ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 15 تير 1403     |     کد : 204018

امام جمعه موقت تبریز:

رئیس‌جمهوری که امروز انتخاب می‌شود، نگاهی یکسان به همه داشته باشد

امام جمعه موقت تبریز گفت: رئیس جمهوری که امروز انتخاب می‌شود باید نگاه یکسانی به تمامی مردم اعم از طرفدار و غیر طرفدار داشته باشد.

ایسنا/آذربایجان شرقی امام جمعه موقت تبریز گفت: رئیس جمهوری که امروز انتخاب می‌شود باید نگاه یکسانی به تمامی مردم اعم از طرفدار و غیر طرفدار داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مطهری در خطبه‌های این هفته‌ی نماز جمعه‌ تبریز، اظهار کرد: شور و شعف خاصی از صبح امروز در سطح شهر دیده می‌شود و مردم استقبال پرشوری از انتخابات دارند، خدواند خود به کسانی که به سرنوشت کشور خود اهمیت می‌دهند، پاداش خیر عطا کند.

وی ادامه داد: کسانی که تا این لحظه شرکت نکرده‌اند، هرچه زودتر رای بدهند و انتخاب خود را به لحظه آخر موکول نکنند.

وی در خصوص ماه محرم گفت: دین، توحید، اصول و فروع دین در ماه محرم و صفر احیا می‌شود، امام حسین(ع) بزرگ‌ترین لطف الهی به بشر بوده است.

مطهری اصل تاکید کرد: لطف بزرگی است که حتی توحید و معارف بلند دینی را با عاشورا، امام حسین(ع) و کربلا درک می‌کنیم، کربلا درسی برای بشر بوده تا مقابل ظلم بایستد.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) در آخرین ساعات عاشورا که با ناراحتی با برادر خود اباعبدالله الحسین درد دل می‌کرد به حقانیت تداوم زندگی بر پایه‌ی روز عاشورا رسید.

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه در روز اربعین مردم از سراسر دنیا به عشق آل ابا عبدالله می‌آیند، گفت: انتظار می‌رود عاشقان امام حسین(ع) عزاداری دهه محرم ماه را مفصل و در شان آن حضرت برگزار کنند، همچنین ضمن شرکت در مراسمات، حال مردم نیز مراعات شود تا حق الناسی بر گردن فردی نیفتد.

وی با اشاره به روز عفاف و حجاب تاکید کرد: یکی از مسائل امروزه جامعه‌ی ما بحث حجاب و عفاف است که این فرهنگ باید به صورت تدبیری در جامعه جا بیفتد.

وی اظهار کرد: خداوند به پیامبر خود دستور داده تا به زنان و دختران خود بگویید تا سر و گردن و گوش‌های خود را با چادرشان بپوشانند، پیامبر(ص) نیز با حکمت و تدبیر این دستور خداوند را به مردم زمان خود منتقل کرد.

مطهری اصل افزود: وقتی زنی خود را می‌پوشاند از نگاه و آزار مردان هوسران در آرامش و امنیت می‌ماند، زنان می‌توانند با حجاب در جامعه حضور یافته و با آسودگی کارهای روزمره خود را انجام دهند.


نوشته شده در   جمعه 15 تير 1403  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode