ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 28 اسفند 1387     |     کد : 2116

9 پیشنهاد کارساز برای موفقیت در رژیم

شاید همین الان درصدد کاهش وزن قابل توجهی می باشید و از طرفی زمان کافی برای مطالعه انواع رژیم های غذایی ندارید. در ادامه به بعضی از مهم ترین و بهترین توصیه های رژیم های غذایی متنوع اشاره می کنیم که با عمل به آن به نتیجه دلخوا خود خواهید رسید.

1-    از قرار گرفتن در معرض غذاهای ناسالم اجتناب کنید و آنچه شما را تحریک به خوردن می کند از مقابل دیدتان دور کنید. شاید لازم باشد که کمتر به آشپزخانه رفت و آمد کنید.
2-    به جای تمرکز روی یک وزن خاص ، دامنه ای از وزن ایده آل را در نظر بگیرید. با این کار تغییرات جزئی وزن که در روزهای مختلف مشاهده می شود و البته طبیعی است شما را نگران نخواهد کرد.
3-    در پیروی از یک رژیم غذایی ، تنوع را فراموش نکنید، اینکه هر صبح و ظهر یک نوع خوراک خورده شود شما را خسته و ناامید خواهد کرد.
4-    در هنگام خرید محصولات حتما به ترکیبات موجود در آن توجه کنید. اگر ترکیبی برای شما ناآشنا می باشد از خرید آن محصول اجتناب کنید.
5-    گرایش محض روی گیاهان و یا گیاهخواری رژیمی تقریبا سخت است. در حالیکه حفظ تعادل در مصرف غذاهای حیوانی و گیاهی شما را در رسیدن به هدف دلخواهتان بیشتر یاری می کند.
6-    در حرکات ورزشی حتما تمرینات مداری را بگنجانید. شامل مجموعه ای از ورزش های خاص است که مدت های کوتاهی انجام می شود و به صورت سریع و پشت سر هم و با استراحت اندک یا بدون استراحت در بین آنها تکرار می شود. برنامه های تمرین مداری سنتی ، هم قدرت و هم استقامت را می سازند و می تواند بسته به برآوردن اهداف  تمرینی هر ورزشکار به روش های مختلف انجام شود.   این حرکات به کاهش وزن و سایز، ارتقا متابولیسم، تقویت استخوانها و مقاومت بیشتر در مقابل تنش کمک می کند.
7-    شما حتی در حین رعایت یک نوع رژیم غذایی خاص می توانید از تمام غذاهای مورد علاقه خود تناول کنید منتها به مقدار کمتر.
8-    سعی کنید بین میل و هوس به خوردن و نیاز واقعی برای رفع گرسنگی تفاوت قائل شوید ، اگر بتوانید این دو را از هم تشخیص دهید ، دریافت کالری اضافی از برنامه غذایی به طور خود به خود حذف خواهد شد.
9-    از مصرف غذاهای بیش از حد پردازش شده بپرهیزید و یا کمتر بخورید. غذاهای سرشار از فیبر و طبیعی به کاهش وزن کمک بیشتری می کند.


تهیه شده در گروه ترجمه سلامت نیوز


نوشته شده در   چهارشنبه 28 اسفند 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode