ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 10 ارديبهشت 1396     |     کد : 177338

رئیس‌جمهوری در اجتماع مردم کرمان و یزد: مسیر عدالت، اعتدال و اصلاحات را رها نخواهیم کرد

رئیس جمهوری با بیان این که هرروز برای فیلتر شبکه‌های اجتماعی تحت فشار بودیم اما مقاومت کردیم، گفت:قرارما با مردم درسفرهای استانی این بود که قولی بدهیم که تاپایان دولت به افتتاح برسد، اما اینک می‌گویند افتتاح نکنید.

رئیس جمهوری با بیان این که هرروز برای فیلتر شبکه‌های اجتماعی تحت فشار بودیم اما مقاومت کردیم، گفت:قرارما با مردم درسفرهای استانی این بود که قولی بدهیم که تاپایان دولت به افتتاح برسد، اما اینک می‌گویند افتتاح نکنید.
به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و‌المسلمین حسن روحانی دیروز در جمع پرشور جوانان و حامیان مردمی‌دولت تدبیر و امید در استان کرمان، افزود: در طول ۵ر۳ سال گذشته بارها عده‌ای در جلسات خصوصی و عمومی‌تصمیم‌گیری، رو در روی ما ایستادند تا مردم نتوانند از شبکه‌های مجازی استفاده کنند و هر روز فشار می‌آوردند که باید شبکه‌های اجتماعی، فیلتر شوند، اما امروز که موقع انتخاب شده است‌، خود آنها پیشتاز در استفاده از فضای مجازی هستند. وی افزود: اگر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی ایراد دارند، این ایراد برای همه است وفقط نباید مردم را از داشتن آن محروم کرد.
وی با بیان این که مسیر عدالت، اعتدال و اصلاحات را رها نخواهیم کرد، تصریح کرد: عده‌ای می‌خواهند در میان راه برگردیم اما ما برنمی‌گردیم و امید روحانی، مردم و جوانان عزیز هستند.
روحانی تاکید کرد که راه ما این بوده است که شرق کشور را آباد کنیم و استان کرمان و استان‌های شرقی مسیر ارتباطاتی جهان شرق و غرب باشند و از چابهار و تمام کشور راه آهن به اروپا متصل شود.
رئیس‌ جمهوری افزود: راه ما این بوده است که برای اولین بار در ایران، آب دریای عمان به صورت شیرین وارد کرمان شود و ما تصمیم گرفتیم سرمایه‌گذاری‌ها در این استان افزایش یابد.
وی تصریح کرد: در ۵ر۳ سال گذشته هزار تفاهمنامه توسط مسئولان با بخش خصوصی و عمومی، امضاء شده است و در این دولت، ۱۶ هزار میلیارد تومان طرح به بهره‌برداری می‌رسد.
روحانی با بیان این که عده‌ای در کشور می‌گویند چرا دولت یازدهم در ماه‌های انتهایی این دولت طرح‌ها را افتتاح می‌کند، اظهار داشت: قرار ما در سفرهای استانی در این بود، قولی به مردم دهیم که قابل عمل باشد و حتی‌الامکان تا پایان دولت یازدهم افتتاح شود.
حال که می‌خواهیم طرح‌ها را به بهره‌برداری برسانیم می‌گویند افتتاح نکنیم. آنها فکر می‌کنند طرح‌های چند صد هزار میلیاردی دیروز صبح کلنگ زده شده و امروز افتتاح می‌شود، اما این مردم ایران بودند که در طول ۳٫۵ سال گذشته تلاش کردند.
وی افزود: چرا از راهمان برگردیم؟ ما می‌خواهیم به غیر از سرمایه‌گذاران داخلی، سرمایه‌گذاران خارجی را به کشور بیاوریم تا برای مردم و جوانان شغل ایجاد کنیم.
روحانی افزود: در دولت یازدهم در طول این مدت، ۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی به صورت مستقیم و فاینانس جذب شده و هزار و ۳۸۷ میلیون یورو، سرمایه‌گذاری انجام شده است. رئیس جمهوری در ادامه با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: هر چه داریم از سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است و انقلاب، دفاع مقدس، ایستادگی، وحدت و پیشرفت ملت در سایه عشق به خاندان رسالت و به ویژه مولایمان امام حسین(ع) محقق شده است.
روحانی با بیان این که در روزهای بسیار مقدس برای تعیین هدف و آرمان بسیار بلندمان باید همه توانمان را به کار گیریم، گفت: این روزها، روزهای سرنوشت‌سازی برای ملت ماست و در این ایام حقیقتاً جای مرحوم آیت‌الله‌هاشمی‌رفسنجانی در میان ما خالی است. وی اظهار داشت: ای کاش می‌شد، هنوز هم از فیض وجود آن سیاستمدار پخته و صابر و آن مجاهد نستوه که در انقلاب در کنار امام عزیز و بزرگوار ما و در دفاع مقدس به عنوان بازوی امام(ره) در راه حراست از کشور گام نهاد و در عرصه‌های مختلف، یار و یاور مقام معظم رهبری بود، بهره‌مند بودیم.
باید راه‌هاشمی‌را ادامه دهیم
رئیس‌ جمهوری با تأکید بر این که باید راه‌هاشمی‌را ادامه دهیم، افزود: در مسیری که در سال ۹۲ با هم عهد بستیم و تا امروز در آن مسیر حرکت کردیم، باید تا پایان و رسیدن به اهداف بلندمان ثابت قدم باشیم و راه را ادامه دهیم.
روحانی خاطر نشان کرد: از روز اول تصمیم گرفتیم با صداقت، راستگویی و شفافیت با هم مسیر اعتلای کشور را ادامه دهیم.
وی با بیان این که اگر دروغ در این کشور گسترش یابد، پیشرفت از آن رخت برمی‌بندد، گفت: سال‌ها حرف‌های دروغ را شنیدیم و دیدیم که کشور به واسطه این سخنان در مسیر پرتگاه قرار گرفت.
رئیس‌ جمهوری با اشاره به این که امروز دیگر ملت آماده شنیدن حرف‌های دروغ نیست، تأکید کرد: ملت ایران امروز نشان داده است که پس از این همه مقاومت و ایستادگی، شعار دادن و دادن وعده‌های بی‌اساس و ساختن آمار و ارقام برای آینده، گوش شنوایی در میان مردم فهیم ایران نخواهد داشت.
روحانی با تأکید بر این که راه ما راه آزادی است و باید راهمان را ادامه دهیم، گفت: نخواهیم گذاشت بار دیگر فضای امنیتی بر دانشگاه‌ها حکمفرما شود.
وی در پاسخ به ابراز احساسات مردم در حمایت از دولت تدبیر و امید، گفت: اگر حمایت مردم از دولت نبود، در این مدت هیچگاه نمی‌توانست به توفیقات بزرگ دست پیدا کند.
رئیس‌ جمهوری تأکید کرد: راهی را که با هم شروع کردیم با هم ادامه می‌دهیم و با هم به مقصد نهایی خواهیم رساند.
روحانی با درود و سلام بر مردم قهرمان کرمان و شهرستان بم که رنج فراوان دیدند، اظهار داشت: همه مردم شهرستان‌های استان کرمان‌، یاران دلاور انقلاب و نظام جمهوری اسلامی‌ایران هستند. رئیس‌ جمهوری با بیان این که امروز روز سرنوشت ماست و در یک مسیر مهم در حال حرکت هستیم، گفت: عده‌ای می‌خواهند در میان راه برگردیم و متوقف شویم، اما ما برنمی‌گردیم و متوقف نمی‌شویم.
وی گفت: در طول این چند سال در سایه وحدت، تلاش و زحمت بخش‌های عمومی‌و خصوصی، مسئولان استانی و همچنین ترغیب، همکاری و همفکری آیت‌الله جعفری امام جمعه محترم کرمان‌، صادرات از کرمان، ۵ میلیارد دلار بوده است.
روحانی ادامه داد: صادرات در این استان در سال ۹۲‌، یک میلیارددلار، سال ۹۳، ۵ر۱ میلیارددلار- سال ۹۴، ۳ر۱ میلیارد دلارو ۹۵، ۲ر۲ میلیارد دلار بوده است.
رئیس‌ جمهوری با تأکید بر این که راهی که برای اجرای حقوق شهروندی انتخاب کرده‌ایم، رها نمی‌کنیم‌‌، تصریح کرد: برخی فکر می‌کنند، حقوق شهروندی روی کاغذ نوشته شده است و اجرا نمی‌شود. بدانید دولت یازدهم در ماه‌های آخر با همه توان حقوق شهروندی را اجرا می‌کند و به آنهایی که از حقوق شهروندی، خوشحال نیستند و می‌گویند به مردم آزادی ندهید و زن‌ها فعالیت اجتماعی نداشته باشند، اعلام می‌کنم اگر این مردم بار مسئولیت دولت دوازدهم را بر دوش این خادم گذاشتند، حقوق شهروندی جزء به جزء اجرا می‌شود.
وی تصریح کرد: اجازه نمی‌دهیم، حقوق خصوصی مردم، تضعیف و نقض شود و بی‌قانونی‌ها در این کشور ادامه یابد.
رئیس‌ جمهوری گفت: با حمایت مجلس که امروز هماهنگی بسیار بهتری بین دولت و مجلس دهم برقرار است، راه احقاق حقوق ملت را ادامه می‌دهیم.
روحانی افزود: به همه رزمندگان، لشکر ۴۱ ثارالله، سردار سلیمانی، شهید باهنر، آیت‌الله‌هاشمی‌رفسنجانی و برادر عزیز دکتر جهانگیری افتخار می‌کنیم. وی در پاسخ شعار «جهانگیری تشکر، تشکر»، گفت: از همه خادمان در دولت یازدهم که امروز راه ملت عزیز را دنبال می‌کنند، تشکر می‌کنیم.
رئیس‌ جمهوری تأکید کرد: همه تلاشم را برای تحقق پیام شما به کار خواهم بست. ما باید برای تحقق آنچه در فصل سوم قانون اساسی برای حقوق ملت آمده است، تلاش کنیم و تا اجرای آخرین خط و کلمه آن از پای ننشینیم و برای اجرای قانون اساسی و حقوق ملت، همه توانمان را به کار گیریم.
روحانی خاطر نشان کرد: امروز، روز ساختن سرنوشت چهار سال آینده و حتی آینده‌های دورتر به دست شما مردم است و باید وعده‌گاه ما در روز ۲۹ اردیبهشت، در کنار صندوق‌های اخذ رأی باشد.
وی تأکید کرد: می‌خواهیم، آزادی، امنیت واقعی مردم‌محور و جامعه محور را ادامه بدهیم و می‌خواهیم آرامش کشور، باقی بماند. ما در پی پیشرفت و سربلندی ایران عزیز هستیم.
رئیس‌ جمهوری با بیان این که دولت دوازدهم تمام برنامه‌های خود را در اختیار ملت قرار داده است و بر آنها پایبند خواهد بود، گفت: دوباره ایران، دوباره اسلام، دوباره اعتدال، دوباره امید، دوباره پیشرفت ایران عزیز و دوباره سربلندی کرمان.
دوران خشونت و افراط پایان رسیده است
روحانی همچنین در مسجد حظیره یزد در جمع هزاران نفری مردم این شهر اظهار داشت:دوران خشونت و افراط در کشور به پایان رسیده است.
وی ادامه داد: این استان استان قنات و قنوت و قناعت است و بزرگان زیادی داشته است، از جمله مرحوم آیات محقق داماد و شیخ مرتضی حائری.اینجا شهر مرحوم آیات صدوقی و خاتمی و شهر برادر عزیزم حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمد خاتمی است.
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم با بیان این که استان یزد استان اعتدال است، یادآور شد: ما مردم ایران روزهای دینی و مذهبی‌مان توام با اوج معنویت است. ما روز مردم سالاری داریم، ‌روزهای دموکراسی ما بسیار پرشکوه است و در همین روزهاست که شما مردم نظر و آنچه را در دل دارید با زبان آزاد در اجتماعات بیان می‌کنید ما در روز مردم سالاری باید بدانیم با اراده، ‌همت،‌اتحاد و حضورمان باید حماسه های بزرگ را بیافرینیم.
روحانی با یادآوری انتخابات سال ۹۲ خاطر نشان کرد: شما با حماسه سال ۹۲ توانستید آرامش و امنیت را به کشورتان بهتر از روزهای گذشته برگردانید و تثبیت کنید امروز در ایران احساس امنیت مردم بیشتر است یا در سال ۹۱، امروز آرامش کشور بیشتر است یا در سال ۹۱ . آن زمان که ما صبح نمی‌دانستیم ساعت یازده یا دوازده قیمت دلار و سکه چند می‌شود من از شما می پرسم آیا درسال ۹۱ عزت ملی ایرانیان بیشتر بود یا امروز احساس عزت می‌کنید؟
وی در ادامه یادآور شد: آن روز که قدرت‌های بزرگ فصل هفت منشور سازمان ملل متحد و قطعنامه های متعدد را همانند یک شمشیر بالای سر مردم گرفته بودند روزهای با عزت‌تری بود یا امروز که همه دست به دست هم دادیم و توانستیم با قدرت ایستادگی، ‌اتحاد و دیپلماسی همه آن قطعنامه‌ها را در سازمان ملل لغو کنیم؟
روحانی افزود: ما شاهد پیشرفت و تعالی جامعه هستیم دوران خشونت و افراط در کشور ما پایان رسیده است. ما راه اتحاد را ادامه می‌دهیم و باید به همه اعلام کنیم مسیر ایران مسیر آزادی امنیت و آرامش است. نمی‌گذاریم فضای امنیتی را به کشور و دانشگاه‌ها بازگردانند ما در ۲۹ اردیبهشت اعلام می‌کنیم که مسیر ۲۴ خرداد ۹۲ ادامه دارد و این نه با شعار، بلکه با عمل است.
روحانی در پایان اظهارنظر کرد : راه و مسیر ما رونق اقتصادی و اشتغال است و این مسیر را در مقام عمل به اثبات می‌رسانیم ما در اردیبهشت ۹۶ اعلام می‌کنیم که مسیر ما یا خردورزی است نه خرافه گرایی، مسیر ما عزت کشور است که توانست سایه شوم جنگ را از کشور دور کند.
توضیحات روحانی درباره مسائل نخستین مناظره
دکتر حسن روحانی به مطالب مطرح شده در نخستین مناظره انتخابات ریاست جمهوری­-عصرجمعه-از سوی یکی از نامزدها که از آن به عنوان مطالب کذب یاد کرد، واکنش نشان داد.
به گزارش ایرنا، در صفحه اینستاگرام دکتر روحانی آمده است: هدف از مناظره‌ها، توضیح برنامه‌هاست تا مردم بتوانند بین نامزدها یک نفر را انتخاب کنند. اگر نقل قولی می‌خواهیم انجام دهیم یا نسبتی بدهیم، باید صحیح و راست باشد. علت این که امشب سخنان یک نامزد را متوقف کردم، این بود که دروغ ادامه پیدا نکند و گناهان ایشان زیاد نشود.
در اینجا لازم می‌دانم موارد کذبی که در مناظره امشب مطرح شد را جهت اطلاع عموم به اختصار شرح دهم:
*ارائه برنامه کوتاه‌مدت سه‌ماهه یا ۱۰۰ روزه و برنامه‌های بلندمدت یک‌ساله و چهارساله توسط نامزدهای انتخاباتی امری معمول است. بنده نیز درخصوص برنامه کوتاه‌مدت و بلندمدت خود در برنامه‌های تبلیغاتی سال ۹۲ که از رسانه ملی پخش شد، توضیح دادم و بعد از برعهده گرفتن مسئولیت، همانطور که قول داده بودم در پایان ۱۰۰ روز اول، اقدامات دولت تدبیر و امید را در یک گفت وگوی زنده تلویزیونی برای مردم عزیز شرح دادم. اما ادعای حل تمام مشکلات اقتصادی در عرض ۱۰۰ روز، غیرواقعی و غیرعقلانی است‌.
در انتخابات سال ۹۲ در برنامه تلویزیونی «با دوربین» اشاره کردم که «ما سه میلیون و ۳۰۰ هزار بیکار در کشور داریم. اگر ۱۰ میلیون توریست سالانه وارد کشور شود، ۶ر۱۳ میلیارد درآمد ارزی و ۴ میلیون شغل ایجاد می‌شود.» آنچه بیان شده واضح است، و فیلم و متن پیاده شده آن در سایت‌های معتبر نیز موجود است.
*‌فردی که امروز به عنوان مفسد اقتصادی در زندان بسر می‌برد و محکوم به اعدام شده، یکی از «کارآفرینان برتر» به انتخاب دستگاه‌های مربوطه در سال‌های گذشته می‌باشد که در مراسمی‌که در سال ۱۳۸۶ بنده به عنوان سخنران برنامه دعوت شده بودم و به درخواست مسئولین برگزارکننده، لوح تقدیر تهیه شده را نیز به کارآفرینان برتر اهدا کردم، این فرد نیز لوحی را دریافت کرده است. حال چگونه افرادی در نقش حامی‌او ظاهر می‌شوند و سعی در سرپوش گذاشتن بر فساد بزرگ ۳ میلیارد دلاری و ربط دادن اعمال وی به دریافت یک لوح دارند، جای شگفتی دارد. همچنین ادعای این فرد (بدون ارائه هیچگونه سند و مدرک) مبنی بر کمک به ستاد انتخاباتی اینجانب در سال ۹۲، کذب محض است و بارها توسط مسئولین وقت ستاد تکذیب شده است‌.
امیدوارم بنای همه نامزدها که می‌خواهند مسئولیت مهم اداره کشور را برعهده بگیرند، راستی و درستی و راستگویی باشد.»
جهانگیری:سیاستمداران باید صادقانه مسائل را با مردم درمیان بگذارند
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: سیاستمداران بیش از آن چیزی که در موردشان وجود داشته باشد باید با مردمشان صادق باشند و صادقانه مسائل را با مردم در میان بگذارند.
به گزارش فارس، اسحاق جهانگیری درباره نخستین مناظره تلویزیونی اظهارداشت: مناظره خوبی بود، سئوالاتی مطرح شد و ما هم نظرات خود را مطرح کردیم، امیدوارم همه بتوانیم با اقدامات و صحبت‌هایی که انجام می‌دهیم و اقداماتی که صداوسیما دارد انجام می‌دهد به افزایش آگاهی مردم از کاندیداها و انتخابات کمک کند البته همه نامزدها باید تلاش کنند در بالا بردن آگاهی مردم کار کنند.
وی در ادامه افزود: ما در جامعه اسلامی‌هستیم و در این جامعه حداقل انتظار از مسئولانی که می‌خواهند در این رده مطرح شوند این است که اقداماتشان برای افزایش آگاهی مردم در عرصه انتخابات باشد.
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: همیشه تلاشم این بوده آنچه که صادقانه تشخیص می‌دهم و منفعت ایران یا در جهت منافع مردم ایران است را با آنان در میان بگذارم.اکنون هم در این چارچوب تلاش کرده ام که مطالب را صادقانه به مردم بگویم و امیدوارم سخنی که از دل بلند شده بر دل هم بنشیند.
جهانگیری بیان کرد: مناظره خوبی بود ولی باید جاندارتر باشد و حرف‌های جدی‌تر مطرح شود و کاندیداها جدی تر نظراتشان را مطرح کنند.
وی گفت: رؤسای جمهوری اسبق آمریکا تلاش کردند مردمشان را فریب دهند و با فریبشان به عراق حمله کردند‌،یعنی در رسانه‌هایشان بسیار تبلیغ کردند که عراق سلاح کشتارجمعی دارد و به همین بهانه ذهن مردمشان را منحرف کردند و آمدند خسارت بزرگی به عراق و آمریکا زدند و اکنون رئیس جمهوری فعلی آمریکا می‌گوید چندهزار میلیارد دلار خسارت دیدیم‌،درحالی که با این بودجه می‌توانستیم همه آمریکا را بسازیم.
میرسلیم:به جای کشمکش در مناظره‌ها، به سئوالات پاسخ داده شود
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با انتشار نامه‌ای به رقبای انتخاباتی خود گفت: از نقاط ضعف مناظره جمعه پنهان ماندن زوایای مورد سئوال در برنامه برخی رقبای ارجمند و رجحان کشمکش به جای پاسخ به سئوالات طرح شده بود‌.
به گزارش ایرنا، متن نامه سید مصطفی آقا میرسلیم منتشر شده در کانال تلگرامی‌به شرح زیر است:
«بسم الله الرحمن الرحیم
رقبای ارجمند، حضرات آقایان نامزدهای محترم دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری
سلام علیکم
اولین مناظره برگزار شد و شاهد مواردی بودیم که نمی‌توان در برابر آن ساکت ماند. این جانب از مدافعان برگزاری زنده مناظره بوده‌ام و همچنان معتقدم نباید از آزادی‌ مقید به قانون ترسید و به بهانه امنیت، جریان آزاد اطلاعات را متوقف ساخت. از این رو از موضع وزیر محترم کشور رنجیدم، که اگر ایشان نتوانند اعتماد کنند که نامزدهای انتخابات (که شورای نگهبان بدقت گزینش کرده‌اند) مصالح ملی را رعایت می‌کنند؛ چگونه انتظار دارند مردم اعتماد کنند که رویه حذف اشتباهات رییس جمهور حاضر در قدرت – که بارها در سالهای اخیر در پایگاه اطلاع رسانی دولت رخ داده- در مناظرات غیرزنده تکرار نخواهد شد؟
به لطف الهی در آن تصمیم تجدید نظر شد و برکات آن را در افزایش شور انتخاباتی دیدیم. از برکات این حرکت، شفاف سازی، رفع شبهات و وادار کردن به پاسخگویی مسئولان بود که ان شاء الله نتیجه نهایی آن را در مشارکت گسترده مردم در انتخابات خواهیم دید.
اما همان گونه که نباید از تن دادن به نقد در اتاقی شیشه‌ای و در برابر داوران اصلی که مردم‌اند، گریخت؛ چند نکته را نیز نباید از نظر دور داشت:
نخست آنکه فراموش نکنیم که علاوه بر تقوای الهی که ما را به «راستی و درستی» دعوت می‌نماید، رشد رسانه‌ها و نظارت عمومی‌به مرحله ای رسیده است که امکان انکار وعده‌ها و عملکردها دیگر از نظریاتی همچون «دروغ بزرگ» پیروی نمی‌کند و درجا رسوایی پدید خواهد آورد. باید به نحوی سخن گفت و وعده داد که فرداها ما را توان عمل به آن باشد.
دیگر آنکه فراموش نکنیم در کنار مردم، دشمن نیز نظاره‌گر این مناظرات است. نباید سخنان ما به گونه‌ای باشد که برای منکوب کردن رقیب یک موضوع استثنائی را به اندازه‌ای بزرگ نماییم که خود خوراکی برای دشمن فراهم آوریم و یا در شکلی بدتر، دشمن را برای بهره‌گیری از مواضع و عملکرد خود به طمع اندازیم.
و از همه مهمتر، ضمن ضرورت بیان شفاف و صریح سخنان و بیان نقد بی پرده، مراقب باشیم که گرفتار «جدال‌ و مراء مذموم» به جای «جدال احسن» نشویم و به‌ دام‌ هتاکی‌ و مسئولیت‌ گریزی‌ نلغزیم. نباید به احساس و عصبیت مجال غلبه بر منطق داد. نادیده گرفتن نقاط قوت و سیاه انگاری هرآنچه در گذشته بوده است (بخشی از آن از یک سو و بخشی دیگر از طرف مقابل) خلاف انصاف و اخلاق نبوی است که قرار بود الگوی حکومت ورزی ما باشد. چه نیکو است امکان انتشار سند برای مخاطبان در هنگام استدلال مهیا گردد تا با بیان مبانی گفت وگو به شکلی دقیق تر و درست تر، به تصویری واقعی‌تر از حقایق دست یابیم.
صحنه مناظره دیروز این نگرانی را پدید آورد که مبادا مسائل فرعی را بر اصلی اولویت دهیم و یا دوست را به خاطر خطایی دشمن بینگاریم و دشمن خونی و معاند را به بهانه لبخندی دوست فرض کنیم.
امید دارم شما همراهان و رقبای ارجمند در روزهای باقیمانده تا انتخابات با تقویت نقاط قوت مناظره دیروز و اصلاح نقاط ضعف آن، بیش از پیش به ابعاد ایجابی برنامه خود بپردازید و ابعاد علمی‌نظریات خود را وجهه همت قرار دهید و مباد که خناسانی «دیوسازی از رقیب» را برای «فرار از پاسخگویی» بر ما تحمیل نمایند. به گمان این شریک شما در رقابت، از نقاط ضعف مناظره دیروز، پنهان ماندن زوایای مورد سؤال در برنامه برخی رقبای ارجمند و رجحان کشمکش به جای پاسخ به سوالات طرح شده بود.
سید مصطفی آقامیرسلیم
۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶‌»
رئیسی‌: رقیب دولت، عملکردش است
نامزد انتخابات ریاست جمهوری با یبان این که رقیب این دولت، عملکرد خود اوست، گفت: با کنترل اشرافیگری و حقوق‌های نجومی می‌توان یارانه طبقات ضعیف را سه برابر کرد.
به گزارش مهر، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی بعدازظهر دیروز در همایش بزرگ حامیان مردمی خود که در سالن کشتی شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد، با بیان اینکه هویت من جز «از مردم و با مردم و برای مردم» نیست، ادامه داد: من هویتی جز انقلاب خونباری که مظهر بسیاری از خوبی‌ها و پاکی‌ها نه فقط ایران اسلامی که در همه عالم شده است، برای خود نمی‌شناسم.
نامزد انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه در نظام رأی مردم تشریفاتی نیست و یک واقعیت است، تصریح کرد: امروز در شرایط خاصی قرار داریم .امروز شرایط به گونه‌ای است که زندگی، معیشت، کار مردم و وضعیت سرمایه‌گذاری برای هر کسی که اندکی منصفانه تأمل کند، با آنچه امام (ره)، شهدای انقلاب، خانواده‌های شهدا و اسناد بالادستی خواسته‌اند، کاملاً تفاوت دارد.
وی اظهار داشت: امروز در شرایطی قرار داریم که اگرچه ما را در نزد همه ملت‌ها از اقتداری مثال‌زدنی برخوردار کرده است، اما در درون به دلیل ضعف مدیریت اجرایی و اقتصادی، با وضعی غیرقابل تحمل روبرو شده‌ایم.
رئیسی تصریح کرد: شرایطی که در آن قرار داریم، حتماً باید متحول شود و این باید به عنوان گام اول طی شود.
وی در ادامه با مطرح کردن سه سرفصل نوع نگاه به مردم، نگاه به بیگانگان و نگاه به ثروت‌ها و داشته‌های ملت، گفت: در زمینه نگاه به مردم، آیا مردم ما توانایی رفع مشکلات اقتصادی و فقر را ندارند؟ یا در هشت سال جنگ تحمیلی مردانه نایستادند؟امروز این میزان از ذخایر و سرمایه ملی در این اقلیم است و با این نیروی انسانی کارآمد و متراکم، آیا جا دارد که در گروگشایی از مشکلات مردم تردید کنیم؟
رئیسی در ادامه با اشاره به مساله بیکاری جوانان گفت: ۴۰درصد از نیروهای تحصیلکرده و ۳۰درصد از جوانان بیکار هستند و طبق آمارها، نرخ بیکاری کشور ۱۲درصد است. جوانان ما آماده کار و ازدواج هستند، اما فضای کسب و کار مناسب برایشان مهیا نیست.
وی با طرح این سئوال که آیا باید نگاه ما به دست خارجی‌ها باشد که مشکلات ما را حل کنند یا اینکه می‌توانیم با امکانات و ثروت‌های ملی و همچنین مدیریت انقلابی و جهادی مشکلات را حل کنیم؟ تصریح کرد: آیا کشور ثروت ندارد؟ برخی می‌گویند بودجه نداریم؛ بله بودجه نداریم اما آیا ثروت و منابع عظیم هم وجود ندارد؟
نامزد انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در ادامه اظهارات خود با اشاره به مشکلات طرح مسکن مهر، گفت: چشم بسیاری از زنان و مردان به این طرح بود که چه زمانی به اتمام می‌رسد و تصور بر این بود که به زودی و ظرف چند ماه در اختیارشان قرار خواهد گرفت، اما این‌گونه نشد. چرا مسئولان امید بسیاری از مستضعفان را ناامید کردند. اگر مشکلی بود، آن را حل می‌کردند؛ اما چرا به تعطیلی کشاندند؟
وی اضافه کرد: برخی تصور کرده‌اند که بنده که رشد و ظهورم با انقلاب اسلامی بوده، رقیب این دولت هستم در حالی که رقیب این دولت، عملکرد خود اوست.
رئیسی با بیان اینکه سخن امروز ما صرفاً این جناح یا آن جناح فکری و سیاسی نیست، تأکید کرد: چرا بعد از ۳۸سال نظام اداری کشور همتراز با نظام اداری متوقع نظام اسلامی نیست؟ چرا اقتصاد ما مقاومتی نشده است؟ اگر اقتصاد کشور مقاومتی باشد، می‌توانیم در برابر تحریم‌ها، تهدیدها و افسارگسیختگی‌های دشمن ایستادگی کنیم.
ما اعلام کردیم دولت موظف است سالانه یک میلیون شغل و مسکن ایجاد کند، اما آقایان تردید کردند، در حالی که این موضوع نصّ صریح قانون است. این مساله شعار نیست، بلکه مبتنی بر قانون است. از طرفی دیگر ظرفیت‌های بسیاری در زمینه‌های کشاورزی، صنعت، معدن و خدمات داریم.
رئیسی در ادامه با تأکید بر اینکه مسکن یکی از صنعت‌هایی است که بسیاری از مشاغل را فعال می‌کند، گفت: اعتباری که برای فعال شدن یک میلیون مسکن و یک میلیون شغل لازم است، کاملاً علمی و پیش‌بینی شده است و برنامه ما از نظر کارشناسان برجسته دانشگاهی کاملاً تائید شده است.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: فاصله طبقاتی با شروع مساله یارانه‌ها کم شد و این فاصله را باید همچنان کم کنیم؛ آیا زیبنده است که شکم یکی سیر و شکم دیگری گرسنه باشد؟


نوشته شده در   يکشنبه 10 ارديبهشت 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode