ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 11 تير 1403
دوشنبه 11 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 2 مرداد 1395     |     کد : 105180

تیراندازی در یک مرکز خرید مونیخ

به گزارش آسوشیتدپرس پلیس جزئیاتی دیگری درباره این حادثه منتشر نکرده است و می‌گوید عملیاتش در این مرکز خرید در جریان است، اما تلویزیون آلمانی NTV خبر از یک کشته شدن یک نفر و زخمی شدن ۱۰ نفر در این حادثه می‌دهد.

به گزارش آسوشیتدپرس پلیس جزئیاتی دیگری درباره این حادثه منتشر نکرده است و می‌گوید عملیاتش در این مرکز خرید در جریان است، اما تلویزیون آلمانی NTV خبر از یک کشته شدن یک نفر و زخمی شدن ۱۰ نفر در این حادثه می‌دهد.

به گزارش سی ان ان، پلیس آلمان از تیراندازی در مرکز خرید المپیا در شهر مونیخ آلمان خبر داده است. پلیس از عبور و مرور وسایل نقلیه عمومی در اطراف مرکز خرید المپیا در مونیخ جلوگیری می‌کند.

ویدیوهایی که از محل حادثه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، مردم را در حال فرار نشان می‌دهد.

مسئولان شهری مونیخ می‌گویند بسیاری از خدمات حمل و نقل از جمله حرکت بعضی قطارها و اتوبوس‌ها متوقف شده است.

پليس آلمان از شهروندان مونيخى خواسته است  تا اطلاع ثانوى از حضور در اماكن عمومى خوددارى كنند. همچنين از مردم خواسته شده تا از انتشار عكس هاى وضعيت فعلى شهر به خصوص آرايش نيروهاى پليس خوددارى كنند تا تروريست‌ها نتوانند از آن‌ها براى فرار يا انجام عمليات ديگرى استفاده كنند.

گفته مي‌شود در این حمله یک نفر کشته و ۱۰ نفر زخمی شده‌اند.

در همين حال سي ان ان در باره حادثه مونيخ چند بار تكرار كرد: چند تيرانداز در چند نقطه در حال شليك هستند.

بنا بر گزارش‌ها پلیس گفته است که احتمالا بیش از یک مهاجم در این تیراندازی دست داشته است. بعضی منابع خبری از فرار یک مهاجم به داخل متروی مونیخ گزارش داده‌اند.

اما از ديگر سو راشاتودی هم گزارش داد  پلیس آلمان کشته شدن دست‌کم سه نفر را در تیراندازی مونیخ تایید كرده اما تیراندازی دوم در مترو را تکذیب کرده است.

سخنگوی پلیس به رسانه‌ها اعلام کرد که بیش از یک تیر انداز در این حادثه حضور داشته است. این تیر اندازی کاملا دیوانه وار و بدون هدف بوده است.  تیراندازی ابتدا در ساعت 6 عصر به وقت محلی در یکی از شعب رستوران مک دونالد آغاز شده است.

در همين حال درپی تیراندازی در مونیخ، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان برای جلسه فوری در کاخ ریاست جمهوری حاضر شد.

تيراندازي هنوز در مركز خريد ادامه دارد و هلی کوپترهای پلیس المان کماکان بر فراز شهر مونیخ در حال پرواز هستند. پلیس مونیخ اوضاع شهر را برای جست و جوی مهاجم یا مهاجمین کاملا امنیتی کرده است. پلیس می‌گوید در خیابان «هانوفر» و «ریس» در مجاورت فروشگاه هم تیراندازی شده است. همزمان تک‌تیرانداز‌های پلیس روی بام ساختمان‌های مجاور مستقر شده‌اند.

بي بي سي هم  به نقل از يک شبکه تلویزیونی آلمان شمار کشته‌ها را شش نفر گزارش کرده است. به گزارش رویترز پلیس می‌گوید ممکن است حمله مونیخ انگیزه‌های "تروریستی" داشته باشد. گزارش‌ها حاکی است تعداد زیادی هم در این حادثه زخمی شده‌اند. بعضی رسانه‌های آلمانی از کشته شدن دست کم ده نفر در این تیراندازی خبر داده‌اند.

اين در حاليست كه پلیس مونیخ در بیانیه جدید خود از تیراندازی مونیخ با عنوان «یک حمله تروریستی شدید» یاد کرده است.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از رسانه‌های محلی از خودکشی یکی از مهاجمان خبر داده است. پلیس هنوز این خبر را تائید نکرده است.

از سوي ديگر رئیس جمهور آمریکا هم  دقایقی پیش در یک نطق تلویزیونی اعلم كرد:  ما می‌دانیم که اتفاقاتی در مونیخ درحال رخ دادن است اما هنوز دقیقا نمی‌دانیم که وضعیت چگونه است. قلب‌های ما همراه کسانی است که در این حادثه آسیب دیده‌اند و آماده‌آیم تا تمام امکانات مورد نیاز را در اختیار آلمان قرار دهیم تا در مقابله با این وضعیت اقدام کند.

لحظاتي پيش پلیس آلمان تایید کرد که یکی از مهاجمان با شلیک به سرش خود کشی کرده است. افزون بر اين خبرگزاري‌ها گزارش دادند كه مهاجمان تیراندازی در مونیخ به زبان آلمانی صحبت می کردند. برخی منابع محلی هم مدعی شدند مهاجمان پوتین به پا داشته و به زبان آلمانی حرف می‌زدند. در همين حال به گزارش ايسنا عده‌ای تلاش می‌کنند عملیات تروریستی در مونیخ آلمان را به افراط گرایان مسلمان یا مهاجران مرتبط کنند.  برخی منابع هم این احتمال را مطرح کرده‌اند که مهاجمان به گروه‌های راست گرای افراطی و نئو نازی‌ها مرتبط باشند.

در همين حال روزنامه ابندزایتونگ (abendzeitung) به نقل از پلیس فدرال المان خبر داد که تعداد کشته شدگان حادثه مونيخ به هفت نفر رسید.

هنوز بسیاری از نیروهای پلیس از شهرها و ایالات اطراف مونیخ در حال حرکت به این شهر هستند اتريش هم نيرو اعزام كرده است جمهوري چك كنترل بر مرزهاي مشترك با آلمان را افزايش داده است.

از سوي ديگر ايسنا گزارش داد تحلیلگران احتمال می‌دهند تیراندازی در مونیخ توسط راست گرایان افراطی انجام شده است

حمله مونیخ در سالگرد حمله سال 2011 به یک مدرسه در تور تابستانی در نروژ صورت گرفته است. همین مساله باعث شده تحلیل گران این موضوع را مطرح کنند که احتمالا حملات امروز توسط راست گرایان افراطی انجام شده است که مخالف مهاجر پذیری آلمان و طرفدار سیاست های خالص سازی نژادی هستند.

از هویت عاملان این تیراندازی خبری مخابره نشده است.
🔴 پایان وضعیت فوق‌العاده در مونیخ 🔸مهاجم مونیخ خودکشی کرد 🔹پلیس مونیخ‌ اعلام کرد خطر رفع شده است 🔹مهاجم خودش را دقایقی بعد از تیراندازی کشته و به گفته پلیس مهاجم به احتمال زیاد یک مرد تنها بوده است 🔹سیستم حمل و نقل عمومی به حالت عادی بازگشت 🔹حادثه مونیخ ۹ کشته و ۱۰ زخمی داشت

خبرها را لحظه به لحظه در كانال رسمي همشهري آنلاين دنبال كنيد:


نوشته شده در   شنبه 2 مرداد 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode