ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 18 تير 1403
دوشنبه 18 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 10 آبان 1392     |     کد : 62018

امام جمعه موقت تبریز: استکبارستیزی مردم جهان برگرفته از ایران اسلامی است

امام جمعه موقت تبریز گفت: استکبارستیزی مردم جهان برگرفته از الگوی ایرانی اسلامی است.

 
امام جمعه موقت تبریز گفت: استکبارستیزی مردم جهان برگرفته از الگوی ایرانی اسلامی است.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت الله محمدتقی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی تبریز اظهار کرد: حماسه 13 آبان یادآور سه رویداد بزرگ در تاریخ کشور ایران است که شامل تبعید امام خمینی(ره) در سال 1343 به دستور آمریکا و توسط شاه به ترکیه، کشتار دانش‌آموزان در سال 1357 جلوی دانشگاه تهران و تصرف لانه جاسوسی آمریکا در سال 1358 بود.

وی تصریح کرد: ویژگی مشترک هر سه حادثه مهم نیز ردپای سیاست‌های استعمارگرانه و مداخله‌جویانه آمریکاست، از این رو حماسه 13 آبان جایگاه مهم و شایسته‌ای در تاریخ انقلاب و مبارزات حق‌طلبانه همه آزادگان جهان دارد و مردم ایران در سالگرد این انقلاب عظیم همچنان آمریکا را دشمن خود می‌دانند.

آیت‌الله آل هاشم با بیان اینکه روز 13 آبان روز تجلی استکبارستیزی است، اظهار کرد: یک مجموعه استکباری بنا دارند با ام‌القرای اسلام ایران مبارزه کرده و نظام اسلامی را تضعیف کنند تا بتوانند افکار شیطانی و پلید خود نایل شوند.

وی با بیان اینکه از 13 آبان به بعد حرکت‌های مردم دنیا علیه استکبار آغاز شد، گفت: این روز تاریخی در ایجاد موج استکبارستیزی و آمریکاستیزی در سطح جهان بسیار تاثیرگذار بود و بعد از آن حرکت‌های ضد امپریالیستی آغاز شد.

امام جمعه موقت تبریز تصریح کرد: شرکت با شکوه مردم در راهپیمایی یوم الله 13 آبان نمایش قدرت است و هر سال این اقتدار تجلی دوباره می یابد.

آیت الله آل هاشم خاطرنشان کرد: راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی امسال همچنان پرشورتر از سال های گذشته برگزار می شود.

*نباید در ایام محرم به کریه بسنده کنیم

وی با اشاره به در پیش بودن ماه محر م ماه پیورزی خون بر شمشیراظهار کرد: در مجالس عزاداری باید سعی کنیم علاوه بر احساسات به محتوای عزای سیدالشهدا(ع) نیز دقت شود.

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه نباید تنها در ایام محرم به گریه بسنده کنیم، افزود: امام حسین (ع) برای احیای اسلام، عظمت قرآن و سربلندی و اهتزاز بیرق اسلام و عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و مداحان و عزاداران باید به این نکات توجه کنند.

*قیام عبدالله الحسین اسلام را زنده کرد

وی افزود: افزود: شهادت حضرت اباعبدلله الحسین (ع) و قیام آن حضرت اسلام را زنده نگه داشت شریعت پیامبر اکرم (ص) را حفظ و احکام اسلام را بیمه کرد و عزاداری برای آن حضرت باید در شان ایشان و از روی آگاهی و درک حقیقت باشد.

آیت الله آل هاشم با اشاره به اینکه روز شهادت محمدحسین فهمیده روز بسیج دانش‌آموزی نامگذاری شده است، اظهار کرد: شهید فهمیده درس شهادت، فداکاری و ایثار را در راه اسلامی می‌دهد.

وی تصریح کرد: جوانان و نوجوانان تلاش کنند با پایبندی به ارزش‌های اسلامی و پیروی از رهبری در آینده کشور مؤثر باشند.


نوشته شده در   جمعه 10 آبان 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode