ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 18 تير 1403
دوشنبه 18 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 6 خرداد 1392     |     کد : 54419

آيت الله مجتهد شبستري: فلسفه اعتکاف خودسازي است

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه تبريز گفت: فلسفه اعتکاف برنامه خودسازي است و انسان با فاصله گرفتن از گرفتاري هاي مادي و مشکلات روزمره زندگي، در هر سال سه روز را بطور خاص با خدا راز و نياز مي کند.


نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه تبريز گفت: فلسفه اعتکاف برنامه خودسازي است و انسان با فاصله گرفتن از گرفتاري هاي مادي و مشکلات روزمره زندگي، در هر سال سه روز را بطور خاص با خدا راز و نياز مي کند.

به گزارش روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي، آيت الله محسن مجتهد شبستري عصر روز شنبه در مسجد جامع تبريز در جمع اعتکاف کنندگان گفت: دين اسلام دين اجتماع است و دعاهاي جمعي زودتر استجابت مي شود و با توجه به روايات ائمه معصوم دعا براي ديگران مقدمه اي براي اجابت دعاي شخصي است.

امام جمعه تبريز با اشاره به داستان زندگي پيامبران گفت: کلمه اعتکاف در قرآن به شکل محضري نيامده و مشتقات اعتکاف در قرآن در مورد بت پرستي است که در زمان پيامبران مردمان جاهل با توجه به پرستش بت ها چنين عملي را انجام مي دادند که در سوره هاي مختلف قرآن اشاره شده است.

وي گفت: هرکس از روي باور قلبي اعتکاف کند و براي تحصيل رضاي الهي ، گناهانش بخشيده مي شود.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي با اشاره به ثواب اعتکاف در مساجد گفت: در روايات اعتکاف در دهه رجب و ماه مبارک رمضان معادل ثواب اعتکاف دو حج و دو عمره است.

وي ادامه داد: تاريخ اعتکاف در اسلام اول سال هجري است و از سالي که پيامبر اکرم (ص)وارد مدينه شده اعتکاف در مساجد آغاز شده است.

آيت الله مجتهد شبستري با اشاره به فتنه هاي دشمنان اسلام و ايران گفت: دشمنان با تهاجم فرهنگي و جنگ اقتصادي نمي خواهند شاهد تشکيل حکومت اسلامي باشند که در راس آن ولايت فقيه باشد.

وي افزود: امنيت، آرامش و انسجام در ايران منشاء سايه ولايت فقيه است.

آيت الله مجتهد شبستري هم چنين به اوضاع نا امن کشورهاي مسلمان اشاره کرد و گفت: ناامني در عراق، سوريه و کشورهاي ديگر مسلمان که شاهد کشتار برادران ديني خود در آنها هستيم زياد شده و در اين روزها در دعاهاي خود از خداوند متعال خواستار برقراري آرامش در کشورهاي مسلمان باشيد.

وي همچنين با اشاره به مشکلات کنوني کشور گفت: با توجه به مشکلات اقتصادي و ضعف مديريت ها که در کشور داريم در انتخابات رياست جمهوري با انتخاب فرد لايق و شايسته در انتخابات شاهد مديريت قوي در کشور خواهيم بود.


نوشته شده در   دوشنبه 6 خرداد 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode