ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403
چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 7 مهر 1391     |     کد : 43381

حزب‌الله در جنگ‌های 33 ‌‌و 22 روزه غزه با ‌سربند شهیدان ‌ایرانی به پیروزی رسید

مشاور و دستیار عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: حزب‌الله در جنگ 33 روزه ‌‌و 22 روزه غزه با ‌سربند شهیدان ‌ایرانی به پیروزی رسید.

مشاور و دستیار عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: حزب‌الله در جنگ 33 روزه ‌‌و 22 روزه غزه با ‌سربند شهیدان ‌ایرانی به پیروزی رسید.
 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سردار سرلشکر پاسدار یحیی رحیم‌صفوی در همایش یادواره شهدای تبریز، نقش شهدای آذربایجان در رسیدن به اهداف و آرمان‌های امام و انقلاب و تقویت آنها بسیار تاثیرگذار خواند.

وی تصریح کرد: اگر امروز شهدای ما نظیر اصحاب کهف به حول و قوه الهی زنده شده و میان ما برگردند و سئوال کنند چه کرده‌ایم، آیا جواب قانع‌کننده‌ای برای آنها داریم، آیا کارنامه‌ای داریم که ارائه داده و پیش آنان سرافکنده نباشیم.

سرلشکر صفوی افزود: باید از خود بپرسیم آنها چه کرده‌اند و ما بعد از آنها چه کرده‌ایم، آنها دنبال چه بودند و ما دنبال چه هستیم، آیا اهداف امام و انقلاب تامین شده است، بین کدام گروه از فرمایشات شهید باکری هستیم که گفته بود بعد از جنگ افراد سه گروه می‌شوند.

وی گفت: در وهله اول در خصوص اینکه اهداف شهدا چه بود باید بررسی شود که اهداف دشمن چه بود و آیا توانستیم به آن یا بخشی از آن دست یابیم.

• حداکثر تلاش و هدف دشمن سقوط انقلاب اسلامی بود

سرلشکر صفوی تصریح کرد: دشمن زبون با کمک‌های فرامنطقه‌ای و منطقه‌ای در دوران جنگ سرد و حضور دو قطب شرق و غرب که حامی صدام و بعثی بودن هیچ جلسه‌ای را برگزار نمی‌کردند مگر با موضوع جنگ ایران و عراق و تصمیم‌گیری در این خصوص تا شاید با حمایت لازم ضربه به نظام اسلامی ایران بزنند.

وی افزود: دشمن زبون برای رسیدن به اهداف خود حداقل و حداکثری را تعیین کرده بود، که لغو قرارداد 1975با اهداف میانی تصرف خوزستان، از بین بردن ظرفیت‌ها و انرژی انقلاب اسلامی همچنین جلوگیری از صدور انقلاب حداقل آن بود و حداکثر نیز سقوط انقلاب اسلامی در نظر گرفته شده بود.

سرلشکر صفوی افزود: شهیدان گلگون کفن ما نه تنها در این رویایی حق و باطل از سرزمین خود دفاع کرده و اجازه ندادند وجبی از این آب و خاک در اختیار دشمن قرار گیرد بلکه با اطاعت بی چون و چرا از مقتدای خود و ولی زمان خویش از انقلاب و آرمان‌هایی که بر سر تحقق آن خون‌های زیادی ریخته شده بود، دفاع کردند و امروز پرچم ایران با افتخار و سربلندی بر بلندای جهان به اهتزاز درآمده و اقتدار و شکوه و عظمت ایران را فریاد می‌زند.

وی تصریح کرد: تلاش‌ها و جانفشانی‌ها فرزندان غیور ایران همچنین درخشش دلاورمردی‌های خطه آذربایجان در سال‌های دفاع مقدس دشمن را به جایی رساند که مجبور به عقب‌نشینی شده و در سال 69 در نامه‌ای که به رئیس‌جمهور وقت نوشت اعلام کرد قرارداد 1975 را قبول داشته و بعد از آن نیز به کویت حمله نظامی کرد.

مشاور و دستیار عالی فرماندهی معظم کل قوا افزود: صدام بعد از سال‌ها خوش‌خدمتی به اربابانش به دست ظالم بزرگ‌تری از صفحه روزگار محو شد و در ادامه آمریکا درصدد بود با سقوط صدام نظامی لائیک که بالاترین تضاد و دشمنی را با ایران داشته باشد در عراق روی کار آورد تا دشمن ایران بوده و برای ما خطری جدی محسوب شود.

وی گفت: به هر حال امروز دشمن به لطف خاصه الهی به هیچ یکی از اهداف خود نرسید و با روی کار آمدن پارلمان شیعی در عراق و قانون اساسی مطابق با اسلام دو کشور در حد خوبی با هم مراوده داشته و تلاش برای کمک به بحران‌های منطقه‌ای دارند.

سرلشکر صفوی ادامه داد: بنابراین هشت سال دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ ایران اسلامی شد که توانست دشمنان نظام را بیش از پیش رسوا کرده و نهایتی زجرآور برای آنان رقم بزند که اعدام صدام به دست اربابانش که مثل یک موش ذلت‌بارانه از سوراخش بیرون کشیده شد، نمونه آن بود.

وی گفت: در هنگام اعدام صدام وی عنوان کرده بود که این عراقی‌‌ها نیستند که مرا اعدام می‌کنند، این اعدام توسط ایرانی‌ها صورت می‌گیرد و از فارس‌ها باید بترسید.

سرلشکر صفوی تصریح کرد: امروز نفوذ انقلاب از خلیج فارس تا مدیترانه گسترش یافته و شرق افغانستان و دیگر کشورها را دربر‌‌گرفته است، پس دشمن در امر جلوگیری از صدور انقلاب نیز شکست خورد چرا که امروز به تاسی از مبارزات انقلابی زنان و مردان ایران اسلامی دیگر کشورها به پا خواسته و علیه حاکمان ظلم دست به جهاد و مبارزه زده‌اند.

وی گفت: بنابراین خون جوانان ما در مبارزه برای پیروزی انقلاب و در دفاع مقدس امروز به بار نشسته و در حالی که دشمن زبون از حمایت بی‌شائبه غرب برخوردار بود، ما فقط کمک از سوریه دریافت می‌کردیم با این حال توانستیم پیروز باشیم و به اهداف خود برسیم.

مشاور و دستیار عالی فرماندهی معظم کل قوا تاکید کرد: پیروزی جنگ 33 روزه لبنان و 22 روزه غزه با همین سربند شهیدان ما به تاسی از جوانان غیور ایرانی تحقق یافت و باید بدانیم همانگونه که شوروی با شکست و خواری پس از 9 سال اشغال افغانستان آنجا را ترک کرد، آمریکا نیز دیر یا زود با خفتی بیشتر و بزرگ‌تر آنجا را ترک کرده و مجبور خواهد شد شکست در برنامه‌های تجازوکارانه خود را قبول کند.

وی، دوران هشت سال دفاع مقدس را یکی از زرین‌ترین برگ‌های تاریخ معاصر ایران دانست که در آن مردم اقصی نقاط کشور به خصوص آذربایجان و تبریز همچون نگین درخشیدند.


نوشته شده در   جمعه 7 مهر 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode