ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 17 تير 1403
يکشنبه 17 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 17 تير 1403     |     کد : 204039

پایان کارآزمایی بالینی روی نانوداروی ضدسرطان حاوی RNA

سرنائومیکس (Sirnaomics) از اتمام فاز اول کارآزمایی بالینی روی داروی STP۷۰۷خبر داد که برای مبتلایان به سرطان لوزالمعده طراحی شده است.

سرنائومیکس (Sirnaomics) از اتمام فاز اول کارآزمایی بالینی روی داروی STP۷۰۷خبر داد که برای مبتلایان به سرطان لوزالمعده طراحی شده است.

به گزارش ایسنا، این مطالعه در ۱۱ کلینیک انکولوژی در آمریکا انجام شده است که شامل شش گروه شامل ۵۰ بیمار مبتلا به سرطان‌های مختلف است که از این تعداد ۱۱ نفر دارای سرطان لوزالمعده بودند. این شرکت در این مطالعه بیمارانی را که از انواع مختلفی از سرطان‌ها در اواخر مرحله پیشرفت رنج می برند، ثبت نام کرد. این مطالعه برای ارزیابی ایمنی، تحمل و فعالیت ضد توموری داروی siRNA ، STP۷۰۷، از طریق تزریق داخل وریدی طراحی شده بود. بیماران از جمله مبتلایان به سرطان لوزالمعده، روده بزرگ، کبد، ملانوما و سایر سرطان ها، با تومورهای جامد پیشرفته/ متاستاتیک مورد آزمایش قرار گرفتند. شش سطح دوز (3mg ، 6mg ، 12mg ، 24mg ، 36mg و 48mg) در دوزهای صعودی مورد بررسی قرار گرفت. بیماران در روز ۱ ، ۸ ، ۱۵ و ۲۲ از یک چرخه ۲۸ روز تزریق دریافت کردند.

هیچ عوارض جانبی مرتبط با درمان (TREE) برای ۱۱ بیمار گزارش نشده است.  عوارض جانبی ثانویه برای بیماری متاستاتیک پیشرفته از جمله انسداد روده، انسداد دستگاه گوارش، آمبولی ، خونریزی دستگاه گوارش، درد تومور ، هیپوکسی و تنگی نفس بود.STP۷۰۷ در جمعیت بیماران مبتلا به سرطان تحمل شد. این اولین باری است که یک درمان درمانی مبتنی بر نانوذرات پلی پپتید، ایمنی مثبت و اثربخشی اولیه را برای درمان بیماران مبتلا به سرطان لوزالمعده در اواخر مرحله پیشرفت نشان داده است.

به نقل از ستاد نانو، دکتر پاتریک لو، بنیان‌گذار و رئیس هیئت‌مدیره سرنائومیکس می‌گوید: «ما از دیدن نتایج STP۷۰۷، محصول پیشرو برای درمان تومورهای جامد از طریق یک تجویز داخل وریدی، بسیار هیجان‌زده هستیم.

این نتایج نشان از مشخصات ایمنی قوی و بازخوانی اثربخشی بالا دارند. این اولین بار است که درمان سرطان RNAi (تداخل RNA) پتانسیل بالینی بسیار امیدوارکننده‌ای برای تومورهای متاستاز شده را نشان داده است.

داده‌های موقت STP۷۰۷ به ما امکان می‌دهد تا تحقیقات خود را با گروه‌های اضافی گسترش دهیم و یک قدم مثبت در حرکت به مرحله بعدی است. این مطالعه بالینی ما را ترغیب می‌کند تا به یک مطالعه ترکیبی بالقوه با داروهای مهارکننده نقطه کنترل ایمنی بپردازیم. ما مشتاقانه منتظر هستیم تا آزمایشات بالینی را با STP۷۰۷ گسترش دهیم که پتانسیل رفع نیازهای برآورده نشده بیماران مبتلا به تومورهای جامد و سایر سرطان‌ها را دارد.»


نوشته شده در   يکشنبه 17 تير 1403  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode