ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 6 مرداد 1403
شنبه 6 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 12 اسفند 1389     |     کد : 16245

تازه‌هاي ديجيتالي در سبيت 2011

نمايشگاه CeBIT، بزرگترين و مهمترين نمايشگاه محصولات کامپيوتري که هر ساله در هانوفر آلمان برگزار مي‌شود از اول مارس ميزبان علاقمندان است. از جمله تازه‌هاي نمايشگاه 2011 اتومبيل‌ها سخنگو و قلم‌هاي هوشمند هستند.

جام جم آنلاين: نمايشگاه CeBIT، بزرگترين و مهمترين نمايشگاه محصولات کامپيوتري که هر ساله در هانوفر آلمان برگزار مي‌شود از اول مارس ميزبان علاقمندان است. از جمله تازه‌هاي نمايشگاه 2011 اتومبيل‌ها سخنگو و قلم‌هاي هوشمند هستند.
روبات‌هايي که سوت مي‌زنند و صحبت مي‌کنند اين روزها تازگي چنداني ندارند. در نمايشگاه سبيت 2011 اما، اين کامپيوترهاي سخنگو کاربرد تازه‌اي پيدا کرده‌اند. به عنوان مثال شركت اتومبيل سازي فورد يکي از اين سيستم‌هاي سخنگو به نام Sync را روي اتومبيل‌هاي خود نصب کرده است.

درون اتومبيل که مي‌نشينيد سينک به شما خوش آمد مي‌گويد: «سلام و خوش آمديد. لبخند بزنيد، مي‌توانيد با صداي بلند بخنديد. خواهيد ديد که سينک چطور در اختيار شماست، آنهم در حاليکه دست‌هايتان روي فرمان و چشم‌هايتان به جاده است.»

اين سيستم کامپيوتري بدون تماس دست و فقط با صداي راننده کاري مي‌کند. براي مثال کافي است اسم آهنگ مورد دلخواهتان را بياوريد تا سينک آن را در سي‌دي پلير ماشين پيدا و برايتان پخش کند. اين سيستم بيش از 10 هزار فرمان، آنهم به 19 زبان مختلف را اجرا مي‌کند. سيستم کامپيوتري سينک حتي مي‌تواند از طريق تلفن همراه به اينترنت وصل ‌شود و فضاي درون اتومبيل را به منطقه WLAN تبديل کند يا از طريق بلوتوث همزمان راننده را در جريان پيامک‌ها و حتي ايميل‌هاي تازه او قرار ‌دهد.

پشتيبان آتش‌نشان‌ها يا قلم‌هاي هوشمند

موسسه پژوهشي Frauenhofer از آلمان سيستم جالبي براي آناليز کار انسان در نمايشگاه سبيت عرضه کرده است. چنين سيستمي را به عنوان مثال مي‌توان در مراکز آتش‌نشاني نصب کرد. فلورين فن دکمپ از موسسه پژوهشي Frauenhofer مي‌گويد:«تلاش ما اين است که با يک سيستم ارتباطي کامپيوتر- انسان، پشتيباني بيشتري از کار انساني داشته باشيم. به اين مفهوم که فعاليت انساني را با دوربين‌هاي کامپيوتري زيرنظر بگيريم و سپس نتيجه‌گيري کنيم اين افراد براي انجام بهتر کارشان به چه نوع پشتيباني بيشتر نياز دارند.»

در ميان صدها نوآوري سبيت 2011 ايده يک شرکت تايواني توجه بسياري را به خود جلب کرده است. توليد کننده لوازم الکترونيکي BenQ نوعي قلم هوشمند عرضه کرده است.

اين قلم هوشمند از قرار براي کار گروهي طراحي شده است. درون اين قلم دوربيني کار گذاشته شده که به يک پروژکتور متصل است. اين دوربين حرکت قلم را بر روي سطحي که پروژکتور به آن مي‌تابد منعکس مي‌کند.

اوليور بارتس از توليد کننده لوازم الکترونيکي BenQ معتقد است که با اين قلم هوشمند به عنوان مثال دانش‌آموزان يا دانشجويان مي‌توانند همه با سرکلاس تمرينات رياضي را پاي تخته حل کنند. او ادامه مي‌دهد: «اين روش بسيار جالبي براي يادگيري و تمرين است. اينجا ديگر صحبت از يک پروژکتور و يک تخته سياه نيست. ما حتي مي‌توانيم تصاوير و فيلم را هم در کار ادغام کنيم.»

البته بارتس توضيح روشني براي شيوه يادگيري جمعي ندارد. به جاي او دختر بچه‌‌اي که هيجان‌زده يکي از اين قلم‌ها رادر دست دارد مي‌گويد:«مثلأ ديگر لازم نيست بلند شويد و پاي تخته برويد. مي‌توانيد از همان پشت نيکمت‌تان تمرين‌هاي روي تخته را حل کنيد.»

در نمايشگاه سبيت امسال بيش از 4 هزار و 200 شرکت از سراسر جهان، تازه‌هاي دنياي کامپيوتر و تکنولوژي را عرضه کردند. اين نمايشگاه تا 5 مارس ميزبان علاقمندان است.

دويچه وله


نوشته شده در   پنجشنبه 12 اسفند 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode