ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 18 تير 1403
دوشنبه 18 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 23 آبان 1389     |     کد : 11367

به هر كتاب فقهی، اصولی كه مراجعه می كنیم درآن قال الباقر(ع) و قال الصادق(ع) آمده است

آیت الله مكارم گفت:ا گر امروز فقه ما به قیاس احتیاجی ندارد، به سبب همین احادیث باقی مانده از امام محمدباقر(ع) و امام صادق(ع) است و باب علم به روی ما مفتوح است.

 آیت الله مكارم گفت: اگر امروز فقه ما به قیاس احتیاجی ندارد، به سبب همین احادیث باقی مانده از امام محمدباقر(ع) و امام صادق(ع) است و باب علم به روی ما مفتوح است.
به گزارش شبكه اجتهاد، حضرت آیت‌الله ناصر مكارم شیرازی، از مراجع تقلید در آغاز درس خارج فقه خود در ابتدای هفته كه با حضور صدها تن از طلاب و فضلای حوزه علمیه در مسجد اعظم قم برگزار شد، شهادت امام محمدباقر را تسلیت گفت.
وی افزود: فردا روز شهادت امام محمد باقر(ع) پنجمین پیشوای شیعیان است و در روز شهادت ایشان اختلاف نظر وجود دارد؛ اما روایت مشهورتر همان هفتم ذی الحجه است كه در سال 114 هجری قمری واقع شده است.
این مرجع تقلید با اشاره به لقب باقر العلوم به امام پنجم گفت: به حق ایشان لقب باقر العلوم را به خود اختصاص داده است و ایشان شكافنده علوم مختلف هستند و برای تحكیم مبانی اسلام در تمامی علوم، تفسیر، عقاید، فقه و اخلاق در تمام مباحث اسلام احادیث مهمی بیان كرده‌اند و به قدری احادیث ایشان زیاد است كه محمد بن مسلم سی هزار حدیث از امام باقر نقل كرده‌اند.
حضرت آیت‌الله مكارم شیرازی اظهار داشت: متاسفانه بسیاری از احادیث كه ذخایر اهل بیت(ع) هستند به دست ما نرسیده است؛ در حالی كه برای جمع آوری این احادیث كه به ما رسیده نیز زحمات فراوانی كشیده شده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر به هر كتاب فقهی، اصولی، تفسیری، عقایدی و اخلاقی كه مراجعه می كنیم در آن قال الباقر(ع) و قال الصادق(ع) آمده است و این دو بزرگوار میراث عظیمی از علوم اسلامی را برای ما به جا گذاشته‌اند.
این مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم تصریح كرد: اگر امروز فقه ما به قیاس احتیاجی ندارد، به سبب همین احادیث باقی مانده از امام محمدباقر(ع) و امام صادق(ع) است و باب علم به روی ما مفتوح است؛ در حالی كه این علوم به روی دیگران مسدود است و به همین دلیل آنان به سوی دیگر ظنون رفته‌اند.
 
منبع: شبكه اطلاع رسانی اجتهاد


نوشته شده در   يکشنبه 23 آبان 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode