ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 8 ارديبهشت 1403
شنبه 8 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 3 بهمن 1402     |     کد : 202808

آیین بزرگداشت سلطان‌الشعرا خاقانی شروانی در تبریز برگزار شد

آئین بزرگداشت خاقانی شروانی با حضور اساتید برجسته زبان و ادبیات فارسی در تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز برگزار شد.

آئین بزرگداشت خاقانی شروانی با حضور اساتید برجسته زبان و ادبیات فارسی در تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آئین بزرگداشت سلطان‌الشعرا خاقانی شروانی در تبریز برگزار شد.

در طلیعه این آئین، حسن گلی معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ضمن خیر مقدم و تمجید از اصحاب فرهنگ و ادب به دلیل استقبال باشکوه از این آئین، طی سخنانی اظهار داشت: افتخار داریم که امروز برای اولین بار پس از نامگذاری اول بهمن ماه به نام خاقانی شروانی، آئین بزرگداشت این شاعر شهیر را در شهر تبریز و با حضور اساتید طراز اول ادبیات ایران برگزار می‌کنیم.

گلی با اشاره به مقبره‌الشعرای تبریز بعنوان مدفن بیش از ۴۰۰ عارف و شاعر بزرگ از جمله خاقانی شروانی گفت: این شاعر بزرگ بعد از سفرهای مختلف تبریز را برای زندگی برگزید و مقبره او در مقبره الشعراء تبریز فرصت ارزشمندی برای جامعه ادبی و فرهنگی محسوب می‌شود که می‌تواند در گسترش ارتباطات فرهنگی و نیز توریسم فرهنگی و ادبی مؤثر باشد.

وی در ادامه با اشاره به نقش تأثیرگذار اصحاب فرهنگ و ادب در رویدادهای فرهنگی و ملی مهم مانند انتخابات اظهار داشت: بزرگان و فعالان این حوزه همواره در برهه‌های مختلف تاریخ ایران در کنار هم بوده و نقش آفرینی کرده‌اند و در انتخابات پیش رو نیز شاهد نقش آفرینی گسترده و مؤثر جامعه فرهنگی و ادبی خواهیم بود.

گلی همچنین از نقش تأثیرگذار و اهتمام استاندار فقید آذربایجان‌شرقی در تعالی‌بخشی و بالندگی فرهنگی استان تقدیر کرد و یاد و نام سردار خرم را گرامی داشت.

در این آئین، اساتید برجسته زبان و ادبیات فارسی، سخنانی را پیرامون بوطیقای خاقانی و نقش ادب پروری تبریز به عنوان یکی از خاستگاه‌های مهم شعر و مکتب‌های ادبی کشور ارائه کردند.

گفتنی است این برنامه توسط مؤسسه فرهنگی و هنری شهریاران ادب پژوه و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز برگزار گردید.

 


نوشته شده در   سه شنبه 3 بهمن 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode