ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 8 ارديبهشت 1403
شنبه 8 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 18 دي 1402     |     کد : 202678

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی:

نام و اندیشه مرحوم علامه مصباح در متن انقلاب زنده است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: نام و اندیشه مرحوم علامه مصباح در متن انقلاب زنده است.

ایسنا/آذربایجان شرقی نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: نام و اندیشه مرحوم علامه مصباح در متن انقلاب زنده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم روز یکشنبه در سومین سالگرد بزرگداشت علامه مصباح یزدی (ره) در مصلی امام خمینی(ره) تبریز اظهار کرد: ولایت پذیری، علم سرشار و تواضع خالصانه مرحوم علامه مصباح یزدی از ویژگی‌های بارز ایشان بوده و  نام آیت الله مصباح در تاریخ انقلاب ماندگار است.

فرزند آیت الله مصباح یزدی نیز در این مراسم گفت: دلداگی، ارتباط عواطفی و ایمانی آیت الله مصباح یزدی نسبت به مقام معظم رهبری ریشه در اعتقاد و باور داشت، صرف عمل یا کنش سیاسی و اجتماعی برای یکسری اهداف سیاسی و اجتماعی نبود.

حجت الاسلام علی مصباح یزدی اظهار کرد: نگاه و اعتقاد ایشان به ولی فقیه، نگاه به نائب زمان بود و از صمیم قلب معتقد بودند که رهبر معظم انقلاب نماینده ولی عصر هستند و اطاعت از رهبری را بر خود واجب می‌دانستند.

نام و اندیشه مرحوم علامه مصباح در متن انقلاب زنده است

وی ادامه داد: در برخی حوادثی که پیش می آمد و آیت الله مصباح یزدی احساس وظیفه می کردند نسبت به دشمنان و مخالفان عکس العملی نشان دهند می فرمودند که اگر مقام معظم رهبری از این عکس العمل راضی هستند ادامه می‌دهم اما اگر احساس کنم از این کار ناراضی هستند ادامه نخواهم داد حتی اگر وظیفه خودم را چنین تشخیصی داده باشم.

حجت الاسلام مصباح یزدی ادامه داد: ایشان در تبیین مساله ولایت فقیه و ارتباط نظام سیاسی اسلام با خدای متعال، تبیینی داشتند که شاید کمتر در بین تبیین های مربوط به نظام سیاسی اسلام یا حتی نظریه ولایت فقیه به چشم می‌خورد و این نظام فکری که سلسله وار این مساله را به خدا متعال متصل می‌کرد.

وی اظهارکرد: از نظر ایشان در جهان دو نوع تفکر کلی در مقابل یکدیگر وجود دارد که این دو نوع تفکر و نگاه به هستی نهایتا آثارش در رفتار فردی واجتماعی افراد ظاهر می‌شود.

وی گفت: آیت الله مصباح یزدی می‌فرمودند انسان ها رفتارهایشان را انتخاب می‌کنند و این رفتارها بدون مقدمه پیدا نمی شود و بر اساس محاسبه و ارزش هایی است که قبول دارند، اگر کسی در مسایل فردی و اجتماعی و روابط خانوادگی و بین الملل به گونه خاصی رفتار می‌کند پشتوانه این رفتار ارزش‌هایی است که قبول دارد و نظام های ارزشی مبتنی بر هدفی که یک فرد دارد شکل می‌گیرد.


نوشته شده در   دوشنبه 18 دي 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode