ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 18 تير 1403
دوشنبه 18 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 8 شهريور 1392     |     کد : 58739

امام جمعه تبريز خواستار توجه جدي دولت به اجراي اصل ۴۴ شد

نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي و امام جمعه تبريز خواستار توجه و اهتمام جدي دولت يازدهم به اجراي اصل ۴۴ قانون اساسي و فرامين رهبر معظم انقلاب در اين خصوص شد.

 نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي و امام جمعه تبريز خواستار توجه و اهتمام جدي دولت يازدهم به اجراي اصل ۴۴ قانون اساسي و فرامين رهبر معظم انقلاب در اين خصوص شد.

آيت الله محسن مجتهدشبستري در خطبه هاي نماز جمعه تبريز، با بيان اينكه بسياري از مشكلات اقتصادي كشور با اجراي درست، دقيق و حساب شده اين اصل قابل حل و فصل است، گفت: مسوولان اجرايي در بخش هاي مختلف اقتصادي بايد توجه داشته باشند كه اجراي اصل ۴۴ يعني فعال شدن توليد داخلي.
وي افزود: معضل بيكاري و اشتغال چالش اصلي اقتصاد كشور است و دولت بايد با فراهم سازي زمينه هاي اجرايي شدن اصل ۴۴ قانون اساسي و واگذاري اصولي حوزه اقتصاد و توليد به بخش خصوصي امكان ريشه كن كردن بيكاري در كشور را مهيا سازد.
آيت الله مجتهدشبستري اظهار كرد: بدون ترديد اجرايي شدن اين اصل در اركان مختلف اقتصادي كشور مي تواند ركود اقتصادي موجود را رفع كند.
وي با انتقاد رغبت دانش آموختگان دانشگاهي به اشتغال در ادارات دولتي، خاطرنشان كرد: با توجه به دگرگون شدن وضعيت اقتصادي و اجتماعي بايد چنين فرهنگي از بين برود.
آيت الله مجتهدشبستري گفت: اينكه همه انتظار داشته باشند پشت ميز نشين شده و در سازمان ها و دواير دولتي استخدام شوند، خيالي باطل است.
وي ادامه داد: اين در حالي است كه جوانان جوياي كار و دانش آموخته دانشگاه ها مي توانند با توجه به تخصص خود در عرصه هاي توليدي و صنعتي وارد شده و مايه خير و بركت براي خود، خانواده و جامعه باشند.
خطيب جمعه تبريز مساله ازدواج آسان و نهادينه كردن آن در ميان خانواده ها را امري لازم و ضروري برشمرد و گفت: بايد پذيرفت كه ايجاد مشكلات در اين رابطه به خود خانواده ها بر مي گردد كه با افزايش تجملات و تشريفات مانع جدي بر سر راه ازدواج آسان جوانان ايجاد مي كنند.
آيت الله مجتهدشبستري رواج تجملات در برگزاري آيين هاي مربوط به ازدواج را دور از اصول و توصيه هاي اكيد اسلام و آموزه هاي ديني دانست و يادآوري كرد: جاي تاسف است كه عده اي در كشور به دنبال ترويج فرهنگ غلط تجمل گرايي در امر ازدواج هستند.
وي همچنين از رواج بي حجابي و بد حجابي در شهرهاي بزرگ به شدت انتقاد كرد و آنرا يكي از عوامل مهم در سست كردن بنيان خانواده ها برشمرد.
آيت الله مجتهدشبستري گفت: بانواني كه در معابر، پارك ها و اماكن عمومي مساله حجاب را رعايت نمي كنند ضمن اينكه آيات قرآني را زيرپا مي گذارند، به جوانان ظلم روا داشته و با اين كار خود باعث ناپايداري خانواده ها مي شوند كه تبعات منفي فرهنگي، اجتماعي و عاطفي آن بسيار وسيع و بنيان كن است.
امام جمعه تبريز همچنين با گراميداشت ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر اين دو شخصيت سياسي، فرهنگي و علمي كشور را الگوي تمام عيار براي مسوولان در جهت اهداف بزرگ نظام اسلامي توصيف كرد.
آيت الله مجتهدشبستري ساده زيستي، صداقت، ولايت مداري و مقلد محض رهبري بودن را از ويژگي هاي بارز اخلاق فردي و اجتماعي اين دو شهيد بيان كرد.


نوشته شده در   جمعه 8 شهريور 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode