ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 13 تير 1403
چهارشنبه 13 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 13 تير 1387     |     کد : 892

چرا به عربها بسته ای پیشنهاد نمی شود؟!

علت اینكه غرب به اعراب بسته پیشنهادی عرضه نمی‏كند این است كه کشورهای عربی توانایی بلند كردن این بسته را ندارند.

"الف"- پایگاه اینترنتی روزنامه الحیات در مقاله‏ای با عنوان "چه كسی به ما بسته می‏دهد"، ضمن تمجید از جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به بسته پیشنهادی غرب به ایران که البته ایران عجله‏ای برای پذیرش آن به هرقیمت ندارد، نوشت: آیا كسی بسته مشوق ها را بدون هیچ تلاشی به کسی می‏دهد؟ قطعا اگر عاقل باشیم پاسخ منفی است.

این مقاله افزوده است: بسته ای كه كشورهای 1+5 به ایران پیشنهاد كردند جالب توجه و دارای مواردی از جمله اعتراف به حق ایران برای توسعه پژوهشها، تولید و استفاده از انرژی هسته ای صلح آمیز است. این كشورها، 8 زمینه همكاری به ایران پیشنهاد كرده اند كه چشمگیر است.

نویسنده در ادامه ضمن اشاره به برخی از پیشنهادات غرب برای همكاری با ایران از جمله در زمینه هواپیمایی اشاره می كند و می نویسد: چرا كسی به ما (اعراب) بسته پیشنهادی نمی دهد. برای اینكه ایران، آنها (غرب) را به چالش طلبید و هنگامی كه آنها تهدید كردند ایران تبسم نكرد و دندانهایش را نشان داد ودندانهایش را با سوهانهای ساخت خود تیز كرد.

این مقاله با تمجید از تلاش و پشتكار دانشمندان جوان ایرانی و مقاومت آنها در برابر تحریمهای غرب، افزوده است: دانشمندان ایرانی به این دلیل مقاله ننوشتند كه بگویند "مكانهای تفریحی ما كجاست" و یا" زمین های خاص ما دانشگاهیان كه با سایر انسانها فرق می كنیم كجاست"، آنها نگفتند "اگر ما به پژوهش بپردازیم چقدر به ما پول می دهید."

الحیات در ادامه این مقاله افزوده است: دلیل دیگری كه سبب می شود غرب به اعراب بسته ای پیشنهاد نكند این است كه ما (اعراب) سرگرم چیزهای دیگری بودیم و به پژوهش نپرداختیم، برای اینكه ما توانایی بلند كردن بسته را نداریم پس هیچ مشوقی و هیچ بسته ای برای ما فرستاده نمی شودا ین معادله پژوهشها و بسته های خالی است.
منبع :مرکز اسناد انقلاب اسلامی


نوشته شده در   پنجشنبه 13 تير 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode