در اتریش از دسامبر ۲۰۱۶ به درمان بیماران سرطانی می‌پردازد که در مورد برخی بیماران این راه درمان با موفقیت طی شده است.‏
‏* افتتاح مرکز اسناد سازمان انرژی اتمی ‏
رئیس سازمان انرژی اتمی در مراسم افتتاح مرحله اول مرکز اسناد سازمان انرژی اتمی که در مرکز تحقیقات سلامت و کشاورزی البرز برگزار شد، گفت: با افتتاح مرحله نخست مرکز اسناد سازمان انرژی اتمی امکان حفظ بیش از ۲۰ میلیون سند فراهم شد.
صالحی افزود: ساخت این مرکز سال ۱۳۸۸ آغاز که متاسفانه در تکمیل آن وقفه‌ای ایجاد شد.
وی افزود:از سال ۹۲ مجددا این طرح احیا شد و شاهد افتتاح بخش اول این طرح عظیم هستیم.
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: با این طرح می‌توانیم میلیونها سند حساس و مهم صنعت هسته‌ای را به طور مطمئن ذخیره کنیم.
او گفت: قرار است اسناد مهمی که در سازمان تولید می‌شود در این مرکز حفاظت شود.
این مرکز بر اساس جدیدترین تحولات علم حفظ اسناد ایجاد شده است و با نیروها و امکاناتی که دارد مرکز منحصر به فردی در ایران است. مرحله اول این مرکز که راه‌اندازی شد ۱۱ هزار مترمربع زیربنا دارد که بخش عمده اسناد در سه طبقه این بنا در زیر زمین نگهداری خواهد شد.


نوشته شده در   سه شنبه 26 ارديبهشت 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode