ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 7 ارديبهشت 1403
جمعه 7 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 28 تير 1389     |     کد : 8472

جشنواره بين‌المللي «رحمت» در تبريز آغاز به كار كرد

چهارمين جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه رحمت در تبريز و با حضور اهالي فيلم و سينما ظهر امروز در مجتمع سينمايي 22 بهمن اين شهر آغاز به كار كرد...

‌ چهارمين جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه رحمت در تبريز و با حضور اهالي فيلم و سينما ظهر امروز در مجتمع سينمايي 22 بهمن اين شهر آغاز به كار كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، در اين دوره از جشنواره تعداد 88 اثر از فيلم‌سازان ايراني و خارجي به مدت شش روز اكران مي‌شود كه از اين تعداد اثر، 13 فيلم از كشورهاي تركيه، جمهوري آذربايجان، فرانسه، قيرقيزستان، لهستان و مصر به نمايش عمومي در خواهد آمد.
بيشترين آثار كشورهاي خارجي به جمهوري آذربايجان با تعداد پنج اثر تعلق دارد.
جلوه‌هاي رفتار و اخلاق سيره نبوي در زندگي انسان معاصر، نقش معنويت و اعتقادات ديني در بهبود روابط انساني و نقش وحدت‌آفرين پيامبر در زندگي مسلمانان جزو محورهاي جشنواره بوده و شركت‌كنندگان در جشنواره آثار خود را در يكي از قالب‌هاي لوح فشرده (‌دي.وي.دي) و با سيستم ضبط پال به دبيرخانه ارسال كرده‌اند.
حداكثر زمان براي فيلم‌هاي شركت كننده در بخش‌هاي مختلف داستاني 30 دقيقه، براي فيلم‌هاي مستند 40 دقيقه، براي فيلم‌هاي پويانمايي 15دقيقه و براي نماهنگ هشت دقيقه در نظر گرفته شده كه قابليت پخش صدا و تصوير را داشته باشند.
پس از بررسي آثار ارسال شده توسط هيئت داوري، در مجموع 88 اثر در چهار بخش مستند،‌ داستاني، پويانمايي و انيميشن مرتبط با موضوع كه داراي شاخص‌هاي مدنظر جشنواره و مفاهيم ارزشمند بودند انتخاب و به بخش مسابقه جشنواره راه يافته‌اند.
نخستين دوره جشنواره فيلم كوتاه رحمت توسط اداره كل فرهنگ و ارشاد استان و همزمان با سال پيامبر اعظم (ص) در سال 1385 در تبريز استارت خورد و به دليل استقبال چشمگير فيلم‌سازان و با هدف معرفي بيشتر ابعاد شخصيتي پيامبر اعظم (س) در قالب تصوير و شناسايي توانمندي‌هاي جهان اسلام در توليد آثار سينمايي در دوره‌هاي بعدي در سطح بين‌المللي برگزار شد.
اين جشنواره در راستاي تبيين نقش معنويت و اعتقادات ديني در بهبود روابط انساني در دنياي كنوني كه انسان پيشرفته از فقر و كمرنگي هويت ديني و معنوي رنج مي‌برد، تدوين شده و زمينه‌اي را فراهم كرده تا هنرمندان مسلمان و متعهد به اديان الهي در عرصه سينما با توليد آثار سينمايي ارزشي و فاخر به تبيين ارزش‌هاي غني ديني و معنوي بپردازند. 


نوشته شده در   دوشنبه 28 تير 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode