ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 15 آذر 1391     |     کد : 46839

نخستین کنفرانس آسیایی الکترومغناطیس کاربردی و نور موجی در تبریز آغاز شد

نخستین کنفرانس آسیایی الکترومغناطیس کاربردی و نور موجی در تبریز آغاز به کار کرد.

با حضور دانشمندان 6 کشور دنیا
نخستین کنفرانس آسیایی الکترومغناطیس کاربردی و نور موجی در تبریز آغاز شد 
نخستین کنفرانس آسیایی الکترومغناطیس کاربردی و نور موجی در تبریز آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، نخستین کنفرانس آسیایی الکترومغناطیس کاربردی و نور موجی عصر امروز با همکاری دانشگاه تبریز و دانشگاه شهید مدنی آذربایجان و با حضور دانشمندانی از دانشگاه‌های از کانادا، انگلستان، مالزی، سوئد، چین، آذربایجان و ارمنستان در سالن پتروشیمی تبریز آغاز به کار کرد.

رئیس دانشگاه تبریز در آیین گشایش این کنفرانس آسیایی با بیان اینکه استکبار جهانی با ترفندهای مختلف درصدد انحصار علمی در کشورهای اسلامی و بویژه ایران است، تصریح کرد: ملت ایران با توکل به خداوند متعال، خود باوری و با تلاش جوانان و دانشمندان کشورمان در عرصه‌های مختلف تولید علم به موفقیت‌های درخشانی در جهان رسیده است که این امر موجب خشم دشمنان شده و حتی اقدام به ترور دانشمندان هسته‌ای ایران می‌کنند.

پرویز آژیده با بیان اینکه دشمنان از ایستادگی ملت ایران در عرصه‌های مختلف درس نگرفته و تحریم‌هایی در بعد علمی علیه ایران آغاز کرده‌اند، افزود: استکبار جهانی بداند که این تحریم‌ها بی‌تاثیر بوده و جوانان و دانشمندان کشورمان با تولید علم، پرچم مقدس ایران اسلامی را در تمام عرصه‌های علمی برافراشته نگه خواهند داشت و همچنان که امروزه با روحیه انقلابی و جهاد علمی در عرصه‌های مختلف از جمله نانو تکنولوژی، دانش هسته‌ای، هوا فضا، سلول‌های بنیادی، پزشکی، داروسازی، علوم پایه به دستاوردهای چشم‌گیری دست یافته‌ایم که باید به آن افتخار کنیم.

وی برگزاری این کنفرانس در تبریز را نمونه بارز غلبه بر تحریم دشمنان بیان کرد و افزود: برگزاری چنین همایش‌های علمی و بین‌المللی در کشورمان با همکاری سایر اساتید و دانشمندان خارجی نشان‌دهنده موفق نبودن تحریم‌ها بوده و امید است با ارائه مقالات برتر و بحث و تبادل نظر بتوان به اهداف مورد نظر دست یافت و گام‌های موثری برای پیشبرد و توسعه علمی کشورمان برداشت.

حسن غفوری‌فرد استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر و رئیس هیئت نظارت و ارزیابی شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز با اشاره به کاربرد الکترومغناطیس در زندگی جوامع بشری گفت: در حال حاضر زندگی انسان‌ها در ابعاد مختلف فرهنگی، اقتصادی، امنیتی، اجتماعی و نظامی به علم الکترومغناطیس وابسته است و این علم نقش تعیین کننده‌ای داشته و باید با فهم دقیق و بستر مناسب برای استفاده صحیح از آن در جامعه فراهم شود.

میرجلیل اکرمی رئیس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان نیز با بیان اینکه امروزه قدرت کشورها به میزان تولید علم آن کشور و ملت بستگی دارد، گفت: در حال حاضر علمی با ارزش و سودمند است که در خدمت جامعه به کار گرفته شود و با توجه به نیاز روز جامعه برای رفاه و آسایش مردم تولید شود.

دبیر علمی کنفرانس نخستین کنفرانس آسیایی الکترومغناطیس کاربردی و نور موجی هم در آیین افتتاحیه، هدف اصلی این کنفرانس را ایجاد پلی بین محققان و اساتید داخلی با اساتید برجسته دانشگاه‌های خارج از کشور در راستای ارتقای دانش الکترومغناطیس کاربردی در کشور و بررسی و معرفی قابلیت‌های الکترومغناطیسی برای افزایش رفاه و بهبود کیفیت زندگی جوامع بشری بیان کرد و گفت: این کنفرانس به مدت سه روز با حضور بیش از 400 نفر از محققان، اساتید و دانشجویان کشور و استادانی از کشورهای کانادا، سوئد، چین، انگلستان، مالزی برگزار می‌شود.

علی رستمی تعداد مقالات رسیده به دبیرخانه کنفرانس را 150 مقاله عنوان کرد و گفت: از این تعداد 55 مقاله تخصصی ارائه می‌شود.

وی الکترومغناطیس و اپتیک در پزشکی، الکترومغناطیس در مخابرات و مخابرات نوری، الکترومغناطیس در آنتن‌ها و رادارها و الکترومغناطیس در نانو آنتن ها را از جمله محورهای اصلی این کنفرانس بیان کرد و افزود: در طول برگزاری این کنفرانس پنج کارگاه آموزشی در محورهای یاد شده برگزار می‌شود.

رستمی استفاده در تجهیزات پزشکی و ادوات مرتبط با سلامتی انسان، مخابرات نوری مانند فیبرهای نوری، فرستنده نوری و گیرنده‌های مخابراتی را از کاربردهای این علم در زندگی بشری بیان کرد.

نخستین کنفرانس آسیایی الکترومغناطیس کاربردی و نور موجی 14 تا 16 آذرماه جاری در سالن پتروشیمی تبریز برگزار می‌شود.


نوشته شده در   چهارشنبه 15 آذر 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode