ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 8 ارديبهشت 1403
شنبه 8 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 24 آذر 1402     |     کد : 202502

فرمانده کل سپاه: شهیدان عامل هستی و تامین حیات ما هستند

سرلشکر سلامی، با بیان اینکه شهیدان عامل هستی، بقا، حیات و تامین حیات ما و صخره‌های مستحکم هستند، گفت: ایران اسلامی بر پیکره آنها ایستاده است.

سرلشکر سلامی، با بیان اینکه شهیدان عامل هستی، بقا، حیات و تامین حیات ما و صخره‌های مستحکم هستند، گفت: ایران اسلامی بر پیکره آنها ایستاده است.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز، ۲۳ آذرماه، در کنگره ۱۰ هزار شهید استان آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه آذربایجان از یک تاریخ درخشان در منظومه استقلال و آزادی و اسلام‌خواهی ایران بزرگ برخوردار است، گفت: آذربایجان، همیشه بیرق‌دار آزادی و استقلال و پیشگام در حرکات ضداستکباری بوده است.

وی افزود: شهیدان بزرگ سرزمین آذربایجان امروز میزبان ما هستند، هر قوم و جامعه‌ای با صفاتی توصیف می‌شوند و تاریخ و شخصیت برجسته این خطه و رویدادهای عظیمی که اتفاق افتاده است حاکی از شکوه و عظمت آن دارد.

سلامی ادامه داد: آذربایجان، پرچمدار نهضت مشروطه است و با علمای بزرگ خود نقش بزرگ ایفا کرده است و این خطه علمای بزرگی علمی و دینی را در سپهر علمی و دینی خود پرورش داده است.

فرمانده سپاه پاسداران به شهدای محراب آذربایجان اشاره کرد و گفت: آیت‌الله شهید قاضی طباطبایی، آیت‌الله شهید مدنی هر دو اسوه وارستگی، تقوا و تواضع و پارسایی بودند و همچون عالمان بزرگی که امروز هدایت‌گر جامعه هستند.

وی تاکید کرد: بزرگترین افتخار این سرزمین، وجود رهبر معظم انقلاب اسلامی است که شخصیت حضرت ایشان، ریشه عمیقی در این سرزمین دارد. مردمان این سرزمین مردمان حماسه، وفاداری، ایثار و فداکاری هستند؛ ۱۰ هزار شهید گلگون کفن و جوانان ماهرخ سار سرزمین که با بدرقه همسران و پدران و مادران راهی دفاع مقدس شدند.

سلامی ادامه داد: این حجم از ایثارگران و جانبازان و شهدا در راس شکوه ایران جای گرفته‌اند؛ این مردم در ۲۹ بهمن سال ۵۶ پیشگام بودند. در حماسه ۸ دی سال ۸۸ مردم تبریز پیشگام بودند و یک روز زودتر به میدان رفتند.

فرمانده کل سپاه، با بیان اینکه شهید یاغچیان، علی تجلایی، شفیع‌زاده شهدایی بودند که سوسنگرد را نجات دادند، حماسه آفریدند، گفت: عاشورائیان نام‌هایی مثال‌زدنی هستند، برای مثال اگر به گلزار شهدای تبریز سر بزنید خواهید دید که در همه عملیات‌ها شهید دارید.

وی ادامه داد: شهدایی که در کربلاها، شلمچه‌ها، کوه‌های کردستان افتخار آفریدند، از الوند عبور کردند و با لشکری غیور و مردمی با صلابت و با ایمان پیشگام شدند که هیچ کلمه‌ای قادر به توصیف این خطه نیست. البته شهدای شما از مرز‌ها هم عبور کردند و پیکر بسیاری از حلب سوریه و از درعا آمدند، ۱۸ شهید مدافع حرم هدیه این مردم به اهل بیت و پاسداری از حریم آنان است.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه این شهیدان که امروز ما برای گرامیداشت خاطرات پرشکوه و حماسه آفرینی‌های آن‌ها به اینجا آمدیم در یکی از طولانی‌ترین جنگ‌ها راه غلبه کفار را بستند، تصریح کرد: این در شرایطی بود که تمام شرکای منطقه‌ای برای خاموشی نور اسلام آمده بودند تا اجازه ندهند ملت ایران حاکم بر سرنوشت خویش، مستقل زندگی کنند. تا به ما تحمیل کنند با معیار آن‌ها برای جهان زندگی کنیم.

وی ادامه داد: آن‌ها می‌خواستند بگویند زندگی جز در سایه ابر قدرت‌های باطل ممکن نیست و مسلمانان نمی‌توانند صاحب قدرت باشند و استقلال آزادی و ارزش‌های اسلامی شایسته نیست و ما را تحقیر شده در گورستاتی از جهل مدرن نگه دارند، اما انقلاب اسلامی این مساله را محو کرد و جوانان ما به جبهه‌ها سرازیر شدند و صف مستحکمی برابر کفر شکل گرفت.

سلامی تاکید کرد: اگر در آن جنگ ما می‌باختیم برای همیشه از صفحه جغرافیای سیاسی حذف می‌شدیم، زیرا در جغرافیای جهان جایی برای ملت‌های ضعیف نیست و باید در میدان بود و از نصرت خداوند کمک گرفت، شهیدان عزیز ما همین کار را کردند؛ لشکر ۳۱ عاشورا نقشی تاریخی و تاریخ ساز برای استقلال این سرزمین ساخت و همیشه سپاه بهترین فرماندهان خود را بر این لشکر پیروز نهاده است.

فرمانده کل سپاه، با اشاره به اینکه امروز ایران امن، قدرتمند و در حال پیشرفت است، تصریح کرد: این مسائل به برکت خون این شهیدان است که هنوز بر ما ناظر و شاهد هستند. ایرانِ شکست ناپذیر و مقتدر که از صخره‌های تحریم عبور کرده و تهاجم فرهنگی را از اعتبار ساقط کرده است، ایرانی که رهبر جانبازش در مقابل طوفان‌های سهمگین ایستاده و مردم، چون نگین او را در حلقه وفاداری گرفته است و امروز همه در مورد ایران با احترام و اعتبار سحن می‌گویند و کسی به سرزمین و هویت دین و فرهنکش جرات جسارت ندارد، میراث شهیدان ماست.

 وی با بیان اینکه شهیدان عامل هستی، بقا، حیات و تامین حیات ما و صخره های مستحکم هستند، گفت: این سرزمین بر پیکره آنها ایستاده است.

سلامی با بیان اینکه دشمنان به دنبال آن هستند که ملت‌های مسلمان را از طبیعی‌ترین حقوق خود محروم کنند، گفت: همانند فلسطین که سرزمینشان را اشغال کرده و در باریکه‌ای به نام غزه نگه داشته و آن‌ها را بمباران می‌کنند و خانه و بیمارستان‌ها را می‌زنند، کودک کشی افتخار آنان است، کشتن زنان، پیرمردان و پیرزنان برای آن‌ها پیروزی است و همین نفرت جهانی را بر انگیخته و جهان آن نفرت را درک کرده است که حتی در کنار کاخ سفید و در اروپا با جمعیت‌های انبوه به میدان حمایت از فلسطین آمده‌اند.

فرمانده سپاه پاسداران تصریح کرد: وقتی آن‌ها نمی‌توانند حیات کودکان و نوجوانان بی‌دفاع فلسطین را تحمل کنند، نشان می‌دهد بیش از حد ضعیف هستند، آمریکا اخلاق را باخته و تدبیر سیاسی‌اش شکست خورده است و نمی‌داند که نمی‌تواند با کشتن انسان‌های بیگناه پیروز شوند.

وی افزود: شاید روزگاری ملت‌ها تصور می‌کردند که آمریکا سرزمینی است که با ارزش‌هایش پیش می‌رود، اما امروز جنایت، شکنجه قتل وعام توسط آمریکا را می‌بینند؛ آمریکا حتی در اقتصاد شکست خواهد خورد و فلسطین قطعاً به برکت ایمان جوانانش پیروز خواهد شد؛ قبلاً هم جهان شاهد پیروزی مظلوم بر ظالم بوده و قطعاً فلسطین هم چنین حواهد بود و ما تا آخر از آن‌ها حمایت می‌کنیم، زیرا صبح پیروزی نزدیک است.


برچسب ها
نوشته شده در   جمعه 24 آذر 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode