ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 3 آذر 1389     |     کد : 11885

دوره آزمايشي درمان نابينايي آغاز مي شود

دومين دوره آزمايشي درماني بر پايه سلول هاي بنيادين جنيني انساني در جهان به تاييد سازمان دارو و غذاي آمريکا رسيده و به زودي بر روي 12 داوطلب آغاز مي شود.

دوره آزمايشي درمان نابينايي آغاز مي شود
جام جم آنلاين: دومين دوره آزمايشي درماني بر پايه سلول هاي بنيادين جنيني انساني در جهان به تاييد سازمان دارو و غذاي آمريکا رسيده و به زودي بر روي 12 داوطلب آغاز مي شود.
به گزارش مهر، شرکت Advanced Cell Technolgy، شرکتي کوچک در ماسوچوست که در زمينه بيوتکنولوژي فعاليت داشته و توانسته است دومين مجوز اجراي درمان آزمايشي سلول هاي بنيادين جنيني بر روي انسان را از سازمان دارو و غذاي آمريکا دريافت کند به زودي اين دوره درمان آزمايشي را بر روي 12 بيمار مبتلا به اختلال بينايي به نام اختلال بينايي «استارگاردتز» آغاز خواهد کرد.

در اين بيماري سلول هاي چشم به تدريج مرده و باعث مي شوند فرد لکه سياه بزرگي را بر روي تصاويري که مشاهده مي کند، ببيند. اين اختلال بينايي بسيار عذاب آور بوده و از اين رو 12 داوطلب حاضر در اين دوره درماني آزمايشي حاضرند هر کاري را براي درمان آن انجام دهند.

براي اجراي اين درمان، پزشک بايد سلول هاي بنيادين جنيني که توانايي تبديل شدن به هر نوع سلولي از بدن انسان دارد را به داخل چشم بيمار تزريق کند تا در حالتي خوشبينانه، اين سلول ها جايگزين سلول هاي مرده چشم شوند.

اين يکي از ساده ترين نتايجي است که تحقيقات سلول هاي بنيادين جنيني انساني مي تواند به همراه داشته باشد ، نمونه پيشرفته اين درمان به گونه اي خواهد بود که سلولهاي بنيادين را در چشم انسان به سلول هاي شبکيه تبديل خواهد کرد. طي اولين دوره آزمايشي تنها چند هزار سلول به درون يکي از چشم هاي بيماران تزريق خواهد شد تا از ايمن بودن اين درمان اطمينان حاصل شود.

«رابرت لانزا» پزشک مسئول اين دوره آزمايشي مي گويد پزشکان مي توانند تغييرات ايجاد شده درون چشم را در زمان واقعي مشاهده کنند زيرا امکان تحت نظر داشتن چشم و فرايند جايگزين شدن سلول هاي بنيادين در چشم بيمار وجود دارد و در عين حال مي توان به صورت مداوم ميزان بينايي فرد را تحت کنترل داشت تا کوچکترين بهبودها در آن به ثبت برسد.

اين نوع از اختلال بينايي بيش از 30 ميليون انسان را در سرتاسر جهان تحت تاثير خود قرار داده و يکي از عوامل اصلي نابينايي در سن بالاي 60 سال در ايالات متحده به شمار مي رود.


نوشته شده در   چهارشنبه 3 آذر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode