ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 18 تير 1403
دوشنبه 18 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 30 خرداد 1392     |     کد : 55434

ایان مرمت تمامی 150 مسجد آذربایجان شرقی تا سال

خبرگزاری مهر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از پایان یافتن مرمت تمامی 150 مسجد و امام زاده آذربایجان شرقی تا سال 93 خبر داد.

خبرگزاری مهر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از پایان یافتن مرمت تمامی 150 مسجد و امام زاده آذربایجان شرقی تا سال 93 خبر داد.



به گزارش خبرنگار مهر، تراب محمدی صبح چهارشنبه در آیین رونمایی از پایان مرمت مسجد قزوینی تبریز اظهار داشت: در طول سال های گذشته مرمت تمامی مساجد و امام زاده های استان آغاز شده که پیش بینی می شود این روند تا سال 93 ادامه داشته باشد، هرچند نباید نقش دولت نهم و دهم را در احیا و ترمیم این اماکن نادیده گرفت.



وی ادامه داد: ترمیم بازار بزرگ تبریز یکی از بزرگترین پروژه های این اداره بوده است که در طول چندین ماه اکثر قسمت های این بازار ترمیم شده است.



محمدی افزود: در کل بازار تبریز 23 مسجد وجود دارد که کار مرمت آن ها انجام شده است ، همچنین مساجد جامع اکثر شهرهای استان نیز در راستای این طرح مرمت شده اند و کار مرمت سایر مساجد جامع نیز هم اکنون ادامه دارد.



مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به اینکه مساجد پس از پایان مرمت نیازمند نگهداری خوب هستند ، گفت: البته در داخل بازار ، مرمت چهار حوزه علمیه و مدرسه از جمله  مدرسه حاج صفرعلی ، مدرسه اکبریه و حوزه علمیه طالبیه به پایان رسیده است.



وی در خصوص خدمات دولت در ترمیم این اماکن گفت: امروز دولت با همکاری مردم گام مثبتی در راستای بازسازی و احیای مساجد تاریخی برداشته که باید از این سرمایه گذاری ها به خوبی بهره برداری شود.



محمدی همچنین خواستار همکاری بیشتر خیران در احیای مساجد شد و گفت : خیران استان همواره در کنار دولت بوده اند و از هیچ تلاشی برای خدمت به مردم فروگذار نبوده اند و اما در این میان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان می تواند با در اختیار قرار دادن نقشه های فنی مساجد تاریخی، خیران را در ساخت مساجدی با معماری سنتی یاری کند.


نوشته شده در   پنجشنبه 30 خرداد 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode