ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 3 ارديبهشت 1396     |     کد : 177180

وزیر صنعت: برنامه هدفداری برای تعطیل جلوه‌دادن کارخانه‌های فعال طرح‌ریزی شده است

20 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد رونق تولید در ۱۰ هزار واحد صنعتی امسال اختصاص می یابد.

20 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد رونق تولید در ۱۰ هزار واحد صنعتی امسال اختصاص می یابد.
مهندس محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت دیروز در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: شرایط پرداخت این تسهیلات همانند پارسال است، ولی تسهیلات رونق زایی امسال به واحدهایی داده خواهد شد که برای بهره وری و افزایش تولید و اشتغال تلاش می کنند.
وی گفت: قرار بود در سال گذشته ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات به ۷ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی کوچک و متوسط که مشکل نقدینگی برای بقا و تولید دارند، پرداخت شود که خوشبختانه موفق شدیم به بیش از ۱۲هزار واحد صنعتی ۱۷هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید پرداخت کنیم.
مهندس نعمت زاده افزود: تسهیلات پرداختی دولت منجر به رونق تولید و اشتغال در بنگاه های اقتصادی شده و ثمرات این رونق در شش ماهه اول امسال کاملا ملموس خواهد بود.
وی راه اندازی ۵ هزار طرح نیمه تمام و اجرای ۳۱ طرح ملی در سال ۹۵ را دستاورد ارزشمند دولت تدبیر و امید در بخش صنعت و معدن عنوان کرد و گفت: بنا داریم در سال جدید از واحدهای دانش بنیان در حوزه صنعت حمایت کنیم. هم اینک ۱۳ درصد از ۳۰۰۰ واحد دانش بنیان کشور فعالیت صنعتی دارند.
این عضو کابینه دولت با بیان اینکه عمده مشکلات تولید کنندگان در زمینه قوانین مالیاتی و تامین اجتماعی است، گفت: با نشست‌های متعددی که با وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس سازمان امور مالیاتی برگزار کرده ایم توانسته به دو جمع بندی برسیم .یکی اینکه توافق شد اظهار نامه های صنایع و واحدهای کوچک و متوسط که حدود ۹۰ درصد صنایع کشور را تشکیل می دهند، توسط سازمان امور مالیاتی پذیرفته شود و دیگر اینکه سازمان امور مالیاتی، مالیات بر ارزش افزوده اقلام صادراتی را مسترد کند که این موارد تا یک ماه آینده به طور کامل اجرایی می شود.
وی ادامه داد:هر چند بانک‌ها با کمبود منابع مواجهند، اما در سال گذشته ۱۶۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش صنعت و معدن پرداخت کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل تر از آن ۳۲ درصد افزایش دارد.همچنین ۷۲ هزار میلیارد تومان وام توسط بانک‌ها به بخش تجارت کشور پرداخت شده که در مقایسه با مدت مشابه ۲۶ درصد رشد داشته است.
وزیر صنعت،معدن و تجارت از ابلاغ دستورالعمل و تکالیف سال جدید در حوزه اشتغال و تولید توسط معاون رئیس جمهوری و فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی در سی ام فروردین سال جاری خبر داد و افزود: این ابلاغ در ۴۴ بند و ۵ سرفصل ابلاغ شده و دولت با برنامه و هدفمند عزم خود را برای افزایش تولید و اشتغال در سال جدید به کار می گیرد.
وی از اختصاص ۴۰۰میلیارد تومان برای حمایت از توسعه صادرات در سال جدید خبرداد و گفت: سال گذشته به دلیل تامین نشدن اعتبار تنها ۵۰ میلیارد تومان از بودجه توسعه صادرات تامین شد، اما امسال سازمان برنامه و بودجه اعتبارات لازم را برای حمایت از توسعه صادرات تامین
می کند.
نعمت زاده هزینه های حمل و نقل و نرخ تسهیلات را از جمله مشکلات موجود در توسعه صادرات دانست و افزود: صادرکنندگان خواستار اصلاح نرخ تسهیلات و برخی نرخ های حمل و نقل هستند که در کارگروه توسعه صادرات سرگرم حل این مشکلات هستیم.
وی پوشش بیمه های صادراتی در سال ۹۵ را در توسعه صادرات موثر توصیف کرد و افزود: صندوق ضمانت صادرات در سال گذشته ۴۰۰ درصد افزایش عملکرد داشته است که نشان می‌دهد صادرکنندگان
علاقه مند شده اند محصولات خود را بیمه کنند.
به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت، امسال پیش بینی شده صادرات غیر نفتی ۲۵ درصد رشد داشته باشد و برای تحقق این پیش‌بینی تلاش همه جانبه ای صورت می گیرد.
وی در خصوص ورود موقت برای صادرات گفت: پیش از این محدودیت های بیشتری بود اما برنامه ریزی های انجام شده سبب شد تسهیلات بیشتری برای ورود موقت برای صادرات از جمله دریافت چک و سفته یا در نهایت وثیقه اختصاص یابد تا مواد اولیه برای صادرات راحت تر تامین شود.
این مقام مسئول گفت: برنامه هدفمندی برای تعطیل جلوه دادن واحدهای تولیدی کشور در جهت زیر سئوال بردن عملکرد دولت طرح ریزی‌ شده
است.
وی تاکید کرد: اگر واحدهای قدیمی به سمت نوسازی واستفاده از تکنولوژی جدید نروند،
نمی تواند در بازار رقابت کنند. به عنوان مثال کارخانه ارج باید به سمت بازار پسند کردن محصولات تولیدی خود حرکت می کرد.
نعمت زاده ارج را متعلق به گروه توسعه ملی که وابسته به بانک ملی است، اعلام کرد و گفت: سهامدار این کارخانه به سمت نوسازی نمی رود و تمایلی به واگذاری سهام کارخانه هم ندارد.کارخانه داروگر هم که ۷۰ سال پیشینه فعالیت دارد، هم اکنون در حال فعالیت
است . کارخانه روغن نباتی جهان هم فعال است.
وی نیمی از واحدهای راکد کشور را متعلق به عملکرد دولت‌های قبلی دانست و اظهار کرد: این واحدها یا بازسازی و نوسازی نشدند یا ورثه و سهامداران آن ها متمایل به ادامه کار نبودند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از راه اندازی بیش از هزار واحد تولیدی راکد در شهرک‌های صنعتی در یک سال گذشته خبر داد و گفت: در شش ماهه اخیر هم بیشتر واحدهای موجود درخواست توسعه واحدهای خود را داشتند که این موضوع از امید به پیشرفت و توسعه این واحدها حکایت دارد.


نوشته شده در   يکشنبه 3 ارديبهشت 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode