ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 7 ارديبهشت 1403
جمعه 7 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 31 شهريور 1389     |     کد : 9633

جشنواره امام رضا (ع) در سطح ملي داراي جايگاه است

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي گفت: جشنواره فرهنگي و هنري امام رضا (ع) در سطح ملي و بين‌المللي داراي جايگاه بوده و بستر فرهنگي مناسبي را فراهم كرده است...

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي گفت: جشنواره فرهنگي و هنري امام رضا (ع) در سطح ملي و بين‌المللي داراي جايگاه بوده و بستر فرهنگي مناسبي را فراهم كرده است.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي، علي داننده خاطرنشان كرد: برگزاري جشنواره سفرنامه‌نويسي رضوي كه از جمله برنامه‌هاي جشنواره فرهنگي و هنري امام رضا (ع) است، به لحاظ خلق آثار فرهنگي و هنري نو و بديع مي‌تواند در شناسايي اهل‌بيت (ع) و به ويژه امام رضا‌ (ع) تاثير شگرفي داشته و در سطح بين‌المللي، در عصر ماشين و رنگ باختگي معنويات انسان‌ها چشمه شيرين و اميدبخشي از جود و عطوفت باشد.
وي گفت: اين جشنواره توانسته است در ميان نويسندگان و هنرمندان جايگاه خوبي ايجاد كند اما بايد براي عموم و آحاد مردم نيز سهمي در آن قائل شد و تعريفي ارائه كرد.
داننده افزود:‌ اين جشنواره اگر بتواند با فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري آستان قدس رضوي هماهنگي و تلفيق داشته باشد رنگ مردمي‌تري خواهد داشت و تاثير بيشتري در توسعه فرهنگ منور رضوي مي‌گذارد چرا كه بارگاه ملكوتي آن حضرت مركز تلاقي دل‌هاي شيفتگانش است.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي با اشاره به روند اجراي جشنواره خاطرنشان كرد: اجراي چهارمين جشنواره سفرنامه‌نويسي رضوي از آغازين روزهاي سال جاري با تشكيل ستاد اجرايي و تبيين وظايف در استان آذربايجان شرقي كليد خورده و با چاپ فراخوان و موارد تبليغي مربوطه با گستره كشوري انجام گرفته و با اعزام اكيپ‌هاي تبليغي و ترويجي و نيز هماهنگي با سازمان‌ها و مراكز فرهنگي كشوري و محلي در خصوص شناساندن جشنواره فعاليت لازم انجام پذيرفته است و تا امروز 100 اثر به دبيرخانه جشنواره ارسال شده است.
وي افزود:‌ در سال‌جاري شيوه‌هاي جديد تبليغي شامل پيام كوتاه و مصاحبه‌هاي ويژه به روش‌هاي تبليغاتي جشنواره اضافه شده و مسئوليت ستاد داوري از دبيرخانه منفك و بر عهده انجمن ادبي تبريز واگذار شده است.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي تاكيد كرد:‌ فعاليت كميته‌هاي ستاد اجرايي جشنواره در سال‌جاري به گونه‌اي تنظيم شده است تا زمينه براي حضور قشر فرهيخته،‌ دانشجويان، ‌طلاب، ‌دانش آموزان و اعضاي انجمن‌هاي ادبي سراسر كشور بيش از پيش فراهم شود.
داننده، با تاكيد بر لزوم ايجاد نوآوري در روند اجراي جشنواره گفت:‌ از نقاط قوت اين جشنواره مي‌توان گفت كه توانسته است در سطح ملي و بين‌المللي خود را بشناساند و نيز بستر فرهنگي و هنري مناسبي را براي علاقمندان فراهم كرده است اما به علت اينكه موضوعات جشنواره چند سال متوالي است كه در مراكز مشخص استاني و به صورت ثابت اجرا مي‌شود، حالت تكراري پيدا كرده و افراد معيني در هر يك از آنها شركت مي‌كنند و اين از نقاط ضعف جشنواره است و نياز به نوآوري دارد.
‌اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي با همكاري انجمن ادبي تبريز در راستاي ترويج فرهنگ رضوي در قالب آثار ادبي با فضاهاي ديني، چهارمين جشنواره سفرنامه‌نويسي رضوي دخيل عشق را در سطح ملي و با دو زبان تركي آذري و فارسي برگزار مي‌كند.
آثار ارسالي بايد با موضوع سفر به مشهد مقدس و حرم مطهر حضرت علي‌بن‌موسي الرضا (ع) بوده و نبايد در جشنواره ديگري شركت كرده باشد.
همچنين سفرنامه‌هايي كه همراه با تقرب جسماني و تحولات روحاني،‌ رشد معنوي را نيز در بر داشته باشند نامزد ويژه جشنواره مي‌شوند.
داوطلبان شركت در جشنواره ياد شده بايد آثار خود را تا دهم مهر ماه سال‌جاري حداكثر در شش صفحه A4 به صورت دست خط خوانا و يا لوح فشرده به نشاني تبريز، خيابان ثقةالاسلام، مجموعه فرهنگي تاريخي مقبرةالشعرا، انجمن ادبي تبريز به صندوق پستي 3631-51385 يا پست الكترونيكي dakhileeshgh@gmail.com ارسال كنند.
آيين اختتاميه چهارمين جشنواره سفرنامه‌نويسي رضوي در بيست و چهارم مهرماه جاري در مجتمع فرهنگي و هنري 29 بهمن تبريز برگزار مي‌شود.


نوشته شده در   چهارشنبه 31 شهريور 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode