ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403
چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 10 مهر 1391     |     کد : 43528

يادواره شهداي طلبه و روحاني مراغه برگزار شد

همزمان با هفته دفاع مقدس، يادواره شهداي طلبه و روحاني مراغه با حضور رئيس اداره تبليغات اسلامي مراغه، ائمه جمعه، علما، ايثارگران و رييس سازمان بسيج طلاب و روحانيان کشور در سالن اجتماعات عبدالقادر مراغه اي برگزار شد.

همزمان با هفته دفاع مقدس، يادواره شهداي طلبه و روحاني مراغه با حضور رئيس اداره تبليغات اسلامي مراغه، ائمه جمعه، علما، ايثارگران و رييس سازمان بسيج طلاب و روحانيان کشور در سالن اجتماعات عبدالقادر مراغه اي برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي،همزمان با هفته دفاع مقدس، يادواره شهداي طلبه و روحاني مراغه با حضور رئيس اداره تبليغات اسلامي مراغه، ائمه جمعه، علما، ايثارگران و رييس سازمان بسيج طلاب و روحانيان کشور در سالن اجتماعات عبدالقادر مراغه اي برگزار شد.

آيت الله محمدتقي پورمحمدي، نماينده مردم آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري در سخناني با تشريح نقش روحانيت در جبهه هاي حق عليه باطل اظهار داشت: تعداد شهداي طلبه و روحاني نسبت به تعداد شهداي ديگر اقشار جامعه چند برابر است که نشان مي دهد روحانيت نه تنها در گفتار بلکه در عمل نيز در حراست از نظام اسلامي پيش قدم بوده است.

نماينده خبرگان رهبري با اشاره به اين که بيش از 4500 شهيد طلبه و روحاني تاکنون شناسايي شده اند، تصريح کرد: اين ياداره که در ايام عمليات ثامن الائمه برگزار مي شود، بهترين فرصت براي شناساندن نقش روحانيت در جبهه هاي دوران دفاع مقدس است.

وي با اشاره به حديثي از امام صادق(ع) تصريح کرد: علماي شيعه ديده بان و مرزبان عقيدتي امت اسلامي هستند، علماي اسلام نه تنها در صدر اسلام، بلکه در پيروزي انقلاب اسلامي و جنگ تحميلي نيز ديده بان مرزهاي عقيدتي بلاد اسلامي بودند و امروز شاهد رهبري روحانيت در جنبش هاي بيداري اسلامي هستيم.

امام جمعه مراغه تصريح کرد: روحانيت با وجود تبليغات مسموم دشمنان در تخريب چهره حوزه هاي علميه، در عرصه هاي تبليغي کم کار نبوده است، اين در حالي است که در دوران دفاع مقدس روحانيان علاوه بر دعوت مردم براي حضور در جبهه ها خود پيش قدم براي ايثارگري و رشادت بودند.

وي با تشريح حوادث مختلف تاريخي و خيانت شاهان و سلاطين در حق روحانيت آگاه و مجاهد گفت: شهيد اول، ثاني و سوم، آيت الله کاشاني، ثقه الاسلام، خياباني، سيدمحمدمجاهد، ملااحمد نراقي و شهداي روحاني دوران دفاع مقدس همه در راه اعتلاي ارزش هاي اسلامي جان خود را فدا کردند.

حجت الاسلام والمسلمين پورمحمدي با اشاره به مجاهدت شهيد سيدمحمد طباطبايي معروف به سيدمحمد مجاهد در تاريخ معاصر کشور گفت: مبارزات آن عالم مجاهد عليه روس ها هيچگاه از اذهان بيدار ملت ها پاک نخواهد شد، اما متاسفانه شاهان بي لياقت کشور در آن دوران به صراحت اعلام کردند که شکست مقابل روس ها بهتر از پيروزي بر دشمنان به رهبري آخوندهاست.

امام جمعه مراغه افزود: همان مردم قزوين که با آب حوض سيدمحمدمجاهد وضو گرفته و براي مبارزه با روس ها هم قسم شدند، پس از بازگشت آن روحاني مجاهد به واسطه تبليغات سوء گسترده عليه روحانيت، چه اهانت هايي که به ايشان نکردند، نگاهي به تاريخ نشان مي دهد هرگاه ملت با روحانيت همراه بوده، پيروزي هاي مختلفي عايد کشور شده است.

وي انقلاب اسلامي ايران را اوج همراه ملت با روحانيت آگاه و مجاهد دانست و تصريح کرد: بري نخستين بار بود که ملتي آگاه و بيدار به نداي روحانيت مبارز لبيک گفتندو تا پاي جان ايستادگي کردند و پاي اين بيعت خود در دوران دفاع مقدس ايثار و جانفشاني هايي از خود نشان دادند که عزت و اقتدار امروز کشور را مرهون ايشان هستيم.

گفتني است، در پايان اين مراسم، از خانواده هاي 11 طلبه و روحاني شهيد حوزه علميه مراغه تقدير شد.


نوشته شده در   دوشنبه 10 مهر 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode