ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 18 تير 1403
دوشنبه 18 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 27 مهر 1392     |     کد : 61375

دولت همچنان تردید دارد/ رمز صندوقچه انتخاب استاندار در دستان کیست؟

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی از تردید دولت در رابطه با گزینه‌های موجود خبر داد و گفت: به دلیل این تردید دولت، مجمع نمایندگان ضرورتی را برای تشکیل جلسه در رابطه یا محوریت موضوع استاندار نمی‌بیند.

شاید این یکشنبه معرفی شود شاید
دولت همچنان تردید دارد/ رمز صندوقچه انتخاب استاندار در دستان کیست؟
رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی از تردید دولت در رابطه با گزینه‌های موجود خبر داد و گفت: به دلیل این تردید دولت، مجمع نمایندگان ضرورتی را برای تشکیل جلسه در رابطه یا محوریت موضوع استاندار نمی‌بیند. 

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، در شرایطی که بیش از دو ماه از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید حسن روحانی به عنوان کلیددار اداره کشور می‌گذرد، با این حال این دست و آن دست کردن‌های دولت برای انتخاب و معرفی استاندار آذربایجان‌شرقی و عدم اجماع بر سر گزینه‌ای واحد، به علامت سئوال بزرگی نزد افکار عمومی تبدیل شده به طوریکه این اطاله انتخاب کم‌کم نگرانی‌ها و زمزمه‌های سئوال گونه و تردیدسازی را در محافل رسمی و غیررسمی شهر و استان جاری و ساری می‌کند.

انتخاب و معرفی استاندار جدید آذربایجان‌شرقی در شرایطی همچنان در چنبره بلاتکلیفی و صف انتظار دولت قرار دارد که تاکنون و طی دو ماه گذشته نام‌های متعددی از سوی رسانه‌های گروهی، لابی‌های سیاسی، نمایندگان مجلس و حتی شهروندان عادی و عامی برای این پست حساس مطرح شده، اما هیچ کدام از این نام‌ها که به نظر می‌رسد به رسم مألوف عالم سیاست بیشتر جنبه استفاده رسانه‌ای و به نوعی بازی با اسامی داشته، تاکنون راهی به کاخ استانداری آذربایجان شرقی و تحویل کلید مدیریت استان از استاندار دولت‌های نهم و دهم نیافته‌اند!!

به نظر می‌رسد طولانی شدن پروسه انتخاب استاندار آذربایجان‌شرقی، جز یک معنای پنهان نمی‌تواند در پی داشته باشد و آن، عدم توافق، تعامل و همسویی لابی دولتی مرکزنشین با لابی استانی در رسیدن به یک فرد و نام واحد است؛ اتفاقی که بی‌تردید و در صورت تداوم روند فرصت‌سوزی فعلی، تأثیر حداقلی خود را در جذب اعتبارات، امتیازات و تحمیل مصوبات مورد نیاز برای توسعه روزافزون استان در سال آتی بر جای خواهد گذاشت؛ سالی که فرصت‌های طلایی توسعه آن در همین سال 92 و در نخستین سال بودجه‌نویسی دولت یازدهم و با انتخاب و معرفی استانداری توانمند و هم‌سو با نمایندگان مجلس و دیگر مقامات ارشد استانی می‌تواند شکوفا شود.

مردم آذربایجان‌شرقی دو ماهی است که روزهای یکشنبه و چهارشنبه وقتی خورشید طلوع می‌کند همه گوش به زنگ هستند تا ببینند که کلید روحانی چه کسی را به عنوان دوازدهمین استاندار آذربایجان‌شرقی از صندوقچه دولت یازدهم بیرون می‌آورد، اما این امر در هفته‌های گذشته با وجود قول‌‌های داده شده از سوی مسئولان تحقق نیافته و همچنان به هفته آینده موکول شده است، بطوریکه می‌رود روزهای یکشنبه و چهارشنبه برای مردم آذربایجان به روزهای بیم و امید تبدیل شود.

اما باز مسئولان قول می‌دهند شاید این یکشنبه معرفی شود شاید!

دولت همچنان تردید دارد

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی گفت: مطرح شدن گزینه‌هایی همچون عبدالعلی‌زاده و شافعی خبر تازه‌ای نیست و قبلا نیز جزو گزینه‌های دولت و مجمع نمایندگان بودند.

محمد اسماعیل سعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: عبدالعلی‌زاده به دلیل وضعیت جسمانی از قبول این مسئولیت خودداری کرد و شافعی نیز تمایلی برای پذیرفتن سمت نداشت.

رایزنی با معاون اول رئیس‌جمهور برای انتخاب استاندار آذربایجان شرقی

وی از رایزنی خود با معاون اول رئیس جمهور طی دو روز قبل خبر داد و گفت: در این مباحث گزینه‌های اشاره شده مطرح نشد.

سعیدی با اشاره به تلاش دولت برای انتخاب گزینه موثر برای استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: امیدواریم دولت به زودی گزینه مناسب را انتخاب و استان را از وضعیت سردرگمی خارج کند.

وی در عین حال از تردید دولت در رابطه با گزینه‌های موجود خبر داد و گفت: به دلیل این تردید دولت، مجمع نمایندگان ضرورتی را برای تشکیل جلسه در رابطه یا محوریت موضوع استاندار نمی‌بیند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوال خبرنگار ما مبنی بر تشکیل جلسه مجمع نمایندگان استان گفت: با توجه به اینکه گزینه مشخص و رسمی از دولت مطرح نشده است نیازی برای تشکیل جلسه وجود ندارد.


حمایت نمایندگان استان از استاندار فراجناحی برای توسعه استان

محمدحسین فرهنگی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تبریز، آرذشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان استان از هر استاندار فراجناحی که برای توسعه آذربایجان شرق و تعامل با سرمایه‌گذاری حرکت کند با هر گرایشی حمایت می‌کنند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی به بحث انتخاب استاندار آذربایجان‌شرقی اشاره کرد و گفت: اصل این موضوع در حیطه اختیارات نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار ندارند و آنها تنها نظرات خود را اعلام می‌کنند.

گزارشی از روند انتخاب استاندار آذربایجان‌شرقی از زبان عضو هیئت رئیسه مجلس/ درویش‌زاده انتخاب نمایندگان

وی با ارائه گزارشی از روند اقدامات صورت گرفته از سوی دولت در زمینه انتخاب استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: وزیر محترم کشور قبل از اخذ رأی اعتماد در مجمع نمایندگان شمال‌غرب و برخی کمیسیون‌ها تأکید داشتند که از پیشنهادهای نمایندگان مجلس استفاده خواهد کرد.

وی افزود: هر چند در آن هنگام به ایشان اعلام کردم این کار عملی نخواهد بود. با درخواست وزارت کشور، مجمع نمایندگان استان آذربایجان‌شرقی پس از سه جلسه رسمی 5 نفر را به عنوان گزینه نهایی به وزارت کشور معرفی کرد که این وزارتخانه نیز در جمع‌بندی نهایی خود دکتر درویش‌زاده شهردار سابق تبریز را تأیید کرد. از قرار اطلاع مخالفت‌هایی در هیئت دولت تاکنون مانع تحقق آن شده است. به دنبال آن پی در پی اسامی مختلفی از متعصبان جناح سیاسی خاصی مطرح شد که تاکنون هم نهایی نشده است.

در حال حاضر توپ در زمین دولت قرار دارد

وی با اشاره به اینکه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی قصد مخالفت با دولت و تداوم مخالفت و رویارویی در این زمینه را ندارند، تصریح کرد: نمایندگان از هر فرد فراجناحی که در راستای توسعه استان و تعامل با همگان حرکت کند، با هر گرایش فکری حمایت می‌کنند و اگر چنین نباشد در کنار همکاری، در راستای وظائف و اختیارات خود برای تقویت جایگاه استان استفاده خواهند کرد.

وی با بیان این که در حال حاضر، توپ در زمین دولت قرار دارد، گفت: با توجه به اینکه نمایندگان استان آذربایجان شرقی در هفته جاری در حوزه‌های انتخابیه خود هستند، دولت برای بهره‌گیری از نظرات نمایندگان استان استفاده کند.

شروط مردم آذربایجان‌شرقی برای کلیدداری استان

نماینده مردم سراب در مجلس با بیان اینکه مردم آذربایجان شرقی برای کلیدداری استان خود شروطی دارند، گفت: در دیداری که با وزیر کشور داشتم، بر انتخاب استانداری در شأن مردم بزرگ و غیور این استان تاکید کردم.

مهناز بهمنی با بیان اینکه مردم آذربایجان شرقی برای کلیدداری استان خود شروطی دارند، اظهار کرد: دلسوز بودن، پاک‌دستی، داشتن تجربه مدیریتی بالا و آذری زبان بودن از جمله این شروط است.

نماینده سراب تاکید کرد: آذربایجان شرقی از جمله استان‌های مهم کشور بوده و نقش حیاتی و کلیدی در بین تمام استان‌های کشور دارد.

وی ادامه داد: بنابراین انتظار مردم از هیئت دولت آن است تا با تعیین استانداری دلسوز و شایسته زمینه پاسخگویی به مطالبات و انتظارات به حق مردم این خطه از میهن اسلامی‌مان را فراهم کند.

تاکنون چند‌ نفر از فیلتر نمایندگان و وزارت کشور برای کلیددار شدن آذربایجان‌شرقی گذشته‌اند که هر کدام به نحوی از جمله گرفتن حکمی در بدنه دولت از جمع کاندیداها خارج شده‌اند و اکنون با چراغ روشن در حال گشتن به دنبال استانداری برای آذربایجان‌شرقی هستیم.

اگر استاندار بعدی عنوان سیزدهمین استاندار آذربایجان‌شرقی را یدک می‌کشید شاید می‌شد از نحسی عدد سیزده سخن گفت و این ناکامی را به نام عدد 13 و نحسی آن نسبت داد. اما در شرایط کنونی اخبار خوشایندی از اردوگاه مدیران ارشد کشور و تصمیم گیرندگان اصلی این موضوع به گوش نمی‌رسد.

وزارت کشور و در رأس آن دولت یازدهم باید مصلحت مردم و استان را بر هر سهم‌خواهی ترجیح دهند و این خواسته مردم استان است که سریعاً با انتخاب استاندار آذربایجان‌شرقی صدای سوت قطار تحولات دولت یازدهم در این استان نیز شنیده شود.

خطه آذربایجان در تاریخ معاصر، بزرگانی چون امیرکبیر و قائم مقام فراهانی را به خود دیده است و با آغاز دولت تدبیر و امید مردم آن همچنان منتظرند تا ببینند که کلید روحانی چه کسی را به عنوان دوازدهمین استاندار آذربایجان‌شرقی از صندوقچه دولت یازدهم بیرون می‌آورد.


نوشته شده در   شنبه 27 مهر 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode