ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 18 تير 1403
دوشنبه 18 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 18 تير 1403     |     کد : 204048

آغاز به کار کنگره ژنتیک با شعار ژنتیک برای سلامت، امنیت غذایی و حفظ ذخایر ژنتیکی

رئیس انجمن ژنتیک ایران با بیان اینکه کنگره امروز با شعار «ژنتیک برای سلامت، امنیت غذایی و حفظ ذخایر ژنتیکی؛ نیاز آنی و ضرورت آتی» از امروز آغاز به کار می‌کند، گفت:

رئیس انجمن ژنتیک ایران با بیان اینکه کنگره امروز با شعار «ژنتیک برای سلامت، امنیت غذایی و حفظ ذخایر ژنتیکی؛ نیاز آنی و ضرورت آتی» از امروز آغاز به کار می‌کند، گفت: تلاش داریم در این رویداد آخرین یافته‌های کشور در حوزه‌هایی چون انسانی، جانوری، زیست‌واره‌ها، سلول‌های بنیادی و ذخایر ژنتیک ارائه شود.

به گزارش ایسنا، دکتر مختار جلالی در هفدهمین کنگره ژنتیک و ششمین کنگره بین‌المللی که از صبح امروز در دانشگاه شهید بهشتی آغاز به کار کرده است، گفت: ایرانیان از ۵ هزار سال قبل با علم توارث آشنا بودند و این امر از طریق لوح سفالی کشف شده در ایلام به اثبات رسیده است.

وی با بیان اینکه این لوح سفالی هم اکنون در موزه لوور نگهداری می‌شود، اظهار کرد: ایرانیان از آن زمان از این علم برای اصلاح اسب و خر بهره می‌بردند.

جلالی با اشاره به سابقه تاسیس انجمن ژنتیک از ۵۰ سال قبل در کشور، یادآور شد: ژنتیک پایه و فونداسیون علومی چون بیوتکنولوژی و سلول‌های بنیادی است و امیدوارم با چشم‌اندازی که در پیش روی ما قرار دارد، در راستای تحقق اهداف این حوزه گام‌های مؤثری برداشته شود.

رئیس انجمن ژنتیک اظهار کرد: علاوه بر اینها از ۱۳ اقلیم، ۱۱ اقلیم آن را در کشور داریم. این تنوع ژنتیکی زیستی، گیاهی و جانوری موجب شده که ارزش تنوع ژنتیک از نفت و گاز کشور اهمیت بیشتری داشته باشد.

جلالی گفت: در این رویداد در کنار سخنرانی‌ها، نشست‌های تخصصی در حوزه‌های مرزهای دانش برگزار می‌شود و تلاش داریم در این رویداد آخرین یافته‌های کشور در حوزه‌هایی چون انسانی، جانوری، زیست‌واره‌ها، سلول‌های بنیادی و ذخایر ژنتیک ارائه شود.

رئیس انجمن ژنتیک با اشاره به برگزاری ششمین کنگره بین‌المللی و هجدهمین کنگره ملی ژنتیک، گفت: این رویداد با شعار «ژنتیک برای سلامت، امنیت غذایی و حفظ ذخایر ژنتیکی؛ نیاز آنی و ضرورت آتی» با حمایت ۴ دانشگاه بین‌المللی برگزار می‌شود.


نوشته شده در   دوشنبه 18 تير 1403  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode