ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 7 ارديبهشت 1403
جمعه 7 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 17 مرداد 1389     |     کد : 8764

همایش بزرگ مبلغان آذربایجان شرقی برگزار شد

همایش بزرگ روحانیان و مبلغان آذربایجان شرقی در آستانه ماه مبارک رمضان برگزار شد...

همایش بزرگ روحانیان و مبلغان آذربایجان شرقی در آستانه ماه مبارک رمضان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همایش بزرگ روحانیان و مبلغان آذربایجان شرقی امروز در آستانه ماه مبارک رمضان در مسجد جامع تبریز برگزار شد.
حجت الاسلام میکائیل اسکندری، معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، در سخنانی با اشاره به نقش علما رد تاریخ تشیع اظهار داشت: روحانیت به عنوان یکی از ارکان انقلاب، قبل و بعد از پیروزی آن مانعی برای اقدامات خصمانه دشمنان علیه اسلام است.
وی با تأکید بر مقابله با خرافات موجود در برخی مجالس مذهبی خاطر‌نشان کرد: روحانیت نقش محوری در مبارزه شجاعانه با بدعت‌ها و خرافات دارد.
حجت الاسلام اسکندی در ادامه با بیان این که علما بایستی به علوم روز مجهز باشند، تصریح کرد: آمادگی لازم برای ارائه راهکارهای مناسب برای مقابله با تهدیدات نرم دشمنان، ضرورتی انکار ناپذیر است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: انقلاب در برهه ای به وقوع پیوست که از دین تعبیر به افیون توده‌ها می شد، دشمنان از هر راهی برای ضربه به انقلاب وارد شدند، اما با ناکامی در جبهه های مختلف روبه‌رو شدند.
حجت الاسلام اسکندری با تشریح نقش علما در ناکامی استکبار جهانی در استحاله فرهنگی جامعه اسلامی گفت: روحانیت بایستی همواره این نقش خطیر و حساس خود را در مقاطع مختلف ایفا کنند.
وی گفت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص تهدیدات اخیر از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه کشورمان به اطلاع مردم برسد چرا که این دو قدرت استکباری به معنای واقعی کلمه در منطقه زمین گیر شده اند.
وی اضافه کرد: به تعبیر رهبر انقلاب، مهم‌ترین و مؤثرترین وظیفه روحانیت در شرایط کنونی تقویت ارتباط با مردم به ویژه قشر جوان است و دستاوردهای تبلیغی روحانیون در همراهی با این قشر بیشتر نمود دارد.
معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی در ادامه افزایش قدرت فهم و تحلیل سیاسی از سوی روحانیت را خواستار شد و گفت: سیاسی‌بودن یک روحانی به معنای ورود در کارهای سیاسی روزمره نیست؛ بلکه به معنای بهره‌مندی از جهت یابی صحیح در کوران وقایع است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح فعالیت‌های این اداره کل پرداخت و اظهار داشت: تا کنون 763 گفتمان دینی در سال جاری برگزار شده و 69هزار نفر از این برنامه ها استفاده کرده اند.
حجت الاسلام اسکندری افزود: در بحث قرآن آموزی حدود سی هزار جلد قرآن به صورت یارانه ای و رایگان در اختیار قرآن آموزان قرار گرفته و برای حافظان ده جزء مدرک دیپلم، حافظان بیست جزء مدرک فوق دیپلم و حافظان کل قرآن مدرک لیسانس اعطاء شده است.
معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی ری افزود: افزایش مهارت های دینی در میدان جهانی اندیشه با توجه به افزایش سطح علمی مردم وظیفه ای غیر قابل انکار است و در دنیای که تعارض اندیشه ها نمود عینی دارد اجتناب ناپذیر می نماید. 


نوشته شده در   يکشنبه 17 مرداد 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode