ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 12 تير 1403
سه شنبه 12 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 12 تير 1403     |     کد : 203998

مرکز آمار اروپا گزارش داد؛

افزایش چشمگیر صادرات نفت ایران با وجود فشار حداکثری غرب

برخلاف تحریم‌های خصمانه غرب، مرکز آمار اروپا (یورو استات) در گزارش آماری اعلام کرد که واردات نفت برخی کشورها از جمله ترکیه و دو کشور اروپایی از نفت یا فرآورده نفتی ایران افزایش یافته است.

برخلاف تحریم‌های خصمانه غرب، مرکز آمار اروپا (یورو استات) در گزارش آماری اعلام کرد که واردات نفت برخی کشورها از جمله ترکیه و دو کشور اروپایی از نفت یا فرآورده نفتی ایران افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، داده‌های ثبت شده در مراکز آمار جهانی نشان می‌دهد که بر خلاف تحریم‌های ظالمانه غرب علیه تهران، صادرات کالاهای نفتی و غیرنفتی ایران در بازارهای جهانی رشد قابل توجهی دارد.

بر همین اساس مرکز داده‌های آمار اروپا (یورو استات) در گزارشی اعلام کرد که واردات نفتی یا فرآورده‌های نفتی برخی کشورهای اروپایی و از جمله ترکیه از ایران نسبت به سال‌های گذشته رشد چشمگیری یافته است.

بر اساس داده‌های مرکز آمار اروپا، با وجود تحریم‌های نفتی غرب و اتحادیه اروپا ضد ایران، بلغارستان و لهستان به عنوان دو عضو رسمی این اتحادیه در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۴ از ایران نفت وارد کرده‌اند.

بلغارستان در این بازه زمانی ۳۱۴ تن نفت یا فرآورده نفتی از ایران وارد کرده است که این رقم در مقایسه با رقم واردات ۱۴۷ تنی سه ماهه نخست سال گذشته رشد ۱۱۳ درصدی داشته است.

گفتنی است که بلغارستان در ماه‌های ژانویه تا مارس ۲۰۲۳ بالغ بر ۱۴۷ تن نفت یا فرآورده نفتی از ایران وارد کرده بود.

از سوی دیگر، لهستان نیز برای نخستین بار طی دو سال گذشته یک محموله نفت ایران یا فرآورده نفتی به وزن ۱۹ تن در مارس ۲۰۲۴ وارد کرده است.

به اذعان مرکز آمار اروپا، هرچند میزان واردات نفت این دو کشور رقم چشمگیری نیست، اما نشان می‌دهد که فشار تحریم‌های ایران بر بخش انرژی اعضای اتحادیه اروپا و تمایل این کشورها برای نادیده گرفتن تحریم‌ها علیه ایران است.

همچنین، بنا به گزارش مرکز یورو استات، واردات نفت ایران توسط ترکیه به بالاترین رقم طی ۴ سال گذشته رسید.

به گزارش مرکز یورو استات، این کشور در ماه مارس ۲۰۲۴، ترکیه ۵۷۶ تن نفت از ایران وارد کرد و پس از آن در آوریل ۴۸۵ تن نفت دیگر وارد کرد.

مرکز آمار اروپا افزود: این نشان دهنده تغییر قابل توجهی از آگوست ۲۰۲۰ است.

گفتنی است که این کشور آخرین بار در آگوست سال ۲۰۲۰ یک محموله نفت از ایران وارد کرده بود.

 


نوشته شده در   سه شنبه 12 تير 1403  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode