ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 8 ارديبهشت 1403
شنبه 8 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 15 اسفند 1388     |     کد : 6723

محبت رمز موفقيت در تربيت فرزندان است

استاد دانشگاه تبريز محبت را رمز موفقيت والدين در تربيت فرزندان دانست...

 استاد دانشگاه تبريز محبت را رمز موفقيت والدين در تربيت فرزندان دانست.
به گزارش خبرگزاري فارس از شاهرود، حجت الاسلام حسين صدوقي عصر جمعه در همايش انجمن اوليا و مربيان مدارس شاهرود كه در تالار شقايق هاي دانشگاه صنعتي اين شهر برگزار شد، افزود: حفظ نشاط و شادابي در خانواده از ديگر رموز موفقيت والدين در تربيت فرزندان است.
وي تصريح كرد: بايد با محبت، آرامش و نشاط به فرزندان شخصيت بدهيم.
صدوقي اظهار داشت: هويت بخشي در انسان ها ايجاد آرامش مي كند و تقويت آن سبب هدفمندي مي شود.
اين استاد دانشگاه گفت: تنبيه و تشويق به موقع مي تواند نقش بسزايي در ارتقاي فعاليت هاي علمي و تربيتي فرزندان داشته باشد.
استاد دانشگاه تبريز اضافه كرد: والدين اغلب وقتي فرزندانشان درست رفتار نمي كنند يا به حرف شان گوش نمي كنند، آزرده مي شوند و شكيبايي خود را از دست مي دهند. صدوقي ادامه داد: اين حالت به آساني به عصبانيت مي انجامد و بسيار مهم است كه حتماً تا حد ممكن آرام بمانيد چراكه قاطع بودن نياز به فرياد كشيدن ندارد.
وي با تاكيد به گذاشتن وقت براي فرزندان اظهار داشت: عزت نفس كودكان شديداً تحت تأثير كيفيت اوقاتي است كه با آنها مي گذرانيد.
صدوقي اضافه كرد: اگر كودكان اوقات باكيفيتي را در طول روز با والدين خود نگذرانند، ممكن است سوء رفتار از خود نشان دهند، چون احساس مي كنند توجه منفي والدين به آنها بهتر از بي توجهي است.
استاد دانشگاه تبريز، رفت و آمد فرزندان با دوستان براي رفتن به مسجد، همراه فرزندان به ديد و بازديد رفتن و صله رحم به جا آوردن، نيكي به همسايگان، ايجاد عشق و علاقه در كودكان براي حفظ حجاب و برنامه ريزي براي اوقات فراغت فرزندان را از ديگر وظايف والدين در تربيت فرزندان برشمرد.
مدير آموزش و پرورش شاهرود نيز در اين همايش با تاكيد بر تربيت صحيح فرزندان در خانواده گفت: تربيت مثل همه كارها امري تخصصي است.
حسن رستمي با بيان اينكه هر انساني وظيفه اي مهم در زندگي دارد، اظهار داشت: مهم ترين وظيفه اي كه بر عهده والدين گذاشته شده، پدر و مادري خوب بودن براي فرزندان است.
وي تصريح كرد: اگر به تربيت فرزندان توجه كافي نشود و والدين براي آنها هزينه نكنند، در آينده بايد هزينه گزاف گمراهي آنها را بپردازند.
مدير آموزش و پرورش شاهرود افزود: منشا بسياري از مشكلاتي كه در مدرسه از دانش آموزان سر مي زند، به درون خانواده برمي گردد. 



نوشته شده در   شنبه 15 اسفند 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode