ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 13 تير 1403
چهارشنبه 13 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 20 تير 1387     |     کد : 924

گوگل سرويس دنياي مجازي راه‌اندازي كرد

گوگل سرويس رايگاني را معرفي كرد كه به كاربران اجازه مي‌دهد اتاق‌هاي مجازي ايجاد كرده و از آن‌ها در يك شكل مجازي و قابل تنظيم با آواتار بازديد كنند

به گزارش ايسنا، اين سرويس كه Lively نام دارد پاسخ گوگل به سايت سكندلايف است كه در آن كاربران از طريق آواتارهاي خود به گردش، بازي و حتي تجارت مي‌پردازند.

مدل دنياي مجازي با ايجاد سكندلايف توسط ليندن لب بنا نهاده شد كه توجه گسترده‌اي را به خود معطوف كرد اما موفق نشد رشد اوليه‌اش را حفظ كند.

يكي از انتقادهاي متوجه دنياهاي مجازي، جداگانه بودن اين سرويس‌ها است كه به كاربران اجازه نمي‌دهد به آساني ميان آن‌ها جابه‌جا شوند. سرويس گوگل در تلاش است تا با فراهم‌سازي امكان ايجاد اتاق‌هاي مجازي كه مي‌توانند در داخل وب‌سايت‌ها و وبلاگ‌ها جاي بگيرند به اين مشكل پاسخ دهد.

بازديدكنندگان از اين اتاق‌ها مي‌توانند ويديوها و ساير محتواهايي كه در سايت‌هايي مانند يوتيوب گوگل نمايش داده مي‌شوند را مشاهده كنند كه اين امكان معمولا در ساير سرويس‌هاي دنياي مجازي ممكن نيست.

آواتارهاي كاربران Lively مي‌توانند هويت جديد داشته باشند، لباس خود را تغيير دهند يا با چند كليك موس شكلك‌هايي بفرستند.

كاربران مي‌توانند با دعوت از دوستان و خانواده‌شان به اين محيط مجازي واقع گرايانه با آن‌ها به صحبت و تعامل بپردازند.

در سرويس Lively گوگل مانند ساير سرويس‌هاي دنياي مجازي كاربران بايد نرم‌افزار ويژه‌اي را دانلود و در مرورگر خود نصب كنند و رايانه‌ي آن‌ها نيز به يك كارت ويديويي و 32 مگابايت حافظه ويديو نياز دارد.

فضاهاي مجازي و آواتارهاي كه در سرويس ايجاد مي‌شوند در سيستم‌هاي سرور گوگل ميزباني خواهند شد، گوگل در يك اقدام احتياطي عضويت در اين سرويس را به داشتن سن حداقل 13 سال مشروط كرده است.

بر اساس اين گزارش، گوگل هنوز در مورد نمايش تبليغات در اين سرويس برنامه‌اي ندارد با اين حال اين سرويس با تشويق مردم به صرف زمان بيش‌تر در اينترنت به اين شركت كمك خواهد كرد.

 

 


نوشته شده در   پنجشنبه 20 تير 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode