ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 7 مهر 1403
شنبه 7 مهر 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 18 فروردين 1387     |     کد : 111546

در کشور ما حوزه فرهنگي مظلوم واقع شده است

مدير کل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي:

در کشور ما حوزه فرهنگي مظلوم واقع شده است

 

حجت الاسلام حميد عظيمي در جلسه شوراي اداري شهرستان سراب طي سخناني ضمن تاکيد بر نقش فرهنگ در زندگي بشر امروزي گفت: ما بايد در سال نوآوري و شکوفائي رسيدن به تمدن اسلامي را سرلوحه کارهاي خود قرار دهيم.

به گزارش روابط عمومي اداره کل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي:  مدير کل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي در اولين جلسه شوراي اداري سراب که همراه با معارفه حجت الاسلام محمد مدرسي به سمت رييس اداره تبليغات اسلامي سراب انجام شد، طي سخناني گفت: ما بايد در سال نو آوري و شکوفائي رسيدن به تمدن اسلامي را سرلوحه کارهاي خود قرار دهيم.

تمدن اسلامي را در برابر مدنيت غرب مطرح کنيم چرا که امروز بشريت خود را نيازمند و تشنه عدالت و تمدن اسلامي مي بيند.

وي افزود: ما از نيازهاي معنوي خود غافل هستيم و در جامعه امروزي اهميتي که به نيازهاي مادي مي شود بيشتر از نيازهاي فرهنگي و معنوي است و انسان همچنان که به نيازهاي جسمي و فيزيکي اهميت مي دهد بايد در مقابل آن نيازهاي روحاني و معنوي خود را نيز تغذيه کند.

وي ضمن مقايسه اعتبارات بخش فرهنگي با اعتبارات ساير بخشها گفت: در کشور ما حوزه فرهنگي مظلوم واقع شده است چرا که اين مظلوميت در بودجه هم آشکار است و اعتباراتي که به ساير بخشها پيش بيني مي شود يک چهارم آن اعتبارات در بخش فرهنگي پيش بيني نمي شود و اين غفلت در جامعه و خانواده هاي ما نيز حس مي شود.

وي گفت: امروزه بشريت در حال روي آوردن به مسائل اعتقادي- مذهبي و اسلامي است و ما اگر بخواهيم به قله رفيع انسانيت و ترقي دست يابيم بايد مسائل فرهنگي و ديني خود را پرورش دهيم و عقب ماندگي ها را جبران کنيم.

وي تصريح کرد: انقلاب ما متمايز از ساير انقلابهاست و در اين انقلاب اسلامي بايد چهره فقر فرهنگي بکلي زدوده شود و اينکار بايد در اولويت يک حکومت اسلامي قرار گيرد.

 


نوشته شده در   يکشنبه 18 فروردين 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode