ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 13 تير 1403
چهارشنبه 13 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 15 مهر 1394     |     کد : 94807

یاران امام زمان (عج) در زمان ظهور چه تعداد هستند؟

اینکه توقع ظهور را در صبح و شام داشته باشید یعنی ظهور را قطعی، یقینی و قابل وقوع بدانید و در صبح و شام آماده ظهور باشید؛ کسی که سراسر زندگی در غفلت به سر برده آیا می تواند در شش ماه خروج سفیانی خود را آماده کند؟!



اینکه توقع ظهور را در صبح و شام داشته باشید یعنی ظهور را قطعی، یقینی و قابل وقوع بدانید و در صبح و شام آماده ظهور باشید؛ کسی که سراسر زندگی در غفلت به سر برده آیا می تواند در شش ماه خروج سفیانی خود را آماده کند؟!
باید همیشه منتظر ظهور بود. شاید جامعه در متن خود، آبستن رویدادهایی باشد که ظهور نهایی را رقم می‌زند. در روایات، دستور داده شده است که هر صبح و شب منتظر ظهور باشید؛ زیرا ظهور، ناگهانی است.
بنابراین، می‌توان گفت همواره باید در راستای تحقق آن رویداد بزرگ و زمینه‌سازی برای ظهور آن منجی یگانه، تلاش کرد و هرگز نباید از ظهور او ناامید شد؛ حتی اگر بسیاری از علائم ـ به‌جز نشانه‌های حتمی ـ اتفاق نیفتاده باشد؛ چه اینکه امر ظهور در اختیار خداست و او هر گاه بخواهد به مصلح جهان اذن ظهور خواهد داد.
حجت الاسلام جواد جعفری، مدرس مرکز تخصصی مهدویت در صورت تعدد یاران امام زمان(عج) می‌گوید:
ما در روایات در رابطه با یاران امام عصر (عج) تعبیرات مختلفی داریم به این دلیل که یاران امام (عج) دارای مراتب مختلفی هستند و روایاتی که اعداد مختلفی را بیان کردند
هر کدام ناظر به بخشی از یاران حضرت (عج) هستند، روایاتی که اشاره به عدد 313 دارند نشانگر یاران اصلی حضرت (عج) و آنهایی که فرماندهی و مدیریت را بر عهده خواهند داشت، است.
در روایات 313 نفر آمده که این تعداد صاحب پرچمان امام عصر (عج) هستند بنابراین این تعداد تنها یاران حضرت (عج) نیستند بلکه 313 مدیر، سرلشکر و فرماندهان نیرو هستند، اینها حاکمان زمین هستند به این معنی که در دوران جنگ و فتح عالم سرلشکران و بعد از تشکیل حکومت فرمانداران و استانداران امام زمان (عج) می باشند.
در رده بعد روایاتی هستند که اشاره می کند به 10 هزار نفر، اینها یارانی هستند که برای شروع حرکت امام (عج) لازم است. به تعبیر روایات وقتی 313 نفر در مکه جمع می شوند امام (ع) به کعبه تکیه می دهند و اعلام ظهور می کنند و در ساعات اولیه این 313 نفر در کنار کعبه با حضرت (عج) بیعت می کنند، بعد منتظر می شوند که یاران درجه دو بیایند که ده هزار نفرند و وقتی اینها خود را به مکه می رسانند حضرت (ع) برای فتح عالم از مکه خروج می کنند.
بنابراین این ده هزار نفر ناظر به یاران درجه دوم است که کمک کار آن 313 نفر می باشند و در شروع حرکت کنار امام (عج) هستند اما یاران درجه سوم مردم عادی هستند، بنابراین هر کسی که بخواهد جز یاران حضرت (عج) بشود این امکان برایش وجود دارد.
در روایات است وقتی علائم حتمی ظهور را دیدید هر کس می تواند خود را به مکه برساند و هر کس می خواهد جز یاران باشد ممنوعیت و مانعی ندارد، اینطور نیست که بگویند حضرت (عج) بیشتر از ده هزار نفر را با خود نمی برد بلکه ائمه (ع) گفتند وقتی علائم ظهور که 6 ماه قبل از ظهور است، نمایان شد هر کس که می تواند خود را به مکه برساند.
در این خصوص انسان برای یاری حضرت (عج) باید مطالعه کند که اهداف، روحیات و خواسته های امام (عج) چیست و زندگی خود را با آن منطبق کند بنابراین باید تمرین کند و آمادگی داشته باشد تا جز یاران نزدیک امام (عج) شود.
در روایات آمده که امام (عج) وقتی ظهور کند یکی از مأموریت هایشان پر کردن زمین از عدالت است پس کسی که می خواهد یار امام (عج) باشد باید ببیند آیا برای اجرای عدالت ظرفیت دارد و چقدر حاضر است در مقابل عدالت سر فرو بیاورد؟ این یک محک است برای یاری کردن حضرت و باید این روحیات را ایجاد کند یا افزایش دهد تا به حضرت حجت نزدیک تر شود.


نوشته شده در   چهارشنبه 15 مهر 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode