ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 8 مرداد 1403
دوشنبه 8 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 16 آذر 1389     |     کد : 12499

ليزر درماني سرطانزا نيست

دبير علمي انجمن ليزر پزشکي ايران با اعلام اينکه ليزر درماني منجر به سرطان نمي شود ، تصريح کرد: هر روش درماني مي تواند عارضه به دنبال داشته باشد که ليزر درماني هم مستثني از اين قاعده نيست.

دبير علمي انجمن ليزر پزشکي ايران با اعلام اينکه ليزر درماني منجر به سرطان نمي شود ، تصريح کرد: هر روش درماني مي تواند عارضه به دنبال داشته باشد که ليزر درماني هم مستثني از اين قاعده نيست.
به گزارش مهر، دکتر رضا فکرآزاد روز دوشنبه در نشست خبري پنجمين همايش ساليانه انجمن ليزر ايران که دوم و سوم دي ماه امسال در بيمارستان ميلاد برگزار مي شود ، افزود: دانش ليزر در ايران از جايگاه بالايي در جهان برخوردار است از همين رو مي بايست به گونه اي در اين رشته تلاش کنيم تا موثر واقع شود.

وي با اشاره به تشکيل کميته کشوري ليزر در دندانپزشکي در وزارت بهداشت گفت: ليزر درماني کاربردهاي مختلفي دارد.

اين متخصص و جراح بيماري هاي لثه به ليزرهاي تشخيصي که هيچگونه تداخلي با بافت بدن ندارند اشاره کرد و افزود: اين ليزرها در تشخيص تومورهاي سرطاني و... کاربرد دارند.

فکرآزاد به ليزرهاي با شدت بالا اشاره کرد و گفت: کاربرد اين نوع ليزرها براي بريدن و برداشتن استخوان، ميناي دندان و... است که به آنها ليزرهاي گرم هم مي گويند.

وي با اشاره به ليزرهاي کم شدت که با نارژي پايين تر هستند، افزود: ليزرهاي کم شدت 4 اثر بيولوژيک دارند که شامل بي دردي، ضد التهابي و... مي شود.

دبيرعلمي انجمن ليزر پزشکي ايران با تاکيد بر اينکه درمان با ليزر نمي تواند سرطانزا باشد، گفت: ليزر در پزشکي و جراحي از 600 نانومتر به بالا است در حالي که طول موج از 300 به پايين به سمت پرتوهاي يونيزا مي رود که عامل سرطانزايي است.

فکرآزاد به عارضه هاي ناشي از درمان با ليزر اشاره کرد و افزود: دانش و مهارت دو موضوع متفاوت از يکديگر است. هرچه مهارت پزشک در ليزر درماني بيشتر باشد بيمار دچار عارضه کمتري مي شود.

در ادامه دکتر ماهرخ دائمي، دبيرعلمي پنجمين همايش ساليانه انجمن ليزر پزشکي ايران گفت: استفاده از ليزر در پزشکي امروزه براي درمان بيماري هاي پوستي مانند از بين بردن موهاي زائد ، لکه ها ، اثرات جراحي ها ، جوش ها و... استفاده مي شود. همينطور در زيرشاخه هاي بيماري هاي داخلي مانند درد در مفاصل و... به کار مي رود.

وي با اعلام اينکه کاربرد ليزر در پزشکي روز به روز در حال افزايش است از کاربرد ليزر براي از بين بردن چربي هاي اضافه بدن خبر داد و يادآور شد: براي از بين بردن چربي هاي زائد از دو روش استفاده مي کنند که در روش اول اشعه روي بدن و لايه هاي چربي تابانده مي شود ولي در روش دوم اشعه از راه فيبر و ايجاد سوراخ کوچکي به صورت لاپارسکوپي مستقيم به چربي وارد مي شود و آن را از بين مي برد.

اين جراح عمومي در رابطه با عوارض ليزرها اظهار داشت: ليزرها از نظر ايمني به چهار کلاس تقسيم مي شوند که ليزرهاي کلاس يک هيچ عارضه اي ندارند. استفاده از ليزرهاي کلاس دو بر روي پوست هيچ عارضه اي نخواهد داشت ولي صدماتي را بر روي چشم ايجاد مي کند و در صورتي که فردي به طور مستقيم نگاه کند دچار آسيب ديدگي و سوختگي چشم خواهد شد.

همچنين دکتر سهيلا مکملي ، رئيس پنجمين همايش ساليانه انجمن ليزر با اشاره به انتخاب ايران براي دومين بار به عنوان هيئت برد انجمن جهاني ليزر گفت: کشور ما در حوزه بهره گيري از ليزرهاي درماني طي سالهاي اخير رشد قابل توجهي داشته است.

وي از کسب رتبه دوم مقالات ايران در کنگره بين المللي ليزر در نروژ خبر داد و افزود: علاوه بر کسب رتبه دوم مقالات جهان به همت محققين کشورمان، ايران براي دومين بار به عنوان هيئت برد انجمن جهاني ليزر (WALT) انتخاب شد.

رئيس انجمن علمي پزشکي ليزر ايران در خصوص عوارض ليزر درماني گفت: ليزر در زير شاخه هاي جراحي و پزشکي کاربردهاي مختلفي دارد به طوري که در جراحي که کاربرد چاقو را دارد حتما عوارضي بر جاي مي گذارد.
پنجمين همايش ساليانه انجمن ليزر ايران دوم و سوم دي ماه در سالن دکتر غرضي بيمارستان ميلاد برگزار مي شود.


نوشته شده در   سه شنبه 16 آذر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode