ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 17 تير 1403
يکشنبه 17 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 5 فروردين 1390     |     کد : 17144

پيكر آيت‌‌الله قزلجه‌اي تشييع شد

پيكر مرحوم آيت‌الله قزلجه‌اي از علماي برجسته آذربايجان بر دوش مردم تبريز تشييع شد.

پيكر مرحوم آيت‌الله قزلجه‌اي از علماي برجسته آذربايجان بر دوش مردم تبريز تشييع شد.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، مراسم تشيع جنازه آيت‌الله علي الهي‌فر قزلجه‌اي از علماي برجسته آذربايجان و امام جمعه موقت سابق تبريز بعد از ظهر امروز و پس از اقامه نماز جمعه بر دوش هزاران تن از مردم تبريز تشييع شد.
پيكر اين عالم رباني پس از اقامه نماز ميت توسط آيت‌الله محسن مجتهد شبستري نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي به سمت آرامستان وادي رحمت تبريز تشييع و در قطعه صديقين به خاك سپرده شد.

* آيت‌الله قزلجه‌اي نسبت به انقلاب اسلامي متعهد بود
آيت‌الله محسن مجتهدشبستري امروز در حاشيه اين مراسم در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبريز ‌اظهار داشت: اين مرحوم پس از تحصيلات در نجف در تبريز رحل اقامت افكند و جزو علما برجسته اين شهر بود.
وي ادامه داد: مرحوم آيت‌الله قزلجه‌اي نسبت به انقلاب اسلامي متعهد بود و در سنگر امامت جمعه تبريز نيز حضوري طولاني داشت ولي به علت بيماري نتوانست در اين سنگر ادامه حضور داشته باشد.
امام جمعه تبريز خاطرنشان كرد: اين روحاني برجسته سال‌ها‌ كرسي درس در حوزه عليمه تبريز و امامت جمعه مسجد جامع را بر عهده داشت ولي در سال‌هاي اخير به علت بيماري نتوانست به تدريس ادامه دهد.
آيت‌الله قزلجه‌اي پس از گذراندن مقدمات تحصيلات حوزوي در حوزه علميه طالبيه، به نجف اشرف و كربلا رفت و سال‌ها در محضر اساتيد بزرگوار حوزه‌هاي علميه عراق تلمذ كرد.
وي علاوه بر امامت جمعه موقت تبريز سال‌هاي متمادي‌ نيز امام جماعت مسجد جامع (جمعه مچيد) در بازار تبريز را بر عهده داشت و از اساتيد برجسته حوزه علميه به شمار مي‌رفت.
اين استاد برجسته حوزه‌هاي علميه آذربايجان پس از يك دوره بيماري طولاني مدت، ديروز در 83 سالگي در تبريز دارفاني را وداع گفت.
مراسم شام غريبان اين استاد برجسته حوزه نيز شامگاه امروز در تبريز برگزار مي‌شود.


نوشته شده در   جمعه 5 فروردين 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode