ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 8 ارديبهشت 1403
شنبه 8 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 21 آذر 1402     |     کد : 202475

جنگ امروز حساس‌تر و خطرناک‌تر از دفاع مقدس است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه جنگ و مقطع امروز حساس‌تر و خطرناک‌تر از دفاع مقدس است، گفت: امروز دشمنان، اعتقادات جوانان را مورد هدف قرارداده اند.

 نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه جنگ و مقطع امروز حساس‌تر و خطرناک‌تر از دفاع مقدس است، گفت: امروز دشمنان، اعتقادات جوانان را مورد هدف قرارداده اند.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، روز گذشته، ۱۹ آذرماه، در اجلاسیه شهدای روحانی آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه جنگ و مقطع امروز حساس‌تر و خطرناک‌تر از دفاع مقدس است، گفت: امروز دشمنان، اعتقادات جوانان را مورد هدف قرارداده اند.

وی با اشاره به دیدار روز چهارشنبه با مقام معظم رهبری بمناسبت برگزاری کنگره ده هزار شهید آذربایجان، اظهار کرد: یکی از فرمایشات مقام معظم رهبری این بود که کنگره شهدا هر ساله برگزار شود.

آل‌هاشم، افزود: معظم‌له در بخش دیگری از سخنان خود فرمودند اگر در جریان عاشورا هم دهه‌های محرم نبود، حتی عاشورا و کربلا فراموش می‌شد به همین دلیل باید کنگره شهدا هم به طور منظم برگزار شود.

امام جمعه تبریز، با اشاره به جمله‌ای از حضرت امام خمینی(ره) در مورد شهدای روحانی که فرموده‌اند خون پاک شهدای حوزه و روحانیت، افق فقاهت را گلگون کرده است، تصریح کرد: کار شهدای روحانی نگهبانی از دل‌ها بود اینکه قلب‌ها را استوار نگه دارد و ایمان رزمندگان را راسخ کند.

وی افزود: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بنیاد شهید و امور ایثارگران وظیفه سنگین نشر وصیتنامه شهدا در بین دانش‌آموزان، دانشجویان و نسل جوان را برعهده دارند.

آل‌هاشم، بیان کرد: نکاتی در وصیت‌نامه شهدا پیدا می‌شودکه گویا عارفی واصل نویسنده آن است شهدای روحانی عاشقان گمنام و وصال حضرت حق بودند. وظیفه روحانیت هم امروز بردن دل‌ها بسوی خداست مردم وقتی روحانیت را می‌بینند باید به یاد خدا و پیامبر بیافتند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی افزود: مقام معظم رهبری در یک بخش دیگر از سخنان خود فرمودند آذربایجان‌شرقی تنها استانی است که آیت‌الله قاضی طباطبایی و آیت الله مدنی ۲ شهید محراب آن هستند.

وی با اشاره به مقام قدسی و درجه ربانی شهدا، گفت: شهدای روحانی در دوران دفاع مقدس سیر و سلوک و طیّ طریق کرده‌اند و به مقام مقدس أحیاء عند ربهم که مقام قرب لقاءالله است راه یافته‌اند و متنعّّم به نعیمِ بی پایان ارتزاق در ضیافت الهی شده‌اند و این همان مقام عالی فادخلی فی عبادی، و ادخلی جنتی است.


نوشته شده در   سه شنبه 21 آذر 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode