ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 19 تير 1403
سه شنبه 19 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 12 آبان 1392     |     کد : 62102

اعزام ۱۵۰۰ روحانی برای تبلیغ به نقاط مختلف آذربایجان شرقی

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از اعزام یک هزار و ۵۰۰ روحانی برای تبلیغ دین اسلام در آستانه محرم الحرام به نقاط مختلف استان خبر داد.

حجت‌الاسلام حمید عظیمی:
اعزام ۱۵۰۰ روحانی برای تبلیغ به نقاط مختلف آذربایجان شرقی
مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از اعزام یک هزار و ۵۰۰ روحانی برای تبلیغ دین اسلام در آستانه محرم الحرام به نقاط مختلف استان خبر داد.

حجت‌الاسلام حمید عظیمی با بیان این مطلب اظهار داشت: دشمنان اسلام و وهابیت در تلاش هستند تا عشق به نهضت حسین را خاموش کنند ولی از این نکته غافل هستند که عشق به نهضت خونین حسین (ع) ابدی است و ماندگاری این نهضت مربوط به پشتوانه آن یعنی عزاداری های هیئات
است.

وی افزود: عزاداری به سبک سنتی بعد از شهادت امام حسین (ع) و یارانش توسط حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) آغاز و پیام عاشورا توسط ایشان مطرح شد و پس از آن فقها و وعاظ شروع به تبلیغ پیام عاشورا نموده و هیئات حسینی نیز سهمخود را اداء کردند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تمام دستگاه های زیربط تلاش کردند تا بر خلاف رژیم طاغوت، همکاری لازم را در خصوص ایجاد تمهیدات مناسب برای اجرای عزاداری ایام محرم انجام دهند.

حجت‌الاسلام عظیمی با اشاره به برنامه های این اداره کل در خصوص مراسم عزاداری ایام محرم گفت: در مسجد کدخداباشی از ساعت سه تا پنج بعد از ظهر همایش مداحان و شاعران مذهبی تبریز برگزار می‌شود که شامل برنامه هایی چون مداحی و سخنرانی است.

وی ادامه داد: قبل از ظهر یکشنبه و از ساعت ۹ نیز همایش بزرگ روحانیت معظمدر مصلی امام خمینی (ره) تبریز برگزار خواهد شد که طی آن یک هزار و ۵۰۰ تن از مبلغان دینی حضور خواهند داشت.

عظیمی افزود: همچنین بعد از ظهر یکشنبه نیز همایش مسئولین هیئت های حسینی برگزار می‌شود.مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به نقش هیات های عزاداری در زنده نگه داشتن پیام عاشورا گفت: با وجود اینکه صدها سال از این واقعهبزرگ گذشته اما بدلیل داشتن پشتوانه فطری همچنان تازه است که این پشتوانه عظیم هیئت های عزاداری محسوب می‌شود.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن روز ۱۳ آبان، روز مبارزه با استکبار گفت: نهضت امام حسین (ع) و نهضت امام خمینی (ره) همواره با همدیگر در ارتباط بوده اند و ریشه نهضت امام خمینی (ره) همان نهضت حسینی است و یکی ازمباحثی که در قیام اباعبدالله الحسین مطرح شد بحث عزت در مقابل ذلت است.

این عضو شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی تصریح کرد: روحیه عزتمندی بزرگترین پیام و درس عاشورا برای ماست و با توجه به تقارن ۱۳ آبان با ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) باید این درس تحقق یافته و هیئات که داعیه زنده نگهداشتن پیام عاشورا را دارند، باید در راهپیمایی ۱۳ آبان حضور فعال داشته باشند.


نوشته شده در   يکشنبه 12 آبان 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode