ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 18 تير 1403
دوشنبه 18 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 21 ارديبهشت 1390     |     کد : 19399

هنر مبتني بر ايثار از درجات عالي هنر ديني است

سرپرست حوزه هنري تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي در نشست مشترك حوزه هنري و سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران آذربايجان شرقي هنر مبتني بر ايثار و نشر روحيه ايثار و شهادت بواسطه هنر را از درجات عالي هنر ديني دانست.

سرپرست حوزه هنري تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي در نشست مشترك حوزه هنري و سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران آذربايجان شرقي هنر مبتني بر ايثار و نشر روحيه ايثار و شهادت بواسطه هنر را از درجات عالي هنر ديني دانست.


به گزارش روابط عمومي اداره کل تبليغات اسلامي استان آذربايجان شرقي ،شهرام خدائي گفت: اگر شهادت را بالاترين درجه ايثار ناميده اند به صراحت مي توان هنري را كه در خدمت ايثار و شهادت باشد، پاك ترين، خالصانه ترين و آسماني ترين هنرها ناميد.

خدائي هنر را بهترين ابزار براي ترسيم دلاوري هاي دوران دفاع مقدس دانست و گفت: ايثار و شهادت مفاهيمي گسترده و جهاني هستند كه با نگاهي غير شعاري، انساني و توأم با هنر مي توان مخاطب جهاني براي اين مفاهيم يافت.

سرپرست حوزه هنري تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي با اشاره به بضاعت هاي محتوايي نهفته در موضوعات منطبق با ايثار و شهادت، پتانسيل هاي تصويري و دراماتيك را ويژگي هاي مستتر در اين مفاهيم عنوان كرد و ادامه داد: علاقه وافر هنرمندان استان و سوژه هاي بيشمار موجود، وظيفه مسئولين امر را در جهت حمايت از اين توليدات، بيش از پيش عيان مي سازد.

خدائي كار در حوزه شهدا را امري حساس و مسئولانه دانست و گفت وقتي در حوزه اي مثل ايثار و شهادت كار فرهنگي مي كنيم مي بايستي با درك عميقي از اين مسئله و با موشكافي تمام و به دور از هر هيجان و جرياني وظيفه خود را در قبال شهدا به درستي به سرانجام برسانيم.

وي همچنين بازماندگان دوران هشت ساله دفاع مقدس و خانواده هاي ايثارگران را منابع عظيمي براي توليدات هنري دانست و گفت: بايستي با درك صحيح از اين ثروت عظيم معنوي، قبل از اينكه جامعه از اين ذخاير معنوي محروم شود از اندوخته هاي قلبي آنها براي توليد ناب ترين آثار هنري بهره بگيريم.

خدائي در ادامه اعتماد به كارشناسان فن و توان هنري هنرمندان را در ارائه انديشه هاي معرفتي لازمه توليدات كيفي و قابل قبول دانست و گفت: تجربه نشان داده است كه اعتماد به هنرمندان همواره موجب سربلندي در جشنواره هاي معتبر داخلي و خارجي و ايجاد رضايت در مخاطبان شده است.

اضافه مي شود در اين ديدار در خصوص همكاري و توليدات مشترك هنري توسط حوزه هنري تبليغات اسلامي و سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران استان تفاهم نامه هايي امضاء گرديد.




نوشته شده در   چهارشنبه 21 ارديبهشت 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode