ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 16 تير 1392     |     کد : 56199

همایش فرصت های سرمایه گذاری آذربایجان شرقی راهی برای سرعت گرفتن قطار تولید در کشور

خبرگزاری مهر: چهارمین همایش فرصت های سرمایه گذاری آذربایجان شرقی از امروز به مدت دو روز در تبریز آغاز شده و سرمایه داران داخلی و خارجی در آن فرصت هایی برای سرمایه گذاری در ایران می یابند.

خبرگزاری مهر: چهارمین همایش فرصت های سرمایه گذاری آذربایجان شرقی از امروز به مدت دو روز در تبریز آغاز شده و سرمایه داران داخلی و خارجی در آن فرصت هایی برای سرمایه گذاری در ایران می یابند.

به گزارش خبرنگار مهر، اولین دوره این همایش در سال 82 در تبریز با هدف جذب منابع مالی ، بستر سازی برای ورود فناوری های جدید به استان، افزایش رفاه حال مردم و باز شدن پای سرمایه گذاران خارجی برگزار شد، پس از وقفه ای که به دلایل مختلف در برگزاری این همایش ایجاد شد، دومین دوره همایش نیز در سال 88 و سومین دوره در سال 90 برگزار شد.

هم اکنون نیز در تیر ماه 92 شاهد برگزاری دوره چهارم همایش فرصت های سرمایه گذاری در تبریز هستیم.

رضا حسینی، دبير چهارمين همايش بين المللي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري آذربايجان شرقي در خصوص نتایج همایش های قبلی به خبرنگار مهر گفت: در طول مدت برگزاری این همایش ها در حدود یک میلیارد و 100 میلیون دلار سرمایه به طور قطعی جذب شده است.

وی ادامه داد: این استان در جذب سرمایه گذاری مستقیم جزو سه استان برتر در کشور مطرح شده است .

مرکز تجاری مدرن لاله پارک تبریز را می توان به عنوان دستاورد این سرمایه گذاری که کار سرمایه گذاری آن بر عهده یکی سرمایه گذار ترکیه ای بوده است، به شمار آورد.



کارخانه تولید اتوبوس و مینی بوس با ظرفیت تولیدی هزار و 200 دستگاه و با سرمایه گذاری 60 میلیون یورو و هزاران طرح کوچک و بزرگ در حوزه شهری، گردشگری،حمل و نقل ، مخابرات و دیگر حوزه ها از دیگر نتایج این همایش های سرمایه گذاری در طول سال های گذشته بوده است.

و هم اکنون پس از گذشت دو سال از پایان دوره سوم این همایش شاهد میزبانی تبریز در چهارمین دوره همایش فرصت های سرمایه گذاری آذربایجان شرقی خواهیم بود.

حسینی با اشاره به ارسال سه هزار و 461 دعوت نامه به ميهمانان و سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي گفت : حضور 354 سرمايه‌گذار خارجي و 45 نفر از ايرانيان مقيم خارج از كشور، 34 نفر مقام خارجي و سفراي خارجي مستقر در تهران، 135 مقام دولتي از داخل كشور و 178 نفر از سرمايه‌گذاران داخل استان و 112 نفر سرمايه‌گذار خارج ازسراسر كشور در این همایش قطعی شده است.

وی ادامه داد: در این میان نقش سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور پررنگ تر به نظر می رسد زیرا در دفعات گذشته نیز مشاهده شد این افراد به دلیل داشتن تعصبی ویژه به کشور خود مشارکت های مناسبی در این زمینه داشته اند.

حسینی افزود: دراين همايش 408 طرح و پروژه سرمايه‌گذاري در بخش‌هاي صنعت، معدن، صنايع تبديلي، كشاورزي، گردشگري و خدمات، زير بنايي، عمران شهري، منطقه آزاد ارس و شهرداري تبريز به سرمايه‌گذاران و ميهمانان ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به حوزه بندی این طرح ها گفت: ۱۰۲ طرح در حوزه صنعت و معدن، ۴۴ طرح در حوزه كشاورزي و صنايع تبديلي، ۳۳ طرح در حوزه گردشگري و خدمات، ۸ طرح در حوزه زيربنايي و انرژي‌، ۱۳۶ طرح در حوزه عمران و توسعه شهري و ۸۵ طرح مربوط به مناطق آزاد و ويژه اقتصادي در چهارمين همايش فرصت هاي سرمايه گذاري آذربايجان شرقي به صاحبان سرمايه ارايه مي‌شود.

دبير چهارمين همايش بين المللي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري آذربايجان شرقي ادامه داد: 15 میلیارد یورو سرمایه برای این طرح ها پیش بینی شده است .

وی با اشاره به اینکه این همایش یک همایش ملی محسوب می شود، گفت: با توجه به جایگاه این همایش و حضور سرمایه گذاران کشورهای مختلف خارجی در آن مسئولان کشوری نام همایش ملی را به این همایش اختصاص داده اند که نشان دهنده اهمیت بالای آن است .



حسینی با بیان اینکه هم اکنون این استان دارای سهم 10 درصدی از تجارت خارجی کشور است، گفت: در روز دوم این همایش نشست تجاري با مديريت اتاق بازرگاني تبريز تشکیل خواهد شد.

به نظر می رسد برگزاری این همایش می تواند راهگشایی برای ارتباط بین کشور ایران با کشورهای دیگر جهان باشد زیرا در شرایطی که ایران در اوج تحریم ها به سر می برد، سرمایه گذارانی از تمامی کشورهای اروپایی و کشورهای قدرتمند اقتصادی وارد ایران می شوند که به خوبی می توان از این موقعیت استفاده کرد.

این سرمایه گذاران خارجی به عنوان سفیرانی از کشورهای جهان هستند که فضای حاکم بر کشور و وضعیت اقتصادی، سياسي، اجتماعي و فرهنگي را مورد ارزیابی قرار داده و به اطلاع سران کشورهای خود خواهند رساند پس این همایش می تواند رابط مناسبی بین ایران و دیگر کشورها باشد.

هرچند در این میان نباید نقش آذربایجان شرقی در موقعیت اقتصادی کشور را نادیده گرفت زیرا به اذعان دبير چهارمين همايش بين المللي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري، این استان تنها استاني است كه مجوز برگزاري همايش سرمايه گذاري خارجي را دارد.

گفتنی است این همایش از ساعت 9 روز شنبه 15 تیرماه به مدت دو روز در تبریز آغاز شده و قبل از ظهر روز اول مراسم افتتاحيه بوده و مقامات ارشد كشوري و استاني به ايراد سخن خواهند پرداخت و بعد از ظهر روز اول و نيز روز دوم در پانل‌هاي تخصصي، طرح‌ها و پروژه‌هاي سرمايه‌گذاري به سرمايه‌گذاران ارائه خواهد شد.

گزارش از فائزه زنجانی


نوشته شده در   يکشنبه 16 تير 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode