ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 13 تير 1403
چهارشنبه 13 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 11 خرداد 1390     |     کد : 20446

هند و آلمان چهار توافقنامه همکاری امضا کردند

مقامات هندی و آلمانی چهار توافقنامه در زمینه های مختلف از جمله آموزش، تحقیقات پزشکی، علوم و فناوری و فیزیک هسته ای امضا کردند.

همشهری آنلاین: مقامات هندی و آلمانی چهار توافقنامه در زمینه های مختلف از جمله آموزش، تحقیقات پزشکی، علوم و فناوری و فیزیک هسته ای امضا کردند.

به گزارش ایرنا، این توافقنامه‌ها پس از ملاقات بین 'مانموهان سینگ' نخست وزیر هند و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و گفت و گوی دو جانبه در دهلی نو، پایتخت هند به امضا رسید.

رهبران هند و آلمان در طول ملاقات خود ضمن بررسی اوضاع امنیتی در پاکستان و افغانستان برای مبارزه همه جانبه علیه تروریسم بر تعهدات خود در این زمینه تاکید کردند.

نخست وزیر هند و خانم آنگلا مرکل که صبح امروز وارد دهلی نو شد، در مورد مناسبات دو جانبه و امور و مسایل مورد علاقه دو جانبه منطقه ای و بین المللی نیز تبادل نظر کردند.

مان موهان سینگ نخست وزیر هند طی کنفرانس مطبوعاتی مشترک همراه با خانم مرکل گفت: ما در مورد تحولات در پاکستان و افغانستان تبادل نظر کردیم و تروریسم یک چالش جدی است و باید در همه ابعاد با آن مبارزه شود . مبارزه گزینشی مناسب نیست.

نخست وزیر هند در پاسخ به سووالی درخصوص امنیت استفاده از انرژی هسته ای توسط هند اظهارداشت: تمام اقدامات ممکن برای تضمین بکارگیری اصول ایمنی و تولید و استفاده از انرژی هسته ای با رعایت استاندارد های جهانی انجام شده است.

نخست وزیر هند گفت: امروز انرژی هسته ای ما تنها سه در صد از تولید کل انرژی هند را تشکیل می دهد و ظرفیت ما کمتر از پنج هزار مگاوات است که ما می خواهیم آن را تا سال 2020 میلادی به 20 هزار مگاوات برسانیم.

مانموهان سینگ در پاسخ به سووالی در مورد ریاست صندوق بین المللی پول (IMF) گفت که وی در این باره با خانم مرکل صحبت نکرده اما وی برای این سمت طرفدار بهترین شخص موجود و بدون قید تابعیت است.

نخست وزیر هند در مورد گفت و گو در قبال اصلاح شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز خاطرنشان ساخت: هند و آلمان در مورد این موضوع نقطه نظر مشترکی دارند و آن این است که هر دو کشور معتقدند ساختار سازمان باید با واقعیات جهان تطبیق یابد.


نوشته شده در   چهارشنبه 11 خرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode