ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 13 تير 1403
چهارشنبه 13 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 19 خرداد 1387     |     کد : 775

اعتراض شدید ایران به اظهارات مضحک موفاز

نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در نیویورک طی نامه ای به دبيركل سازمان ملل و شوراي امنيت، نسبت به اظهارات تهديد آميز اخیر وزير راه رژيم اسرائیل عليه كشورمان اعتراض نمود.

نمايندگي دائم جمهوري اسلامي ايران در نيويورك عصر روز جمعه 17/3/1387 طي نامه اي به شورای امنیت و دبيركل سازمان ملل نسبت به اظهارات وزير راه رژيم اسرائیل كه روز گذشته طي سخنانی گستاخانه کشورمان را تهدید به حمله نموده بود، اعتراض کرد.

در نامه نمايندگي دائم جمهوري اسلامي ايران به دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت آمده است: " رژيم اسرائيل كه بخاطر بي تفاوتی و سكوت شوراي امنيت تشجيع شده، با نقض فاحش اساسي ترين اصول منشور ملل متحد و حقوق بين الملل به تهديد به استفاده از زور عليه جمهوري اسلامي ايران ادامه مي دهد. اين تهديدات گستاخانه نقض فاحش و صريح اوليه ترين اصول حقوق بين الملل و منشور ملل متحد بوده و پاسخ و اقدام قاطع و روشن سازمان ملل و خصوصا شوراي امنيت را مي طلبد. تهديد به استفاده از زور توسط مقامات رژيم اسرائيل عليه جمهوری اسلامی ایران نمونه اي بارز از تهديد عليه صلح و امنيت بين المللي و منطقه اي توسط رژيمي است كه اساس خود را بر مبناي تجاوزگری ، تروريسم دولتي و اشغالگری بنا نهاده است".

در بخش دیگری از نامه مورد اشاره آمده است : " متاسفانه سكوت شوراي امنيت در مقابل سياستهاي شريرانه رژيم اسرائيل و بي كيفري كه اين رژيم از آن برخوردار است رژيم مزبور را در اقدامات خود گستاختر نموده است".

همچنین نمایندگی دائم کشورمان در نیویورک در این نامه تاکید نموده است: " براي جامعه بين المللي كاملا روشن است كه رژيم اسرائيل، كه هيچگاه عضو معاهدات منع سلاحهاي كشتار جمعي نبوده، بطور مخفيانه سلاح هسته اي توليد نموده است. بدون شك سلاح هسته اي در دستان اين رژيم نامشروع كه سابقه اي طولاني از جنايات جنگي و جنايت عليه بشريت را در کارنامه خود دارد آني ترين و جدي ترين تهديدي است كه جهان و منطقه با آن روبروست".

در این نامه همچنین تاکید شده است " برخلاف اتهامات بي اساس رژيم اسرائیل، جمهوري اسلامي ايران قويا و به صريح ترين وجه ممكن با تمامي انواع سلاحهاي كشتار جمعي از جمله سلاحهاي هسته اي مخالفت نموده و بعنوان عضو معاهدات بين المللي مربوطه به منع توليد و اشاعه سلاحهاي كشتار جمعي، در مقاطع مختلف بطور رسمي اعلام نموده است كه سلاحهاي كشتار جمعي از جمله سلاح هسته اي که غير انساني ترين سلاح موجود می باشد، جایگاهي در دكترين دفاعي ايران ندارد".

در بخش پایانی این نامه نیز آمده است : " همانگونه که بارها اعلام گردیده، جمهوري اسلامي ايران قصد حمله به هيچكس را ندارد، اما در عين حال بر اساس حق ذاتي خود در دفاع از خویش که در ماده 51 منشور ملل متحد نیز آمده است، در دفاع از خويش و دادن پاسخي محكم به هر گونه تجاوز عليه ملت ايران و در اتخاذ اقدامات دفاعي لازم هيچگاه هيچ ترديدي بخود راه نخواهد داد".

 

 


نوشته شده در   يکشنبه 19 خرداد 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode