ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 7 مهر 1391     |     کد : 43377

نباید به بهانه‌های مختلف از بودجه فرهنگی زده شود

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با انتقاد از بی‌توجهی به فرهنگ گفت: نباید به بهانه‌های مختلف از بودجه فرهنگی زده شده و به بخشی نظیر ورزش بیشتر بها داد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با انتقاد از بی‌توجهی به فرهنگ گفت: نباید به بهانه‌های مختلف از بودجه فرهنگی زده شده و به بخشی نظیر ورزش بیشتر بها داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری در کنگره میهمانی آلاله‌های خونین ‌تبریز تاکید کرد: جنگ هشت ساله ایران و عراق اگر چه خاطرات تلخی از شهادت جوانان و نوجوانان، سختی‌ها و مشکلات دوران جنگ را به همراه داشت اما سرشار از ارزش‌ها و حماسه‌های ماندگاری است که اقتدار و سربلندی امروز کشور را رقم زده است.

وی در ادامه با انتقاد از برخی بی‌توجهی‌ها به مقوله فرهنگی تصریح کرد: فرهنگ اساس و پایه هر جامعه را تشکیل می‌دهد که نباید مرو غفلت قرار گیرد چرا که دشمن از راه نفوذ کرده و سعی می‌کند با آسیب به اعتقادات جوانان نظام را از درون متلاشی کند از این رو باید توجه داشت اگر در این زمینه بی‌مهری گرفت، کارهای عمرانی و اقتصادی نیز کمکی به نخواهد کرد.

امام جمعه تبریز گفت: در حال حاضر هجمه‌های سنگین فرهنگی از جمله شیوع تفکرات قومیت‌گرایانه و تجزیه‌طلبی در منطقه جوانان ما را تهدید می‌کند که برای مقابله با چنین توطئه‌هایی باید بودجه‌های فرهنگی برای انجام برنامه‌های مقابله‌‌کننده تزریق شود.

وی تصریح کرد: ملت ایران از کوچک و بزرگ، خرد و کلان با تمام وجود و خالصانه برای دفاع از خاک کشور جان برکف‌ همه دست در دست هم افتخار آفریدند تا این کشور الگوی جهانیان برای مبارزه با ظلم و جور شود.

امام جمعه تبریز گفت: ایجاد جنگ روانی و تهاجم فرهنگی از جمله تاکتیک‌های مهم دشمنان نظام است که نوک پیکان این حملات متوجه مقدسات نظام به ویژه جایگاه مقدس رهبری، نهادهای انقلاب و ارزش‌هایی مانند دفاع مقدس است.

نماینده مردم آذربایجان‌ در خبرگان رهبری افزود: رهبری عارفانه امام(ره) و وحدت کلمه، اتحاد مردم و مسئولان، التزام و اعتقاد حقیقی به اهداف انقلاب، ملتزم بودن به هر آنچه که از جایگاه ولایت صادر می‌شود در کنار تلاش جانانه مردم برای پیروزی، توسعه و پیشرفت کشور به منظور شکست توطئه دشمنان از موجبات اصلی پیروزی مردم در هشت سال دفاع مقدس و بعد از ان در تمام عرصه‌ها بود.

وی تاکید کرد: باور حقیقی این است که ترویج و توسل به فرهنگ دفاع مقدس، مناسب‌ترین نسخه برای مقابله با شبیخون فرهنگی و جنگ نرمی است که دشمن علیه مردم و به ویژه نوجوانان و جوانان ما آغاز کرده است، ترویج فرهنگ و ارزش‌های دوران دفاع مقدس در حال حاضر برای مقابله با تهاجم نرم‌افزاری، شبیخون و ناتوی فرهنگی می‌تواند بسیار مؤثر و کارساز باشد.

امام جمعه تبریز اظهار کرد: انقلاب اسلامی ما یک انقلاب فرهنگی و عقیدتی بوده و هست، به ویژه در جبهه‌ها دیده شد که چگونه رزمندگان اسلام به واسطه ایمان و عقیده خود مقابل دشمن ایستادند و مقاومت کردند، تمام تلاش دشمنان نظام و انقلاب این است که اعتقادات را در میان مردم ایران به ویژه نوجوانان و جوانان ایرانی سست کنند.

وی تصریح کرد: کوشش برای گام برداشتن در زمینه توسعه و پیشرفت آرمان‌های مردم، امام(ره)، رهبری و شهدا، تحکیم وحدت درونی جامعه، استکبارستیزی، توجه به شعارهای انقلاب، پایبندی به اصول انقلاب و نظام را می‌توان در راستای ادامه راه شهدا توسط مردم و مسئولان تلقی کرد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند نظام اسلامی را از آسیب‌ها حفظ کند، از این رو باید این فرهنگ غنی را به نسل نوجوان و جوان منتقل کنیم که لازمه انتقال این فرهنگ به نسل‌های آینده همراهی همه دستگاه‌ها و نهادها به ویژه دستگاه‌های فرهنگی است.

وی افزود: مسئولان فرهنگی جامعه باید دست در دست یکدیگر داده و بینش اسلامی و ارزشی را در میان جوانان تقویت کنند و با برنامه‌های فرهنگی با کیفیت بستر پایبندی بیشتر آنان به احکام اسلامی و ارزش‌های والای انقلاب را فراهم سازند.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: امروز در عرصه مبارزاتی با تهاجم فرهنگی وظیفه ما مقابله مناسب با برنامه‌ریزی شایسته است هر چند کار اقتصادی و عمرانی جزو لاینفک کارها در نظام است اما توجه بیش از پیش به فرهنگ نباید مورد غفلت قرار گیرد چرا که اگر فرهنگ آسیب دیده و آفت زده باشد عمران و ‌آبادانی برای ما نفعی نخواهد داشت.

وی گفت: توجه به ورزش شایسته بوده و در جای خود لازم است اما اینکه از بودجه فرهنگی زده شود تا ورزش آن را به خود اختصاص دهد کاری غلط بوده و نباید اینگونه با فرهنگ در جامعه رفتار شود.

امام جمعه تبریز اظهار کرد: حفظ یاد و نام شهدا با ادامه دادن راه آنها، برگزاری یادبود و یاد‌واره همچنین پاسداشت مقام آنها وظیفه ماست و نام و یاد این عزیزان باید کوچه و خیابان‌های ما را مزین کنند.


نوشته شده در   جمعه 7 مهر 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode