ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 8 ارديبهشت 1403
شنبه 8 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 18 مرداد 1389     |     کد : 8768

وقوع انقلاب اسلامي شرايط صحيح تبليغ اسلام را به وجود آورد

نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي گفت: وقوع انقلاب اسلامي بهترين شرايط براي تبليغ اسلام ناب محمدي در جهان را به وجود آورده است...



 

به گزارش روابط عمومي اداره کل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي ، آيت الله محسن مجتهد شبستري روز شنبه در همايش بزرگ روحانيت در آستانه ماه مبارك رمضان اظهار داشت: زماني بود که براي انتقاد از سياست هاي استکباري دشمنان اسلام بايد در ساواک حاضر مي شده و استنتاق پس مي داديم اما به برکت انقلاب اسلامي اکنون فضايي مناسب براي تبليغ وجود دارد.
وي افزود: ماه مبارک رمضان فرصتي مغتنم براي مسلمانان است تا آشنايي خود با مباني اسلام را بيش از پيش مستحکم تر کنند و وظيفه ايجاد اين زمينه ها به عهده روحانيت مي باشد.
امام جمعه تبريز گفت: هميشه در طول تاريخ محدوديت هايي از سوي افراد و فرقه هاي مغرض عليه تبليغات شيعيان در جهان وجود داشته است اما در زمان کنوني هيچگونه قصوري در تبليغ دين اسلام از روحانيت قابل قبول نيست.
آيت الله شبستري اظهار داشت: منابر در کنار ساير وسايل ارتباط جمعي وسيله اي مناسب براي تبليغ دين هستند اما کساني که از اين تريبون استفاده مي نمايند بايد به بصيرت مجهز باشند.
وي افزود: نبود بصيرت موجب مي شود تا در غبار فتنه ها از راه حقيقت دور افتاده و به بيراهه ها کشيده شويم.
آيت الله شبستري دشمن شناسي و آشنايي به ابعاد کاري دشمن را از ويژگي هاي داشتن بصيرت دانست و اظهار داشت: برنامه هاي دشمن در مقابله با اسلام تغيير کرده به نحوي که هم اکنون 200 فرقه شيطان پرستي تحت پوشش هاي مختلف اقدام به تبليغ شيطان پرستي در بين افراد جامعه به ويژه جوانان مي کنند.
وي گفت: کار روحانيون حضور در جبهه نرم براي مقابله با خرافات به خصوص در بين زنان ، افراد مدعي مهدويت و تبليغات سوء ماهواره هاست.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي گفت: لازمه مقابله با تهديدات نرم دشمن بيداري است چرا که به تعبير امام علي عليه السلام اگر ما بيدار نباشيم دشمن بيدار است و از هر فرصتي براي ضربه زدن به ما استفاده مي کند.
آيت الله شبستري اظهار داشت: ويژگي دومي که روحانيت بايد در راه تبليغ داشته باشد صبر و استقامت در برابر مشکلات ونامهرباني هاست و در اين بين پيامبر اسلام (ص)بهترين الگو براي امر تبليغ و تبيين آراي دين اسلام است.
وي پرداختن به اهميت جايگاه ولايت فقيه و روشنگري اين امر را در بين مردم از سوي روحانيون خواستار شد و افزود: شايد برخي نارسايي ها به حساب برخي افراد گذاشته شود اما روحانيت بايد با روشنگري مردم را به وجود برخي افراد سودجو و مخل در نظم حکومت در زمان حاضر و زمان خلافت حضرت علي(ع) آشنا کنند.
آيت الله شبستري،ولايت فقيه را قطب نماي انسان ها و جامعه اسلامي در غبار فتنه ها دانست و گفت: به برکت اين نعمت الهي فتنه هاي سال گذشته خنثي شده و دشمن از دستيابي به اميال خود باز ماندند.
امام جمعه تبريز در ادامه طبقه بندي مطالب ديني براي اقشار مختلف مردم را خواستار شد و اظهار داشت: ظرفيت هاي علمي افراد با هم متفاوت است و مطالب بايد بر اين اساس در منابر و مجالس ارائه شود.
آيت الله شبستري گفت: وظيفه روحانيون در ماه مبارک رمضان برگزاري با شکوه مراسم تفسير قرآن است چرا که مردم مشتاق تعاليم و معارف اين معجزه الهي هستند.
وي در پايان پرهيز دادن مردم ار تفرقه ، وحدت در سايه پرچم ولايت فقيه و عدم توجه به اختلافات قومي و زباني را خواستار شد و بر خودسازي روحانيت در حريم شخصي خانواده شان تاکيد کرد.


نوشته شده در   دوشنبه 18 مرداد 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode