ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 7 مهر 1403
شنبه 7 مهر 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 19 اسفند 1386     |     کد : 111459

چهار هزار كانون فرهنگي هنري در مساجد كشور فعال هستند

مدير كل روابط عمومي ستاد عالي كانون هاي مساجد كشور :

چهار هزار كانون فرهنگي هنري در مساجد كشور فعال هستند

 مدير كل روابط عمومي ستاد عالي كانون‌هاي مساجد كشور گفت: هم اكنون در سطح مساجد كشور چهار هزار كانون فرهنگي هنري فعاليت مي كنند.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي دبيرخانه كانون‌هاي مساجد استان آذربايجان شرقي، مرتضي طاهريان امروز در همايش گراميداشت سالروز تاسيس ستاد عالي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد كشور كه در مسجد 14 معصوم شهرك پرواز تبريز برگزار شد، در سخناني ضمن برشمردن فعاليت هاي شاخص ستاد عالي افزود: هم اكنون در سطح مساجد كشور 4 هزار كانون فرهنگي هنري فعاليت مي كنند كه يك هزار باب از اين كانون ها در سال 86 تاسيس شده اند و افزايش تعداد اين مراكز تا سقف پنج هزار از برنامه هاي عمده سال آينده اين ستاد مي باشد.
وي با اشاره به خدمات ارايه شده ستاد عالي گفت: امسال علاوه بر اهداي 65 هزار جلد كتاب به هر يك از استان ها، با عنايت وزير محترم فرهنگ و ارشاد اسلامي و پيگيري هاي جدي ستاد عالي، كتب آموزشي و دانشگاهي به ارزش ريالي 20 ميليارد خريد و به كل كانون هاي فرهنگي و كتابخانه هاي مساجد اهدا شد.
دبير ستاد عالي كانون هاي مساجد كشور، بر نياز ضروري براي تلاش بيشتر در عرصه فرهنگ تاكيد كرد و اظهار داشت: ما هر كاري كه در اين عرصه انجام مي دهيم در واقع جبران كمبودها و كم كاري هاي گذشته است و اميدواريم كه به همت مسئولان افتخاري و دلسوز كانون هاي مساجد بتوانيم به اهداف متعالي فرهنگي انقلاب اسلامي و دولت مسجد محور نايل شويم.
بر اساس اين گزارش، امام جمعه آذرشهر نيز در سخناني با يادآوري خطرات و صدمات جبران ناپذير تهاجمات فرهنگي، گفت: با اين اعتبارات اختصاص يافته ناچيز به كانون‌هاي فرهنگي هنري و مراكز ديني و فرهنگي كه حتي كمتر از مقدار سوبسيد كود شيميايي جهاد كشاورزي است نمي توان در مقابل اين خطرات و صدمات ناشي از آن مقابله كرد.
ناصري اهميت يادگيري حديث و احكام و نيز تربيت ديني و قرآني را يادآور شد و گفت: خداوند مقام اشرف مخلوقات را به انسان عطا كرده و قرآن كريم، پيامبر و ائمه اطهار عليهم السلام را وسيله رسيدن به اين مقام دانست و افزود: از دولت مسجد محور براي كمك به مراكز ديني و فرهنگي، بيش از اين انتظار داريم.


نوشته شده در   يکشنبه 19 اسفند 1386  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode