ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 18 تير 1403
دوشنبه 18 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 19 مهر 1392     |     کد : 60946

امام جمعه تبریز: شعار مرگ بر آمریکا شناسنامه انقلاب اسلامی است

امام جمعه تبریز با بیان اینکه مردم ایران از 28 مرداد تا امروز جنایات آمریکا را فراموش نکرده‌اند، گفت: مردم ایران به هیچ وجه شعار مرگ بر آمریکا را فراموش نخواهند کرد چون شعار بر آمریکا شناسنامه انقلاب اسلامی است.


امام جمعه تبریز با بیان اینکه مردم ایران از 28 مرداد تا امروز جنایات آمریکا را فراموش نکرده‌اند، گفت: مردم ایران به هیچ وجه شعار مرگ بر آمریکا را فراموش نخواهند کرد چون شعار بر آمریکا شناسنامه انقلاب اسلامی است.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی این شهر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مراسم دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش اظهار کرد: ما به مسئولان خودمان اعتماد داریم و از آنها می‌خواهیم با دقت و با ملاحظه همه جوانب، گام‌ها را محکم بردارند و منافع ملی را به فراموشی نسپارند.

وی با تأکید بر استحکام ساخت درونی نظام اسلامی، خاطرنشان کرد: عناصر اصلی که از روز اول پیروزی انقلاب اسلامی، حافظ این انقلاب و ملت ایران و مایه پیشرفت بودند، توجه به آرمان‌های والای نظام اسلامی و توجه به عزت ملی بوده است، بنابراین وظیفه همه مسئولان و آحاد ملت، دفاع از عزت و هویت ملی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به انعطاف نشان دادن دولت ایران و سخنان اوباما در نشست خود با نتانیاهو که بار دیگر ایران را تهدید کرد، گفت: این اتفاق نشان می‌دهد انعطاف برای دولت آمریکا چاره ساز نیست.


*مردم ایران به دولت آمریکا بی‌اعتماد هستند

وی با بیان اینکه مردم ایران به دولت آمریکا بی‌اعتماد هستند، ادامه داد: این بی‌اعتمادی ثمره خود برتر بینی دولت آمریکا است.

مردم ایران شعار مرگ بر آمریکا را به هیچ وجه فراموش نخواهند کرد

امام جمعه تبریز با بیان اینکه روز 13 آبان ریشه در خصومت استکبار جهانی با نظام اسلامی دارد، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال مراسم 13 آبان روز استکبار ستیزی به فضل پروردگار از هر سال با شکوه‌تر برگزار شود.

آیت الله شبستری با بیان اینکه مردم ایران از 28 مرداد تا امروز جنایات آمریکا را فراموش نکرده‌اند، تاکید کرد: مردم ایران به هیچ وجه شعار مرگ بر آمریکا را فراموش نخواهند کرد چون شعار مرگ بر آمریکا و استکبار ستیزی شناسنامه انقلاب اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: مردم ایران به دلیل خود برتربینی، عهد شکنی، غرور و تاثیرپذیری آمریکا از صهیونیست‌ها هیچ‌گاه به این دولت اعتماد نکرده و نخواهند کرد.

مجتهدشبستری با اشاره به تداوم روحیه استکبارستیزی مردم تصریح کرد: ملت ایران با حضور آگاهانه و پررنگ در صحنه‌های انقلاب همواره ثابت کردند همانند سال‌های گذشته و مانند اوایل انقلاب و شاید هم پرصلابت‌تر روحیه استکبارستیزی را حفظ کرده و اجازه دست‌اندازی به دشمن را نخواهند دارد.

خطیب جمعه تبریز با تأکید بر اینکه درون‌زا بودن پیشرفت علمی، امکان تعامل محترمانه و برابر علمی و فناوری با کشورهای دیگر را فراهم می‌کند، افزود: نخبگان جوان و همه مسئولان و ملت ایران بدانند که تمرکز اصلی جبهه‌ای که امروز در مقابل نظام اسلامی قرار گرفته، جلوگیری از قدرتمند شدن علمی و فناوری ایران است.

وی تصریح کرد: همان چیزی که از روز اول تا به امروز توانسته اقتدار ملی جمهوری اسلامی را حفظ کند، اتحاد ملی، توجه به عزت ملی و آرمان‌های بالای جمهوری اسلامی است و این انقلاب اسلامی عزت ملت ایران را در جهان بازگردانده است.

شناسایی و توجه به نکات و مولفه‌های قدرت‌زای ملی

آیت الله مجتهد شبستری گفت: شناسایی و توجه به نکات و مولفه‌های قدرت‌زای ملی، تلاش در حل مشکلات داخلی، تولید علم و فناوری، افزایش تولیدات داخلی و جلوگیری از واردات، تحرک و همچنین توکل به خدا، عزت ملت ایران در جهان را روزافزون خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اهمیت برقراری نظم و امنیت در جامعه از دیدگاه اسلام، نقش پلیس را در این زمینه قابل تقدیر دانست و افزود: افزایش تعامل پلیس با مردم می‌تواند ضریب امنیتی را در جامعه افزایش دهد.

امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به سالروز شهادت امام محمدباقر (ع) افزود: این امام همام مانند سایر ائمه و امامان معصوم (ع)بر اثر توطئه‌های حاکمان ظالم زمان خود به شهادت رسید.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های خود با اشاره به فرا رسیدن روز عرفه اظهار کرد: روز عرفه روز نیایش و راز و نیاز به درگاه خداوند است که در این روز همه باید با زائران کوی حسینی و احرام‌نشینان صحرای عرفات برای فرج امام زمان (عج) دعا کنیم.

آیت الله شبستری از جوانان و مومنان خواستار دعا کردن در روز عرفه و اعمال روز عید قربان غفلت نکنند.


نوشته شده در   جمعه 19 مهر 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode