ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 16 تير 1403
شنبه 16 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 16 دي 1394     |     کد : 98409

همایش سبک بالان عاشق در دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد

همایش سبک بالان عاشق با هدف بزرگداشت شهدای دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد.

همایش سبک بالان عاشق با هدف بزرگداشت شهدای دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در این مراسم اظهار کرد: از روزی که وارد دانشگاه علوم پزشکی تبریز شدیم، یکی از شهدایی که همیشه برای ما حضوری زنده داشت شهید شایانمهر بود که تجلی اراده ی یک دانشجوی مسلمان بود.

محمد حسین صومی با بیان اینکه راه شهادت بسته نشده است، گفت: یک روز شهید شایانمهر و امروز شهید نمر! می بینیم که عرصه تقابل جبهه حق و باطل همیشه به روی طالبان شهادت باز است.

وی خاطرنشان کرد: کشور ما همواره در معرض تهاجمات نظامی و غیر نظامی بوده است و این وظیفه ما را در پاسداشت آرمان ها و ارزش هایمان سنگین تر می کند.

وی اضافه کرد: همیشه به وظایفی که در قبال خون ها به ناحق ریخته شده ی جلادان داریمرجوع کرده و نباید در پاسداشت راه شهدا کوتاهی بکنیم.

صومی یادآور شد: مادران شهدا سهم بزرگی در تربیت فرزندانشان داشته اند و ما امنیت و آسایش خود را مدیون آنها هستیم.

وی با بیان اینکه امیدوارم در قبال شهدا خائن نباشیم، گفت: شاید توفیق الهی شامل حال ما نگردد و توفیق خادمی برای شهدا را کسب نکنیم، سعی کنیم خائن به شهدا نباشیم.

وی یادآور شد: از سال 59 تا روز های آخر جنگ دانشگاه های علوم پزشکی رزمندگان را تنها نگذاشتند و هم اینک لازم است در این جمع های دانشگاهی یاد شهدا حفظ شود.

مادر شهید شایانمهر نیز در این مراسم با اشاره به سجایای اخلاقی فرزند شهیدش گفت: فرزند من در کنار کسب معلومات علمی در صحنه دفاع مقدس نیز به ایفای نقش می پرداخت و در این راه کوشا بود.

وی خطاب به دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گفت: توصیه ی من به شما دانشجویان این است که در کنار تحصیل خداوند متعال را در نظر داشته باشید و با دوری کردن از معاصی پیرو رهبر معظم انقلاب باشید.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی تبریز در این همایش با اشاره به آیه 169 سوره آل عمران گفت: این آیه مقامی برای شهدا تعریف می کند که در حیطه درک بشری نیست ولی می توان تصور نمود که مقام "عند ربهم یرزقون" مقام بالایی است.

حجت الاسلام یوسف خیری، ادامه داد: شهدای دفاع مقدس نه پیامبر(ص) دیده بودند و نه امام معصوم را درک کرده اند، تنها با رهبری نایب عام امام چنان جایگاهی را به دست آورده اند.

وی خاطرنشان کرد: با برگزاری چنین همایش هایی یاد شهدای دانشجو را گرامی داشته و با شهدا و امام شهدا عهد می بندیم پا در جای پای آنها بگذاریم.

وی با اشاره به شهادت شیخ نمر توسط آل سعود، گفت: برکت خون شهدای ما پیروزی نظام جمهوری اسلامی ایران را تضمین کرد و عربستان سعودی باید منتظر انتقام الهی باشد چرا که خون دانشمندان بی گناه پایمال نمی شود.

گفتنی است؛ همایش سبک بالان عاشق با هدف بزرگداشت شهدای دانشجو در تالار شهید شایانمهر دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار و در حاشیه این مراسم از تندیس شهید محمد شایانمهر، رونمایی شد.

بر اساس این گزارش؛ شهید محمد شایان مهر در سال 1343 در شهر تهران به دنیا آمد.تحصیلات مقدماتی را در زادگاه خود به پایان رساند در آزمون سراسری سال 1362 در رشته پزشکی دانشگاه تبریز پذیرفته شد .

دوره ی دبیرستان وی با انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی ره همزمان بوده است .وی به اتفاق همکلاسی هایش در فعالیت های انقلابی حضوری فعال داشت .بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در صحنه های مختلف به دفاع از آرمانهای انقلابی پرداخت .در غائله کردستان ،بعد از گذراندن دوره ی نظامی به صف مدافعان تمامیت ارضی کشور پیوست و با احزاب تجزیه طلب کو مله و دموکرات مبارزه نمود .

با شروع جنگ تحمیلی ،بارها درس و دانشگاه را ترک کرده و در میادین نبرد حضور یافت .پس از چند بار اعزام به جبهه و خلق حماسه ها در نهایت در تاریخ 20 دي 1365 در منطقه شلمچه به شهادت رسیدند.


نوشته شده در   چهارشنبه 16 دي 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode