ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 8 فروردين 1388     |     کد : 2154

مصرف آجيل ، چربي هاي بد بدن را از بين مي برد

 دانشيار گروه تغذيه دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي تهران:

مصرف آجيل ، چربي هاي بد بدن را از بين مي برد

آجيل سالم به علت داشتن چربي هاي خوب از جمله LDL كم و HDL‌ بالا باعث از بين بردن چربي هاي بد بدنمي شود.

 ناصر كلانتري درگفتگو با خبرنگارسلامت نيوز افزود: از آنجائيكه آجيل داراي روغن گياهي و بدون كلسترول است  به همين علت مصرف آجيل بدون رنگ و نمك وبو دار به سلامتي بدن كمك مي كند.


وي بيان داشت: با توجه به اينكه آجيل داراي كالري است و مصرف آن باعث افزايش وزن بدن فرد مي شود بنابراين افرادي كه آجيل مصرف مي كنند بايد از مصرف غذايي خود كم كنند تا باعث به هم خوردن تعادل غذايي بدنشان نشود.


دانشيار گروه تغذيه دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي تهران بيان داشت: درحالت متعارف هر فرد سالم بزرگسال مي تواند  روزانه بين 40تا 50 گرم آجيل مصرف كند كه در كودكان اين ميزان به 20 گرم خواهد رسيد.


وي با اشاره به اينكه كهنگي آجيل براي سلامتي افراد بسيار مضر است خاطرنشان كرد: كهنگي آجيلي باعث فساد روغن موجود در آجيل مي شود و خواص مثبت واثر بخشي آجيل را از بين مي برد.


كلانتري اظهاركرد:  با وجودي كه آجيل هاي موجود در بازارداراي رنگ و نمك هستند بنابراين لازم است كه كمتر از ميزان استاندارد مصرف شود و اين براي افراد مبتلا به بيماريهاي قلبي و عروقي،‌ افراد داراي فشارخون بالا و كساني كه مستعد چاقي و اضافه وزن هستند مصرف آجيل توصيه نمي شود.


وي تصريح كرد:‌ مصرف روزانه بين 3 تا 5 عدد ميوه كوچك و متوسط براي بزرگسالان و كودكان توصيه مي شود كه مصرف بيش از اندازه آن باعث به هم خوردن تعادل بدن و كمبود دريافت پروتئين ها و كربوهيدارت ها مي شود كه اين مسئله سلامتي فرد را به خطر مي اندازد.

كلانتري اضافه كرد: افرادي كه مبتلا به نارسايي كليه و دفع برخي املاح مثل سديم و پتاسيم و فسفرهستند خوردن ميوه توصيه نمي شود.


دانشيار گروه تغذيه دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي تهران ادامه داد: با توجه به اينكه حداكثر ده درصد از انرژي بدن بايد به وسيله قند سالم تامين شود بنابراين مصرف شيريني تا زماني كه ميزان قند سالم بدن را برهم نزند توصيه نمي شود.

 

 

 

 


نوشته شده در   شنبه 8 فروردين 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode