ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 3 آذر 1395     |     کد : 108756

رهبر معظم انقلاب در ديدار رئيس‌جمهوري اسلووني: کشورهاي مستقل براي مقابله با حوادث تلخ منطقه فعال باشند

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر ديروز در ديدار آقاي باروت پاخور رئيس جمهوري اسلووني‌، با اشاره به حوادث تلخ و دردناک منطقه و نقش برخي قدرت‌ها در تحميل بي‌ثباتي و جنگ بر ملت‌ها، تأکيد کردند: جمهوري اسلامي همواره کشورهاي مستقل را به نقش‌آفريني فعال در مقابله با فشار بر ملت‌ها فراخوانده و از آنها خواسته است که ساکت و تماشاچي نباشند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر ديروز در ديدار آقاي باروت پاخور رئيس جمهوري اسلووني‌، با اشاره به حوادث تلخ و دردناک منطقه و نقش برخي قدرت‌ها در تحميل بي‌ثباتي و جنگ بر ملت‌ها، تأکيد کردند: جمهوري اسلامي همواره کشورهاي مستقل را به نقش‌آفريني فعال در مقابله با فشار بر ملت‌ها فراخوانده و از آنها خواسته است که ساکت و تماشاچي نباشند.

حضرت آيت الله خامنه‌اي درگيري‌هاي خشن در کشورهاي منطقه غرب آسيا و ايجاد گروه‌هاي تروريستي همچون داعش را نتيجه دخالت و تحميل برخي قدرت‌ها خواندند و افزودند: وظيفه همه کشورها تلاش براي خاموش کردن آتش اين درگيري‌هاست و جمهوري اسلامي نيز بر خلاف تبليغات جريان سلطه، با همين هدف فعال و تأثيرگذار است اما دخالتي در امور کشورهاي ديگر نمي‌کند.

رهبر انقلاب اسلامي، ائتلاف آمريکايي‌ها بر ضد داعش را موفق ندانستند و در تبيين دليل اين ناکامي با اشاره به دو ديدگاه موجود، خاطرنشان کردند: بر اساس ديدگاه اول، آمريکايي‌ها برنامه‌اي براي ريشه‌کن کردن داعش ندارند و مي‌خواهند همچون انگليسي‌ها که در دوران استعمار هند، کشمير را همچون استخوان لاي زخم نگه داشتند - و در نتيجه دو کشور همسايه هند و پاکستان تا همين امروز نيز همواره دچار اختلاف و شکاف هستند- در قبال داعش نيز به‌گونه‌اي عمل کنند که اين مشکل به‌صورت حل نشده در عراق يا سوريه باقي بماند.

ايشان افزودند: بر اساس ديدگاه دوم، آمريکايي‌ها مايل به حل قضيه داعش هستند اما سازوکارها به‌نحوي نيست که آنها قادر به انجام اين کار باشند که البته نتيجه هر دو ديدگاه تاکنون يکسان بوده و امروز عراق و به‌ويژه سوريه در وضعيت بسيار تلخ و سختي به‌سر مي‌برند.

حضرت آيت الله خامنه‌اي با اشاره به تبعات ايجاد بي‌ثباتي در کشورهاي غرب آسيا از جمله مشکلات مربوط به پناهجويان، خاطرنشان کردند: در حالي‌که کشورهاي اروپايي نتوانستند به حداکثر چند ده هزار پناهجو پناه بدهند، ايران سال‌هاست که حدود سه ميليون نفر از مردم افغانستان را ميزباني مي‌کند و شرايط تحصيل و زندگي را براي آنها فراهم کرده و در کمال سعه صدر رفتاري انساني با مهاجرين دارد.

رهبر انقلاب اسلامي، يک‌سال و هشت ماه بمباران مردم يمن و نابود کردن زيرساخت‌هاي اين کشور به‌دست دولت سعودي را يکي ديگر از حوادث تلخ اين روزهاي منطقه برشمردند و افزودند: دولت‌هاي مستقل بايد با اين حوادث مقابله کنند، زيرا تحت فشار قرار دادن يک ملت، در واقع رنج و دردي براي همه بشريت است.

حضرت آيت الله خامنه‌اي در ادامه، امکانات و ظرفيت‌هاي ايران و اسلووني را در افزايش همکاري‌ها فراوان خواندند و افزودند: اميدواريم آينده، سند محکمي براي گفتگوهاي امروز باشد.

رهبر انقلاب اسلامي همچنين با اشاره به انجام کامل تعهدات ايران در جريان توافق هسته‌اي، از عمل نکردن طرف‌هاي مقابل به تعهداتشان انتقاد کردند.

در اين ديدار که آقاي روحاني رئيس‌جمهور نيز حضور داشت، آقاي باروت پاخور رئيس جمهوري اسلووني، مذاکرات خود با مقامات کشورمان را بسيار خوب ارزيابي کرد و گفت: ما به دنبال عميق‌تر کردن روابط خود با ايران در تمام زمينه‌ها هستيم.

آقاي پاخور، ايران را ستون ثبات و امنيت در منطقه و کشوري قابل احترام خواند و با تمجيد از نحوه عملکرد ايران در مذاکرات هسته‌اي و پيشرفت‌هاي چشمگير کشورمان در سال‌هاي اخير خاطرنشان کرد: اسلووني و ايران تجربيات مشترک و زمينه‌هاي فراواني براي همکاري دارند.

رئيس جمهوري اسلووني با اشاره به برنامه افتتاح سفارت کشورش در تهران در جريان سفر جاري، گفت: ايران دوست خوب اسلووني است و ما گشايش سفارت در ايران را کاري عاقلانه و حکيمانه و برخاسته از تصميم و اجماع ملي مي‌دانيم.


نوشته شده در   چهارشنبه 3 آذر 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode