ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 12 ارديبهشت 1396     |     کد : 177379

رئیس مجلس: امکان افزایش ۲ یا ۳ برابری یارانه‌ها وجود ندارد

رئیس مجلس در واکنش به اظهارات برخی مبنی بر افزایش دو یا سه برابری یارانه‌ها، گفت: در شرایط فعلی اقتصادی کشور، دولت توان افزایش دو یا سه برابری یارانه‌ها را ندارد.

رئیس مجلس در واکنش به اظهارات برخی مبنی بر افزایش دو یا سه برابری یارانه‌ها، گفت: در شرایط فعلی اقتصادی کشور، دولت توان افزایش دو یا سه برابری یارانه‌ها را ندارد.
دکتر علی لاریجانی، دیروز در نشستی با جمعی از فرهنگیان استان قم‌، شرایط فعلی اقتصادی کشور را بسیار پیچیده بیان کرد و گفت: سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار میلیارد ریال یارانه داده می‌شود که با توجه به درآمدها و هزینه‌های دولت افزایش آن امکانپذیر نیست، چرا که دولت پولی برای پرداخت آن ندارد.
رئیس مجلس با اشاره به گشایش‌های اقتصادی ناشی از برجام و افزایش درآمدهای نفتی کشور افزود: با وجود این که پس از برجام فضای اقتصادی کشور بهتر شده و درآمد کشور افزایش یافته است ولی این علاج کار نیست. علاج کار افزایش کارآفرینی و تولید است.
لاریجانی ادامه داد: تا زمانی که اقتصاد کشور شکوفا نشود و ثروت ایجاد نشود امکان افزایش وام‌های ازدواج، یارانه، وام مسکن و سایر خدمات وجود ندارد، چرا که دولت پولی برای پرداخت ندارد.
وی‌، تربیت افراد مبتکر، خلاق و کارآفرین را از جمله رسالت‌های مهم آموزش و پرورش دانست و گفت: آینده کشور به دوش کارآفرینان و صاحبان حرفه است و مدارک دانشگاهی بدون حرفه آموزی به تنهایی مشکلی از کشور را رفع نمی‌کند.
لاریجانی اتکا به دولت برای تولید را کار نادرستی دانست و ادامه داد: باید دولت کوچک و چابک شود تا هزینه‌ها کاهش یابد و در این زمینه باید انتظار‌ا‌ت از دولت را کاهش داد، چرا که باید نقش نظارتی داشته باشد.
رئیس مجلس بر لزوم همبستگی ملی تاکید کرد و گفت: افزایش همبستگی ملی موجب ناکارآمد کردن توطئه دشمنان علیه کشور می‌شود.
وی یکی از مشکلات مهم کشور را نبود نظام منسجم در زمینه آموزشی، اقتصادی و اجتماعی دانست و گفت: باید با درس گرفتن از خطاهای گذشته به دنبال تدوین و ارائه نظام منسجم آموزشی، اقتصادی و اجتماعی در کشور باشیم که متاسفانه تاکنون چنین نظام منسجمی‌ وجود نداشته است.
لاریجانی توجه به روستاها را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: باید روستاها از حاشیه درآیند و به مراکز فعال تولید در کشور تبدیل شوند.
وی با بیان این که مشکل امروز روستاها چرخه اقتصادی است، افزود: تا زمانی که درآمد برای روستاها وجود نداشته باشد شاهد ادامه مهاجرت از روستاها به شهرها هستیم.
وی تاکید رهبر معظم انقلاب بر ایجاد تولید و اشتغال در کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: بخش زیادی از حاشیه نشینی در شهرها به عنوان یک آسیب اجتماعی مهم ناشی از مهاجرت از روستاها به شهرها‌ست و حل این موضوع رونق دادن اشتغال درروستاها و بازگشت روستاها به حوزه تولید است.
وی همچنین نشنیدن حرف معلمان، کارگران و کارگزاران کشور توسط مسئولان را یکی از آفت‌های مهم نشست‌ها و همایش‌ها در کشور دانست و افزود: یکی از مشکلات کشور این است که درجلسات، همایش‌ها و نشست‌ها، مسئولان نظر خود را بیان می‌کنند و این در حالی است که باید دیگران حرف بزنند تا مسئولان گوش کنند و کارگزاران و کسانی که قوانین وضع شده را اجرا می‌کنند، مشکلات قانونگذاری را که در عمل خود را نشان داده است، بیان کنند.
رئیس مجلس‌، کلنگ زنی‌های گسترده در کشور را مورد انتقاد قرار داد و گفت: این که کلنگ می‌زنند و می‌روند و سال‌ها پروژه غیرفعال و نیمه تمام باقی می‌ماند، امر مناسبی نیست، بلکه باید کلنگ زمانی زده شود که پول ساخت آن فراهم شده باشد.
لاریجانی با بیان این که پنج میلیون و ۵۰۰ هزار میلیارد ریال پروژه نیمه تمام و کلنگ زنی شده در کشور وجود دارد، ادامه داد: توصیه ما این است که در کشور دیگر کلنگ زده نشود‌.
وی استفاده صحیح از درآمدهای کشور را ضروری دانست و گفت: ۲۰۰ میلیارد دلار پول برای ساخت آپارتمان در کشور هزینه شده است که خالی از سکنه هستند و منابع کشور جایی هزینه شده که کارکرد ندارد.


نوشته شده در   سه شنبه 12 ارديبهشت 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode