ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 16 تير 1392     |     کد : 56181

امضای 172 قرارداد سرمایه‌گذاری خارجی با 62 تریلیون دلار در تبریز

استاندار آذربایجان ‌شرقی ‌‌از ‌امضای 172 قرارداد سرمایه‌گذاری به ارزش 62 تریلیون دلار در پروژه‌های شهری در تبریز خبر داد.

استاندار آذربایجان ‌شرقی ‌‌از ‌امضای 172 قرارداد سرمایه‌گذاری به ارزش 62 تریلیون دلار در پروژه‌های شهری در تبریز خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی بعد از ظهر امروز در حاشیه چهارمین همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری آذربایجان شرقی اظهار کرد: امروز که به پشت سر نگاه می‌کنیم شاهد تحقق 64 پروژه سرمایه‌گذاری خارجی با ارزش یک میلیارد و‌ 100 میلیون دلار بودیم و هم‌اکنون در ادامه این روند 19 پروژه سرمایه گذاری خارجی را با ارزش 732 میلیون دلار در حال اجرا داریم.

بیگی گفت: موضوع سرمایه‌گذاری و اهمیت آن برای توسعه و توان اقتصادی کشور، موضوعی قدیمی است و برای همین کشورها و دولت‌ها تمام تلاش خود را می‌ِکنند تا بتوانند این مهم را برای توسعه اقتصادی به دست آورند.

وی با بیان اینکه از منظر کسب و کار سرمایه‌گذاران به دنبال منفعت، سود بیشتر و پیدا کردن مکانی امن هستند تا بتوانند منابع خود را با کمترین تنش سرمایه‌گذاری کنند، تصریح کرد: ما تجربه سه همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری را در آذربایجان ‌شرقی داشته‌ایم و هر کدام از این همایش‌ها هم برای ما یک مبدا تاریخی برای توسعه، عمران و بهره‌مندی از موهبت‌های خداوندی که خداوند متعال به ما ارزانی کرده، بوده است.

بیگی تبریز را آرمانشهر سرمایه‌گذاری کشور معرفی کرده و اظهار کرد: امروز ‌افتخار داریم تبریز را در میان کلانشهرهای کشور، به عنوان آرمانشهر سرمایه‌گذاری معرفی کنیم.

امضای 172 قرارداد با سرمایه‌گذاران خارجی با 62 تریلیون دلار

وی افزود: تبریز بیشترین جذب سرمایه‌گذاری خارجی را امیدواریم شاهد باشد و امضای 172 قرارداد طی سه همایش گذشته با ارزش 62 تریلیون دلار در پروژه‌های شهری باعث شده امروز تبریز چنین جایگاه بالایی را در سرمایه‌گذاری دارا باشد.

استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه ما در سه همایش گذشته نتایج بسیار با ارزشی را به دست آوردیم، گفت: در فاصله سه همایش گذشته و به ویژه بین فاصله همایش سوم و چهارم تلاش کردیم با تقویت زیرساخت‌ها و پیش‌بینی شرایط مناسب‌تر برای ارائه خدمات، منابع و امکانات مالی و بانکی بیش از پیش نظر سرمایه‌گذاران را برای حضور در آذربایجان ‌شرقی به دست آوریم.

به گفته وی، امروز پس از برگزاری سه همایش بین‌المللی، آذربایجان‌شرقی یکی از قطب‌های مهم صنعتی کشور به شما می رود و در عین حال توانستیم ذخایر متنوع معدنی خود را برای سرمایه‌گذاری در این بخش جذب و فراهم کنیم.

بیگی با بیان قابلیت‌های مناسب آذربایجان‌شرقی برای جذب سرمایه‌گذار گفت: زیرساخت‌های ما به خوبی توسعه پیدا کرد، نیروگاه‌ها، شبکه‌های توزیع برق، شبکه‌های انتقال نفت، گاز و شبکه‌های حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی از جمله قابلیت‌های بسیار خوب آذربایجان شرقی است. همچنین گمرک‌های متعددی را در استان دایر کردیم و امکان دسترسی به زمین و امکانات زیربنایی را برای سرمایه‌گذار راحت تر و انگیزه را برای جذب سرمایه‌گذار بیشتر کردیم.

جذب 43 میلیون دلار در منطقه ارس

استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: نکته‌ای دیگر که در جغرافیای آذربایجان‌شرقی می‌توا‌‌ند سرمایه‌گذار جذب کند، منطقه آزاد ارس است، ‌این منطقه با داشتن تمام زیرساخت‌های مناسب تاکنون موفق به جذب 43 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی شده است.

وی افزود: همچنین در بخش خدمات و تجارت نیز بیش از 2 هزار و 800 میلیارد تومان را به عنوان سرمایه‌گذاری جذب کرده است.

ارائه 408 طرح با 15 میلیارد یورو

بیگی با بیان اینکه ما روند توسعه سرمایه‌گذاری برای به عینیت در آوردن امکانات و قابلیت‌های آذربایجان شرقی فراهم کرده‌ایم، گفت: ما در این همایش با بهره گیری از تجربه سه همایش گذشته 408 طرح به ارزش بیش از 15 میلیارد یورو در عرصه‌ها و بخش‌های مختلف از صنعت و معدن، گردشگری، منطقه آزاد ارس، توسعه عمران شهری و موضوعات زیربنایی قرار داده‌ایم.

چهارمین همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران ـ آذربایجان شرقی امروز با حضور بیش از 400 سرمایه‌گذار داخلی و خارجی در تبریز گشایش یافت.

در این همایش که به مدت دو روز در هتل شهریار تبریز و منطقه آزاد ارس برگزار می‌شود، 408 طرح سرمایه‌گذاری به ارزش بیش از 15 میلیارد یورو جهت ارایه به سرمایه‌گذاران شرکت کننده آماده شده است.

نشست‌های تخصصی این همایش در پانل‌های صنعت و معدن، کشاورزی و صنایع تبدیلی، گردشگری و خدمات، زیربنایی و انرژی، عمران و توسعه شهری و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی امروز و فردا با حضور صاحبان سرمایه و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود.

شرکت‌کنندگان در همایش همچنین در روز دوم همایش، از قابلیت‌های اقتصادی و صنعتی منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس در شهرستان جلفا بازدید خواهند کرد.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در حاشیه این همایش با سفرا و نمایندگان کشورهای مختلف در ایران دیدار و در خصوص همکاری‌های مشترک گفتگو خواهد کرد.


نوشته شده در   يکشنبه 16 تير 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode