ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 7 مهر 1403
شنبه 7 مهر 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 16 اسفند 1386     |     کد : 111457

سازمان تبليغات اسلامي ايام سالگرد رحلت پيامبر اسلام(ص) و شهادت امام مجتبي(ع) و امام رضا(ع) را تسليت گفت

در پي فرارسيدن روزهاي سالگرد وفات حضرت محمد مصطفي(ص) و شهادت مظلومانه سبط اكبر پيامبر، امام حسن مجتبي(ع) و شهادت غريبانه هشتمين پيشواي معصوم، حضرت امام علي بن موسي الرضا(ع)، روابط عمومي سازمان تبليغات اسلامي با صدور پيامي، اين روز را به ملت مسلمان و خداجوي ايران تسليت گفت.

 

به گزارش روابط‌عمومي سازمان تبليغات اسلامي، در اين پيام آمده است: اين روزها ايام سالگرد وفات حضرت محمد مصطفي(ص) است كه بناي ستم و بيدادي را كه بر فرزند آدم مي‌رفت برانداخت و نواي خوش قسط و عدل را در جهان طنين‌‌افكن‌ ساخت؛ بزرگمردي كه در پيشگاه انسانيت، سرود توحيد سر داد. با ظهورش پابرهنگان و آنانكه اربابان بيداد به استضعافشان كشانده‌ بودند، گوهر آزادگي و حريت را در آغوش كشيدند. او از جهان رفته است اما ديري نخواهد پاييد كه واپسين حجت توحيد بر انسان عرضه مي‌گردد تا مومنان آفاق در پرتو خورشيد اسلام، شاهد غروب بتان باشند. در چهاردهمين قرن از ظهور  حضرت محمد مصطفي(ص) كه جهان بشري پرشور و شرتر از پيش گرديده، نداي بلند توحيد كه از گلوي پاك آخرين پيامبر خدا برخاست هنوز در پهنه كره‌ خاكي طنين‌انداز است و امت او در روز وفاتش پيام وحدت خويش را در مأذنه‌هاي رفيع و شكوهمند اسلام به گوش جهانيان مي‌رسانند.

اين ايام همچنين سالروز شهادت سبط اكبر پيامبر، امام حسن مجتبي(ع) است كه در روزهاي طوفاني صدر اسلام همچون بازويي پرتوان در كنار پدر بزرگوارش و نيز در دوران زمامداري كوتاه خودش از كيان اسلام و مسلمين دفاع كرد ولي نيرنگ منافقان و دشمنان اسلام كه لباس دوستي دين و امارت مسلمين را به دروغ بر تن كرده بودند، از كاسه زهرآگين دشمن خانگي بيرون آمد و دومين شهيد امامت به جهان اسلام تقديم شد.

همچنين در ايام غمبارِ سالگرد شهادت غريبانه و مظلومانه امام علي بن موسي الرضا(ع)، آن امام همام را اينگونه خطاب قرار مي‌دهيم كه اي امامِ غريب! اي قبله‌يِ آمالِ مشتاقان ِِِخوشنودي و رضا! هنگامي كه نقشِ گنبدِ پر نورِ تو در پرده‌يِ چشمانمان مي‌افتد، آميزه‌اي از احساس تعالي و شكوه در قلب‌‌هايمان مي‌نشيند. نقشي كه محبت و دوستيِ تو را پيوسته در رگانمان به دوردست‌ترين منافذِ جسم و جان مي‌رساند و حاصل اين پيوند چيزي نيست جز فروزان‌تر شدن ِآتشِ عشقِ ولايتِ تو كه به مثابه‌يِ ميراثي پرارج در سينه‌هايمان جاويد شده ‌است.

سازمان تبليغات اسلامي ايام سالگرد رحلت حضرت ختمي مرتبت، محمد بن عبدالله(ص) و شهادت دومين پيشواي معصوم مذهب تشيع حضرت امام حسن مجتبي(ع) و شهادت عالم آل محمد(ص) حضرت امام علي بن موسي الرضا(ع) را به عموم ملت مسلمان ايران تسليت عرض نموده و از خداوند متعال مسئلت مي‌نمايد همه ما را از پيروان و رهپويان طريق نبوت و امامت قرار دهد.

 


نوشته شده در   پنجشنبه 16 اسفند 1386  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode