ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 9 آذر 1389     |     کد : 12113

اجراي تدبر در سيره ائمه اطهار(ع) در مهد قرآن آذربايجان شرقي

مدير موسسه مهد قرآن و عترت آذربايجان شرقي گفت: تدبر در سيره ائمه اطهار (ع) با همان روش تدبر در قرآن در موسسه مهد قرآن استان اجرا مي‌شود.

 
مدير موسسه مهد قرآن و عترت آذربايجان شرقي گفت: تدبر در سيره ائمه اطهار (ع) با همان روش تدبر در قرآن در موسسه مهد قرآن استان اجرا مي‌شود.
رحيم وظيفه‌شعاع امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبريز توجه به مباني معرفتي قرآن و اهل بيت(ع) را در جامعه خواستار شد.
وي از برگزاري موفق طرح حكمت مطهر در موسسه مهد قرآن و عترت آذربايجان شرقي خبر داد و گفت: اين طرح با حضور دانشجويان علاقمند به آثار شهيد مطهري در 20 مرحله به فراگيران ارائه مي‌شود.
وظيفه شعاع افزود: 80 درصد اين طرح غيرحضوري است و منطبق با اوقات فراغت دانشجويان تنظيم شده به نحوي كه شركت كنندگان در30 ماه مي‌توانند همه آثار شهيد مطهري را مطالعه كنند.
مدير موسسه مهد قرآن و عترت آذربايجان شرقي با اشاره به اهميت تدبر در مباني معرفتي شيعي گفت: تدبر در سيره ائمه اطهار (ع) با همان روش تدبر در قرآن در موسسه مهد قرآن آذربايجان شرقي اجرا مي‌شود.
وي افزود: تدبر در سيره ائمه اطهار اقدامي سه مرحله‌اي است كه شامل تدبر در مورد سيره ائمه مختلف، تدبر در مقاطع دوران ميان ائمه و تدبر موضوعي در مورد ائمه است.
وظيفه شعاع گفت: باتوجه به عشق و علاقه مردم به ائمه اطهار رويكرد گمشده مردم بود و از همان آغاز طرح مورد استقبال مردمي و خصوصاً قشر تحصيلكرده قرار گرفته است.
مدير موسسه مهد قرآن و عترت آذربايجان شرقي اظهار داشت: رويكرد مردمي اين مؤسسه و كار براي خدا و اداي دين به قرآن محور اصلي فعاليت موسسه است و رمز موفقيت در اين مركز نيز در سايه همين رويكرد بوده است.
وي گفت: مهد قرآن و عترت آذربايجان شرقي مولود كار مضاعف و همت مضاعف است و در حال حاضر اين مسئله در آموزش‌هاي قرآني مؤسسه نيز مورد توجه قرار گرفته است.
مدير مؤسسه مهد قرآن و عترت آذربايجان شرقي اظهار داشت: مهد قرآن و عترت استان در حال حاضر مجرب‌ترين كادر آموزشي قرآني را در اختيار دارد كه اين مربيان در خود مهد قرآن استان تربيت يافته‌اند و به ساير مراكز قرآني نيز براي آموزش‌هاي قرآني ارائه خدمات صورت مي‌گيرد.
مدير مؤسسه مهد قرآن و عترت آذربايجان شرقي همچنين اظهار داشت: در راستاي تربيت مربيان قرآني هفت دوره مربي قرآني در اين مركز برگزار شده است كه همين امر موجب تربيت تعداد قابل توجهي مربيان قرآني توانمند در اين نهاد قرآني شده است.
وي گفت: از سال 87 حفظ و تربيت معلم گسترش يافته است و در حال حاضر در 9 رشته حوزه قرآني خدمات‌رساني به جامعه داريم.
وظيفه‌شعاع تصريح كرد: اين مؤسسه تلاش دارد تا طرح جامع قرآن‌آموزي را به صورت گسترده برگزار كند كه در همين راستا قرآن‌آموزان در 6 ترم، دو مهارت مهم قرآني را كسب خواهند كرد.
وي افزود: طرح آموزش كسب مهارت قرآن‌خواني در سه ترم و مرحله تدبر در قرآن نيز در سه ترم بعدي به صورت تجميعي برگزار مي‌شود و در سه ترم تدبر جز سي‌ام به قرآن آموزان‌ آموزش داده مي‌شود.
وظيفه‌شعاع تاكيد كرد: در شش ماه گذشته بيش از 4 هزار نفر در200 كلاس حضور يافتند و در حال حاضر 18 مركز قرآني در راستاي تجميع آموزش‌هاي قرآني فعاليت مي‌كند.
مدير مؤسسه مهد قرآن و عترت آذربايجان شرقي گفت: در بخش فعاليت‌هاي كلي قرآني نيز 10 هزار نفر قرآن‌آموز در مؤسسه مهد قرآن و عترت آذربايجان شرقي در 32 مركز قرآني استان مشغول به تحصيل هستند.


نوشته شده در   سه شنبه 9 آذر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode